Gå til innhold

9-11


Gjest Ringvirkninger

Anbefalte innlegg

Jeg for min del er litt nervøs for en tredje verdenskrig.

Min amerikanske venn synes også det var dårlig gjort av alle land som ikke støttet USA. De skulle hvertfall ikke få noen midler lenger. (prøvde å fortelle han at Norge klarer seg hvertfall, men) Også sa han at USA skulle bare latt Hitler ha kontroll over Europa. Visste ikke at det var USA's fortjeneste...

Din venn...er han hel Amerikansk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    13

  • Tornerose

    8

  • Zirine

    4

  • Bassisten

    3

Mest aktive i denne tråden

Da får du lese historieboka på nytt, gitt. USA ofret mange mennesker for å redde europa den gangen. De kunne ha holdt seg hjemme, og mange der borte argumenterte også for det.

Joda, de var jo med. Men han fikk det til å høres ut som om det BARE var amerikanerenes fortjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom Bush hadde vært tilstede i Afganistan hadde ting vært bedre?

Jeg skjønner ikke logikken din.

Hvis ikke du forstod hva jeg mente med innlegget, og jeg skrev det egentlig ganske tydelig, så er det ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din venn...er han hel Amerikansk?

Ja... han bor der, er derfra osv. Litt overdrevet å kalle han venn, men det er en annen og komplisert historie. Mye mindre enn venn, men litt mer enn en dolvenn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Joda, de var jo med. Men han fikk det til å høres ut som om det BARE var amerikanerenes fortjeneste.

Synes det er smålig av deg å ta fra dem æren der. De var tross alt tungen på vektskålen, og de kunne latt være, dersom de ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Hvis ikke du forstod hva jeg mente med innlegget, og jeg skrev det egentlig ganske tydelig, så er det ikke mitt problem.

Så dersom Bush hadde vært tilstede i Afganistan hadde ting vært bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er smålig av deg å ta fra dem æren der. De var tross alt tungen på vektskålen, og de kunne latt være, dersom de ville.

Ja vel. Så tok jeg vel feil. Synes bare det er litt feil at USA skal være verdens beskyttende hånd og rettssystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sky'sTheLimit

Litt av pointet med å angripe 11.september er at de i USA skriver 9-11, hvilket er tilsvarnde nødnummeret 911.

Det var bare rykter. Men litt spesielt er det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... han bor der, er derfra osv. Litt overdrevet å kalle han venn, men det er en annen og komplisert historie. Mye mindre enn venn, men litt mer enn en dolvenn da.

hm...

noen tredje verdenskrig tror jeg neppe det blir...enda

tror heller USA går nedom og hjem først ...økonomisk sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer hvertfall hvorfor 11.9 får så mye oppmerksomhet.

Men mens vi er i gang: nevn en annen terroraksjon som har drept 1000 over 1 uke.

"Det forklarer hvertfall hvorfor 11.9 får så mye oppmerksomhet."

Nei, ikke i hovedsak. Terroraksjonen får oppmerksomhet i stor grad fordi det er USA.

Over to millioner mennesker er drept i krigen i Rwanda, riktignok over flere år, men hvor mange har ikke glemt det?

40 timer brukte Sharon og hans menn på å masakkere innbyggerne i Sabra og Shatilla. Det er kanskje ikke terror i dine øyne?

Jeg har ikke til hensikt å diskutere dato og antall med deg. Jeg konstanterer at terror skjer i verden HVER DAG - og det er der vi skal ha fokus, ikke på petimeterutsagn som reduserer skrekkeligheten av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Ja vel. Så tok jeg vel feil. Synes bare det er litt feil at USA skal være verdens beskyttende hånd og rettssystem.

Det er jeg i utgangspunktet enig i - men heller Bush enn Taliban!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bin Laden er i det minste ute i felten, med risiko for å dø eller bli tatt. Jeg sier ikke dette for å støtte ham, man kan si mye om bin Laden, men han er ikke feig.

Å sitte i ei hule å gjemme seg og ha andre jobbende i felten og som piloter villig til å dø for ham, kaller jeg maks feighet av bin Laden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

"Det forklarer hvertfall hvorfor 11.9 får så mye oppmerksomhet."

Nei, ikke i hovedsak. Terroraksjonen får oppmerksomhet i stor grad fordi det er USA.

Over to millioner mennesker er drept i krigen i Rwanda, riktignok over flere år, men hvor mange har ikke glemt det?

40 timer brukte Sharon og hans menn på å masakkere innbyggerne i Sabra og Shatilla. Det er kanskje ikke terror i dine øyne?

Jeg har ikke til hensikt å diskutere dato og antall med deg. Jeg konstanterer at terror skjer i verden HVER DAG - og det er der vi skal ha fokus, ikke på petimeterutsagn som reduserer skrekkeligheten av dem.

"Nei, ikke i hovedsak. Terroraksjonen får oppmerksomhet i stor grad fordi det er USA. "

Uenig - det var en ekstrem hendelse, og fortjener oppmerksomheten. En annen grunn er at allverdens medier var på plass og kunne formidle begivenheten direkte. Det blir naturlig med mediedekning av sånt.

"Over to millioner mennesker er drept i krigen i Rwanda, riktignok over flere år, men hvor mange har ikke glemt det? "

Vet ikke om så mange har glemt det, det at det ikke er på TV hele tiden, betyr ikke at det er glemt. Rwanda var en kjempekatastrofe, og et et eksempel på at vi trenger et verdenspoliti! (Selv om det kanskje ikke bør være amerikanerne.)

