Gå til innhold

9-11


Gjest Ringvirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Petimeter

USA fikk det de har bedt om.

Er deres angrep på sivilebefolkningen i Afghanistan så mye bedre da?

Til helvete med den fordømte patetiske drittnasjonen. Håper de bomber Det Hvite Hus i fillebiter, aller helst med den forbannede gnomen Bush befinner seg der.

USA har i utgangspunktet ikke angrepet sivilbefolkningen i Afganistan, men målrettet gått etter terror-celler der.

De har helt klart begått noen tragiske feil som har kostet mange mennesker livet, og bør straffes for det. Målet har likevel hele tiden vært militært! Dermed kan de ikke sammenlignes med terrorister som har sivilbefolkningen som mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    13

  • Tornerose

    8

  • Zirine

    4

  • Bassisten

    3

Mest aktive i denne tråden

Du spurte om: Mente du bla bla bla.... hvorfor tror du jeg mente noe jeg ikke har skrevet?

Om du spør: synes du bla bla...blir noe annet.

Nei, jeg unngår ikke spårsmålet, bare skriver like dumt tilbake.

Okey, da så. Du har sterke meninger. Men du tør ikke svare på spørmålet mitt. Vi stopper her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da så. Du har sterke meninger. Men du tør ikke svare på spørmålet mitt. Vi stopper her.

Nei, jeg er litt feig sån gitt... *lol*

Hvem gidder å svare på et slikt idiotisk spørsmål da? *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at så mange ble rammet er tragisk uansett. Kan vi ikke bare slutte å slenge dritt om USA. Ingen er feilfrie. Spesielt ikke Taliban.

Det er ikke snakk om å slenge dritt, men å innse realitetene. USA er ikke så snille og uskyldige som de tror de er. Det er ingenting som kan rettferdiggjøre det bin Laden gjorde mot USA i fjor, men det er heller ingenting som kan rettferdiggjøre at de angriper Afghanistan. Hevn er ikke alltid den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en grusom terroraksjon, enig i det, men nå synes jeg snart at folk må begynne å ta inn over seg at terroraksjoner skjer over hele verden. Denne terroraksjonen var ikke stort mye verre enn det som skjer rundt om i verden DAGLIG. Det får være måte på hvor mye oppmerksomhet 11.september skal få.

Se på verden folkens, ikke bare på USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at så mange ble rammet er tragisk uansett. Kan vi ikke bare slutte å slenge dritt om USA. Ingen er feilfrie. Spesielt ikke Taliban.

whahaha!!!

taliban ER USAs verk kjære deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke snakk om å slenge dritt, men å innse realitetene. USA er ikke så snille og uskyldige som de tror de er. Det er ingenting som kan rettferdiggjøre det bin Laden gjorde mot USA i fjor, men det er heller ingenting som kan rettferdiggjøre at de angriper Afghanistan. Hevn er ikke alltid den beste løsningen.

Konklusjon : Verden er gal og grusom !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er litt feig sån gitt... *lol*

Hvem gidder å svare på et slikt idiotisk spørsmål da? *sukk*

Du klarte ikke å stoppe du heller nei. Nå slutter du å slenge dritt til meg hva? Det er nettopp slik terror oppstår.

By gones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Dette var en grusom terroraksjon, enig i det, men nå synes jeg snart at folk må begynne å ta inn over seg at terroraksjoner skjer over hele verden. Denne terroraksjonen var ikke stort mye verre enn det som skjer rundt om i verden DAGLIG. Det får være måte på hvor mye oppmerksomhet 11.september skal få.

Se på verden folkens, ikke bare på USA.

Zirine - nevn en annen terroraksjon som har drept over 1000 mennesker på en dag?

I USA døde over 3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Det er ikke snakk om å slenge dritt, men å innse realitetene. USA er ikke så snille og uskyldige som de tror de er. Det er ingenting som kan rettferdiggjøre det bin Laden gjorde mot USA i fjor, men det er heller ingenting som kan rettferdiggjøre at de angriper Afghanistan. Hevn er ikke alltid den beste løsningen.

Er ikke levevilkårene bedre i Afganistan i dag, enn de var for 1 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zirine - nevn en annen terroraksjon som har drept over 1000 mennesker på en dag?

I USA døde over 3000.

