bobkårepeder Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hei! jeg er ei normal jente på 19 år. I det siste tiden har det kommet hvite klumper fra halsen min,det kommer når jeg nyser. Klumpene lukter sinnsykt stygt. Disse klumpene medfører dårlig ånde,jeg vil bli kvitt dem. håper noen kan hjelse meg!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke uvanlig Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 De kommer fra mandlene som sitter nederst i svelget ditt. Det er ganske vanlig. Du får snakke med legen om det, for jeg tror man bare kan bli kvitt dem ved å få operert bort mandlene. Mandlene kan være noen ganske ujevne og gropete saker, og det er nedi disse gropene og hullene at det danner seg slike klumper du beskriver. Det kan hjelpe noe å gurgle ordentlig med desinfiserende munnvann hver dag (med hodet bakover, slik at du kommer til nederst i svelget), for eksempel med Vademecum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flørtepusen Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Disse hvite klumpene kommer fra mandlene, ja, og er ikke akkurat noe man ønsker å ha... Jeg har selv vært plaget med dette to ganger, og gjort følgende: Stå foran et speil med godt lys, slik at du ser mandlene dine. Ta en bomullspinne og press ut klumpene, og gurgle så halsen med desinfiserende væske, evt saltvann. Vet ikke om dette vil anbefales av noen leger, ettersom det er farlig å stikke ting i halsen selv, men det har i alle fall fungert for meg. Det går jo an å prøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-sofen1 Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 De kommer fra mandlene som sitter nederst i svelget ditt. Det er ganske vanlig. Du får snakke med legen om det, for jeg tror man bare kan bli kvitt dem ved å få operert bort mandlene. Mandlene kan være noen ganske ujevne og gropete saker, og det er nedi disse gropene og hullene at det danner seg slike klumper du beskriver. Det kan hjelpe noe å gurgle ordentlig med desinfiserende munnvann hver dag (med hodet bakover, slik at du kommer til nederst i svelget), for eksempel med Vademecum. Jeg har også sånne, har hatt det i ca 5 år nå. Jeg står også foran speilet med godt lys og pirker dem ut med en coctailpinne. Etter noen dager er de tilbake igjen og de lukter skikkelig pyton. Jeg har fått de testet for bakterier, men de er ikke infiserte heldigvis. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Numenor Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg har også sånne, har hatt det i ca 5 år nå. Jeg står også foran speilet med godt lys og pirker dem ut med en coctailpinne. Etter noen dager er de tilbake igjen og de lukter skikkelig pyton. Jeg har fått de testet for bakterier, men de er ikke infiserte heldigvis. Hilsen Mens jeg hadde mandler (har fjernet dem nå) brukte jeg skaftet på en tannbørste for å klemme klumpene ut. Det er mye mer effektivt å klemme på mandelen slik at de tyter ut enn å pirke dem ut. (Yecch!) Tygg hel nellik (nellikspiker) mot dårlig ånde og for å "desinfisere" mandlene etterpå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.