Gå til innhold

9-11


Gjest Ringvirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Petimeter

Drap er drap, enten de har drept alle på en dag eller tatt dem en etter en. Det er like ille uansett. Det er bare tåpelig av deg å skulle måle dette etter antall døde på en og samme dag.

Det forklarer hvertfall hvorfor 11.9 fikk så stor oppmerksomhet.

En annen ting er selvsagt syk-heten i aksjonen. Hva slags mennesker er i stand til å styre et fly med hundrevis av mennesker inn i en skyskrapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    13

  • Tornerose

    8

  • Zirine

    4

  • Bassisten

    3

Mest aktive i denne tråden

Det har aldri vært MÅLET for amerikanerne å drepe uskyldige afganistanere. Det var MÅLET for terroristene å drepe uskyldige amerikanere.

Likevel - du kan da ikke synes det er rart om Bush prioriterer amerikanske liv framfor afganske i denne situasjonen?

Det Bush burde prioritere er å forhindre nye terrorangrep, istedet for å være så opptatt av hevn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i og for seg enig med deg. Men det var jo ikke de som døde i NY som fikk advarselen. Om det er noen som bør få en bombe i hodet der borte er det jo Bush.

Det er jo ikke Bush alene som står for elendigheten... Hele nasjonen lider under hans avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Det Bush burde prioritere er å forhindre nye terrorangrep, istedet for å være så opptatt av hevn.

Og en måte å gjøre det på, er å fjerne terroristorganisasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i og for seg enig med deg. Men det var jo ikke de som døde i NY som fikk advarselen. Om det er noen som bør få en bombe i hodet der borte er det jo Bush.

er ikke uenig med deg der...men

poenget mitt var at "de" burde ha revurdert hva de holdt på med, slik at de kunne ha ungått et slikt forferdelig angrep. med de så mener jeg selfølgelig ikke menneskene...hverken i USA eller i andre land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer hvertfall hvorfor 11.9 fikk så stor oppmerksomhet.

En annen ting er selvsagt syk-heten i aksjonen. Hva slags mennesker er i stand til å styre et fly med hundrevis av mennesker inn i en skyskrapet?

Mennesker som er villige til å dø for det de tror på. I motsetning til feigingen Bush som sitter i sitt trygge hvite hus og sender soldater ut til Afghanistan for å bli drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det Bush burde prioritere er å forhindre nye terrorangrep, istedet for å være så opptatt av hevn.

Helt enig. Reagerte på at han la så trykk på at de skyldige skulle bli jaget og funnet. Og at det skulle HEVNES. Hevngjerrighet fører ingensteds hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke uenig med deg der...men

poenget mitt var at "de" burde ha revurdert hva de holdt på med, slik at de kunne ha ungått et slikt forferdelig angrep. med de så mener jeg selfølgelig ikke menneskene...hverken i USA eller i andre land

Amerikanere tror jo de er verdenspoliti. Snakket med en amerikans venn av meg og han omtalte Bush som "the first world president". pøh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Mennesker som er villige til å dø for det de tror på. I motsetning til feigingen Bush som sitter i sitt trygge hvite hus og sender soldater ut til Afghanistan for å bli drept.

Hvis du har rett, så betyr det at Bin Laden er død - han satt da selvsagt i ett av flyene den 11 september...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke Bush alene som står for elendigheten... Hele nasjonen lider under hans avgjørelser.

Ja, lider. Men det er jo han som tar avgjørelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Bush burde prioritere er å forhindre nye terrorangrep, istedet for å være så opptatt av hevn.

Terror skaper hevnelyst

Hevnelyst skaper terror

Terror skaper hevnelyst

Det er en evig runddans og fører til at livet til fedre, mødre, søstre, brødre, kollegaer, døtre, sønner, slekt og venner må bøte med livet. Helt tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke Bush alene som står for elendigheten... Hele nasjonen lider under hans avgjørelser.

Men det er jo folket som har stemt på Bush! Har de med vitende og vilje stemt på en person som er i stand til å gjøre slikt? Eller er de så dumme at de ikke har giddet å sette seg inn i hvem de stemmer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere tror jo de er verdenspoliti. Snakket med en amerikans venn av meg og han omtalte Bush som "the first world president". pøh!

Nja, tror nok Bush graver sin egen grav...eller USAs grav i værste tilfelle...

Man husker hvordan det gikk med Sovjet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har rett, så betyr det at Bin Laden er død - han satt da selvsagt i ett av flyene den 11 september...

Bin Laden er i det minste ute i felten, med risiko for å dø eller bli tatt. Jeg sier ikke dette for å støtte ham, man kan si mye om bin Laden, men han er ikke feig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carisma1365380365

Amerikanere tror jo de er verdenspoliti. Snakket med en amerikans venn av meg og han omtalte Bush som "the first world president". pøh!

"Alle amrikanere"... Generaliserer du ikke litt vel mye nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Bin Laden er i det minste ute i felten, med risiko for å dø eller bli tatt. Jeg sier ikke dette for å støtte ham, man kan si mye om bin Laden, men han er ikke feig.

Så dersom Bush hadde vært tilstede i Afganistan hadde ting vært bedre?

Jeg skjønner ikke logikken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, tror nok Bush graver sin egen grav...eller USAs grav i værste tilfelle...

Man husker hvordan det gikk med Sovjet

Jeg for min del er litt nervøs for en tredje verdenskrig.

Min amerikanske venn synes også det var dårlig gjort av alle land som ikke støttet USA. De skulle hvertfall ikke få noen midler lenger. (prøvde å fortelle han at Norge klarer seg hvertfall, men) Også sa han at USA skulle bare latt Hitler ha kontroll over Europa. Visste ikke at det var USA's fortjeneste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Mange amerikanere da... *s*

Men jeg sa vel egentlig aldri ordet alle heller...

Det er rart at i alle slike diskusjoner finner man alltid småting å diskutere videre på ut i fra temaet :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petimeter

Jeg for min del er litt nervøs for en tredje verdenskrig.

Min amerikanske venn synes også det var dårlig gjort av alle land som ikke støttet USA. De skulle hvertfall ikke få noen midler lenger. (prøvde å fortelle han at Norge klarer seg hvertfall, men) Også sa han at USA skulle bare latt Hitler ha kontroll over Europa. Visste ikke at det var USA's fortjeneste...

Da får du lese historieboka på nytt, gitt. USA ofret mange mennesker for å redde europa den gangen. De kunne ha holdt seg hjemme, og mange der borte argumenterte også for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...