marfi Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 For 4 dager siden fikk jeg et vablende, rødflammet utslett i ansiktet som klødde forferdelig. Jeg var grusomt hoven i hele ansiktet, øynene mine var som to smale strek. Jeg begynte med syrtec som tok bort den verste kløen, men etter to dager var jeg fremdeles like hoven. Nå er hevelsen nesten borte, men utslettet er der fortsatt. Nå kjennes huden ut som sandpapir. Kan det være elveblest? Kan jeg ha begynt å reagere på noe som jeg ikke har reagert på før? F.eks. en shampo eller en matsort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71002-elveblest/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Har du reagert på noe tidligere? Symptomer på allergier burde tas med det samme, det er tegne på at alt ikke er som det skal være i kroppen, dersom en får utbrudd som dette. Immunforsvaret burde forhindre at slikt oppstår. Har selv vært meget sterk plaget av allergi i flere år. Daglige lysbehandlinger ved sykehuset og mengder av kortison og tabletter. Tilstanden ble ikke bedre, jeg ble ikke kvitt allergien. Behandlingen tar kun symptomene, men sykdommen er der fremdeles. Det som til slutt hjalp meg, var noe så enkelt som et kosttilskudd som gav kroppen det den trengte. En har ikke lov til å hevde at dette hjelper for noe som helst her i Norge, her er det nemlig kun legemidler som kan virke. Merkelig. Dette hjalp nå iallefall meg, jeg har vært frisk i over 1 år nå, og immunforsvaret er på topp, så jeg har ikke engang hatt en forkjølelse. Send meg en email dersom du har lyst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71002-elveblest/#findComment-344404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marfi Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Har du reagert på noe tidligere? Symptomer på allergier burde tas med det samme, det er tegne på at alt ikke er som det skal være i kroppen, dersom en får utbrudd som dette. Immunforsvaret burde forhindre at slikt oppstår. Har selv vært meget sterk plaget av allergi i flere år. Daglige lysbehandlinger ved sykehuset og mengder av kortison og tabletter. Tilstanden ble ikke bedre, jeg ble ikke kvitt allergien. Behandlingen tar kun symptomene, men sykdommen er der fremdeles. Det som til slutt hjalp meg, var noe så enkelt som et kosttilskudd som gav kroppen det den trengte. En har ikke lov til å hevde at dette hjelper for noe som helst her i Norge, her er det nemlig kun legemidler som kan virke. Merkelig. Dette hjalp nå iallefall meg, jeg har vært frisk i over 1 år nå, og immunforsvaret er på topp, så jeg har ikke engang hatt en forkjølelse. Send meg en email dersom du har lyst. Takk for svaret! Har aldri hatt noen form for allergi før, men min far har hatt noen lignende utbrudd i ansiktet. Han tror han reagerer på sterke såper, men i mitt tilfelle er det ikke slik. Var i kontakt med lege i går, og da fikk jeg beskjed om at det sansynligvis var elveblest som er utløst av noe jeg har spist. Han snakket om at det kunne være et e-stoff jeg ikke har tålt. Men, burde ikke utbruddet da ha kommet like etter at jeg hadde spist? Fint at du har funnet en løsning på allergiproblemet ditt. Kanskje det er en ide for meg også å begynne med et kosttilskudd. Det vil jo ikke skade å prøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71002-elveblest/#findComment-345060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Takk for svaret! Har aldri hatt noen form for allergi før, men min far har hatt noen lignende utbrudd i ansiktet. Han tror han reagerer på sterke såper, men i mitt tilfelle er det ikke slik. Var i kontakt med lege i går, og da fikk jeg beskjed om at det sansynligvis var elveblest som er utløst av noe jeg har spist. Han snakket om at det kunne være et e-stoff jeg ikke har tålt. Men, burde ikke utbruddet da ha kommet like etter at jeg hadde spist? Fint at du har funnet en løsning på allergiproblemet ditt. Kanskje det er en ide for meg også å begynne med et kosttilskudd. Det vil jo ikke skade å prøve. Det er viktig å få tatt det før det utvikler seg ordentlig. Pass på at du får i deg et naturlig kosttilskudd som inneholder et bredt spekter. Det er viktig at kroppen ikke får underskudd på noe, for da vil du utvikle symptomer på mangler. Det er ikke noe kjekt. Send meg en email dersom du lurer på noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71002-elveblest/#findComment-345099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Akutt elveblest kan være forårsaket av allergi - elveblest som vedvarer eller kommer og går er nesten aldri utløst av allergi. Les om elveblest i artikkelsamlingen til Doktor online. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71002-elveblest/#findComment-348978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.