Gå til innhold

nyrer og alkohol


knutlei

Anbefalte innlegg

Leste om dere i Vi Menn og tenkte at det var verd et forsøk. Jeg ble født med knute på urinlederen og fikk derfor blodforgiftning i den ene nyra. Dette har resultert i at jeg nå har kun en nyre som fungerer. Jeg har oppgjennom åra hørt at jeg ikke skal spise det og det, men lurer på hva som er farlig for meg. Sitrusfrukter og salt har jeg hørt er skadelig for nyrene, stemmer dette? Hva med alkohol, er en real fyllekule spessielt farlig for meg og min ene nyre? Jeg skal nå inn i russetida og anseer dette som svært viktig så jeg håper på et godt svar tilbake.

Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære knutlei.

Såfremt den nyren du har igjen fungerer som den skal kan du spise og drikke det du vil.Lykke til med russetiden!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...