"40 timer brukte Sharon og hans menn på å masakkere innbyggerne i Sabra og Shatilla. Det er kanskje ikke terror i dine øyne?"

Jovisst er det det!

"Jeg har ikke til hensikt å diskutere dato og antall med deg. Jeg konstanterer at terror skjer i verden HVER DAG - og det er der vi skal ha fokus, ikke på petimeterutsagn som reduserer skrekkeligheten av dem. "

Jeg tror fokuset på 11.9 har åpnet folks bevissthet på terrorisme generelt. Mediene har det siste året vært proppfulle også med dekning av amerikanernes handlinger i Afganistan og hendelsene i Israel. Tror ikke 11.9 har tatt bort noe av fokuset her.

Om det er noen som prøver å redusere "skrekkelighetene" her så må det være den som synes det er for stor fokus på terrorhandlingene! Og det er ikke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Nei, ikke i hovedsak. Terroraksjonen får oppmerksomhet i stor grad fordi det er USA. "

Uenig - det var en ekstrem hendelse, og fortjener oppmerksomheten. En annen grunn er at allverdens medier var på plass og kunne formidle begivenheten direkte. Det blir naturlig med mediedekning av sånt.

"Over to millioner mennesker er drept i krigen i Rwanda, riktignok over flere år, men hvor mange har ikke glemt det? "

Vet ikke om så mange har glemt det, det at det ikke er på TV hele tiden, betyr ikke at det er glemt. Rwanda var en kjempekatastrofe, og et et eksempel på at vi trenger et verdenspoliti! (Selv om det kanskje ikke bør være amerikanerne.)

"40 timer brukte Sharon og hans menn på å masakkere innbyggerne i Sabra og Shatilla. Det er kanskje ikke terror i dine øyne?"

Jovisst er det det!

"Jeg har ikke til hensikt å diskutere dato og antall med deg. Jeg konstanterer at terror skjer i verden HVER DAG - og det er der vi skal ha fokus, ikke på petimeterutsagn som reduserer skrekkeligheten av dem. "

Jeg tror fokuset på 11.9 har åpnet folks bevissthet på terrorisme generelt. Mediene har det siste året vært proppfulle også med dekning av amerikanernes handlinger i Afganistan og hendelsene i Israel. Tror ikke 11.9 har tatt bort noe av fokuset her.

Om det er noen som prøver å redusere "skrekkelighetene" her så må det være den som synes det er for stor fokus på terrorhandlingene! Og det er ikke meg...

Selvfølgelig skal terroraksjonen i USA ha oppmerksomhet - jeg tror du må lese innleggene mine før du tenker på hva du skal svare meg med.

Jeg ber folk se ut i verden mot all den terroren som skjer hver dag - gjerne også skrive gråtkvalte innlegg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo folket som har stemt på Bush! Har de med vitende og vilje stemt på en person som er i stand til å gjøre slikt? Eller er de så dumme at de ikke har giddet å sette seg inn i hvem de stemmer på?

Vi stemmer på en kandidat i regjeringen hvert 4. år vi også. Men vi kan jo ikke vite med 100 % sikkerhet at han utfører ting som er i vår beste interesse. Det er etter en god stund vi virkelig ser hans sanne farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ ONSDAG SKAL JEG TENNE ET LYS FOR Å MINNE DEN KATASTROFALE DAGEN OG ALLE DE SOM BLE RAMMET. OPPFORDRER ANDRE TIL Å GJØRE DET SAMME.

IN GOD WE TRUST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

PÅ ONSDAG SKAL JEG TENNE ET LYS FOR Å MINNE DEN KATASTROFALE DAGEN OG ALLE DE SOM BLE RAMMET. OPPFORDRER ANDRE TIL Å GJØRE DET SAMME.

IN GOD WE TRUST.

1. Jeg tror ikke på Gud

2. Jeg er ikke katolikk.

3. Verden er ikke bare USA.

Tenner du lys for alle terrorhandlinger?

I såfall, hvor mange lys tenner du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ ONSDAG SKAL JEG TENNE ET LYS FOR Å MINNE DEN KATASTROFALE DAGEN OG ALLE DE SOM BLE RAMMET. OPPFORDRER ANDRE TIL Å GJØRE DET SAMME.

IN GOD WE TRUST.

Tenner man lys for det ene så bør man gjøre det for de andre også. Det er uansett uskyldige sivile som blir rammet.

Så da får vi lage kalender da.

Årsdagen for Hiroshima, Nagasaki, Tjernobyl, Titanic osv. Eller er det bare terrorangrep som gjelder?

Får slutte å brenne lys 1,2,3 og 4 søndag i advent da sånn at de dagene skiller seg ut fra hverdagene....

*tror jeg sender dem en tanke istedet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg tror ikke på Gud

2. Jeg er ikke katolikk.

3. Verden er ikke bare USA.

Tenner du lys for alle terrorhandlinger?

I såfall, hvor mange lys tenner du da?

I første omgang tenkte jeg å tenne ett lys, men det finns billige lys på IKEA, så det spørs om det blir flere etterhvert.

Tror du ikke på Gud - okey, greit for meg.

Du er ikke katolikk - så fint for deg da! Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner man lys for det ene så bør man gjøre det for de andre også. Det er uansett uskyldige sivile som blir rammet.

Så da får vi lage kalender da.

Årsdagen for Hiroshima, Nagasaki, Tjernobyl, Titanic osv. Eller er det bare terrorangrep som gjelder?

Får slutte å brenne lys 1,2,3 og 4 søndag i advent da sånn at de dagene skiller seg ut fra hverdagene....

*tror jeg sender dem en tanke istedet*

Gledesdreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...