Gå til innhold

Kan pedofile aldri forbedre seg?


Nica

Anbefalte innlegg

Vil en pedofil alltid forgripe seg igjen og igjen?

I BA i dag sto det:

" I går ble den 41-årige bergenseren dømt til inntil åtte års forvaring av Bergen tingrett.

– Det er stor fare for at han igjen kan forgripe seg på nytt mot barn, slår retten fast i dommen.

41-åringen erkjente straffskyld for overgrep mot to jenter på syv og åtte år. Det første fant sted i 1996. Det mest alvorlige skjedde et halvt år etter at han ble løslatt fra fengselet i november for snart to år siden.

FAREN LÅ OG SOV

Han reiste til Oslo på tur sammen med en mann som han hadde sonet fengselsstraff med. Han kjente en kvinne som han fikk lov å overnatte hos. Han fikk også nøkkel til leiligheten.

Etter å ha festet sammen med kameraten, dro han hjem til kvinnen.

Han forgrep seg på den åtteårige datteren som lå og sov. I naborommet lå hennes far og sov, mens moren var ventendes hjem.

– Dette vitner om at tiltalte i liten grad holdes tilbake til tross for stor risiko for å bli tatt på fersk gjerning, skriver tingrettsdommer Ove Kjell Hole i dommen.

– Jeg blir seksuelt opphisset av amfetamin. Jeg var «giret» og brydde meg ikke, forklarte 41-åringen.

Høsten 1998 og i mai 1999 deltok han i det såkalte sex-programmet i Bergen fengsel, uten at det ser ut til å ha hjulpet ham. "

resten av artikkelen står her:

http://www.ba.no/62/45/62/3.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ærlig talt ikke,tror faktisk ikke det.

Ikke sånn at alle som en gang har begått overgrep går rundt og lengter/ leter etter neste offer.

Min far, angrer dypt det han har gjort og den han er blitt, men ikke for min skyld men sin egen.

Han er livredd for å sette seg selv i slike situasjoner hvor han kan " miste kontrollen" for eksempel overnatte i hus hvor det bor barn. Det vitner vel om at han faktisk fremdeles har et sykt behov å dekke men at han samtidig vet hvor galt det er og at han ikke stoler på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er et intressant tema du tar opp syntes jeg. Burde neste vært skrevet oppgave om det.

Nei jeg tror i likhet med Luminta at de ikke kan det, dvs jeg kjenner en som sonet en dom for overgrep for mange år tilbake,og har ikke begått nye overgrep.

Men det kommer ann på innstillingen de har. Noen mener jo at de har rett til å få dekket dette behovet, og det er jo klart det at de kan få den innstillingen,når det finnes advokater som staff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...