Er det bedre at 3000 blir drept over 1 uke istedenfor 1 dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarte ikke å stoppe du heller nei. Nå slutter du å slenge dritt til meg hva? Det er nettopp slik terror oppstår.

By gones.

*terroriserer keezer litt*

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zirine - nevn en annen terroraksjon som har drept over 1000 mennesker på en dag?

I USA døde over 3000.

Drap er drap, enten de har drept alle på en dag eller tatt dem en etter en. Det er like ille uansett. Det er bare tåpelig av deg å skulle måle dette etter antall døde på en og samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Petimeter

Er det bedre at 3000 blir drept over 1 uke istedenfor 1 dag?

Det forklarer hvertfall hvorfor 11.9 får så mye oppmerksomhet.

Men mens vi er i gang: nevn en annen terroraksjon som har drept 1000 over 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har i utgangspunktet ikke angrepet sivilbefolkningen i Afganistan, men målrettet gått etter terror-celler der.

De har helt klart begått noen tragiske feil som har kostet mange mennesker livet, og bør straffes for det. Målet har likevel hele tiden vært militært! Dermed kan de ikke sammenlignes med terrorister som har sivilbefolkningen som mål.

Det er ikke verre med en drept uskyldig amerikaner enn med en drept uskyldig afghaner etter min mening. Bush mener noe annet.

For all del, det burde vært ugjort alt sammen, men slik er det nå engang ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å pirke: Siden innlegget er på norsk, så bør også overskriften være på norsk. Dermed skal det være 11.9 og ikke 9.11.

Litt av pointet med å angripe 11.september er at de i USA skriver 9-11, hvilket er tilsvarnde nødnummeret 911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene av menneskene som sto og veivet med tøystykker ut av vinduene før bygningen raste sammen, beveget meg volsomt. Kommer aldri til å glemme det.

La oss håpe verden tar til fornuft og ikke lar noe slikt gjenta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper din sympati går til alle de menneskene USA har "torturert" opp igjennom alle år også.

USA har fått klare advarsler om at dette ville komme.

Husker dere?

Uka før 9.septemer var både USA,Norge (Jagland)med flere i gang med godkjenning av Taliban som styre over Afghanistan.

Taliban ble etablert i Pakistan med blandt annet Pakistan og USA som pådrivere.

USA har sammarbeidet med Bin Laden før. Bin Laden hadde værken treningsleirer eller derv med terror i Sudan FØR USA begynte med sitt tull/forfølgelse av Bin Laden.

Bin Laden drev med å yte hjelp til trengende i Sudan.

USA skal bombe Irak fordi de er en trussel mot Israel. Israel som okuperer Palestina! De gir støtte og sender våpen så terroren kan fortsette.

Terror kan gjøres på forskjellige måter...sleip og feig som USA bestandig gjør, eller rett på sak med advarsler lenge før...for å gi dem en sjangs.

Det er viktig å huske på at slike hendelser ikke skjer uten videre og at det er sterkt presset forlk som går til slike tragiske skritt.

11. septemer er den mest dokumenterte tragiske hendelse i historien noen gang. Hadde vi sett like gode dekninger av alt USA har bedrevet... ville 11. septemer bleknet enormt i forhold.

Kunne ha skrevet enormt mye mere, men skriver dette for

kun til litt dypere ettertanke

Jeg er i og for seg enig med deg. Men det var jo ikke de som døde i NY som fikk advarselen. Om det er noen som bør få en bombe i hodet der borte er det jo Bush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Det er ikke verre med en drept uskyldig amerikaner enn med en drept uskyldig afghaner etter min mening. Bush mener noe annet.

For all del, det burde vært ugjort alt sammen, men slik er det nå engang ikke.

Det har aldri vært MÅLET for amerikanerne å drepe uskyldige afganistanere. Det var MÅLET for terroristene å drepe uskyldige amerikanere.

Likevel - du kan da ikke synes det er rart om Bush prioriterer amerikanske liv framfor afganske i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No more violence

Det forklarer hvertfall hvorfor 11.9 får så mye oppmerksomhet.

Men mens vi er i gang: nevn en annen terroraksjon som har drept 1000 over 1 uke.

Zirine og Petimeter og alle sammen.

Drap på uskyldige mennesker er like forkastelig hvor enn i verden. Terror bør fordømmes - ikke fyre opp under på hvem som har rett eller hvem som er de skyldige. Stopp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...