Gå til innhold

smerter bak ankel (akilles?)


Gjest heidi32

Anbefalte innlegg

Jente, 34 år, har over lengre tid (2-3 måneder) hatt smerter bak på ankelen, over hælen. Det er spesielt når jeg har stått opp om morgenen og går ned trappen til 1. etg. Det er ømt og virker lite fleksibelt. Vanligvis går det over i løpet av formiddagen, men i det siste har også hatt smerter hele dagen. Kan dette ha noe med akilles å gjøre, og hva bør jeg foreta meg for å bli kvitt smertene? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Sannsynligvis akilles-senen som er vond. Prøv å masser den ved å plassere tommel/pekefinger på begge sider og dra forsiktig opp og ned langs senen noen ganger daglig. Bruk gjerne en massasjesalve. Prøv å bytt til annet fottøy, kanskje de skoene du går med nå forsterker problemet ? Kanskje lurt å ta det med ro og ikke legge ut på langturer de neste to ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...