Gå til innhold

Hva er dette???


Gjest MyWay

Anbefalte innlegg

Jeg er en 30 år gammel jente som snart er ferdig med sykepleien. I forbindelse med utdannelsen har jeg lest en del om psykiatri og overgrep. Underveis har det plutselig kommet frem bilder jeg ikke vet om er helt riktige, men de føles realistiske - og skremmende.

Jeg kan plutselig se for meg situasjoner av meg selv som liten (alt fra 3 år og opp til 12), hvor jeg vet at faren min er tilstede og gjør uvante ting med meg - som for eks. å fikle med meg nedentil. Jeg ser ingen andre bilder - bare disse. Jeg kjenner en følelse av redsel og et ønske om at han ikke skal gjøre dette og jeg vil aller helst flykte, men det kan jeg jo ikke - siden han er faren min.....etter disse følelsene kommer det opp andre bilder, hvor han liksom skal gjøre hendelsene ubetydelige og ikke-eksisterende. Han er igjen den vanlige pappan min, og jeg blir glad og lettet over at den ekle situasjonen er over.

Jeg vet ikke hva disse bildene/følelsene er - men jeg vet at stedene de skjer på er reelle. Det er steder jeg kjenner meg igjen og hvor jeg vet vi har bodd da jeg var liten. En av dem er fra en biltur jeg og han hadde, hvor vi overnattet i ei hytte. Jeg husker at han ikke helt var seg selv den natten - i ettertid vet jeg at han hadde drukket. Jeg oppdaget ikke hans drikke-problem før jeg var 15 år.

Jeg har eller en dominant far. Han tåler ikke kritikk og han har i alle år prøvd å styre meg i retninger han selv syntes var best for meg. Det siste året har jeg begynt å løsrive meg fra ham, noe som ikke lenger føles så skummelt, siden han ikke lenger kan knuse meg i diskusjoner, slik han alltid gjorde før. Jeg ser ikke på ham som et forbilde lenger. Jeg liker ham ikke en gang. I det siste har han prøvd å binde meg negativt ved å begynne å snakke om at han kanskje snart bare skulle dø - siden han syns han har opplevd nok.... Jeg har da sagt at det i såfall blir hans valg - selv om det ikke er et lurt valg - det er lite jeg kan og vil gjøre med det, for å si det slik. Egentlig bryr det meg ikke. Det ville nesten bare vært en lettelse hvis han døde. Det er synd å si det, men det er sant.

Men - altså - hva er disse bildene? Det er akkurat som om ting faller litt mere på plass nå som jeg har "sett" dem - jeg har nesten begynt å tørre å føle på dem - selv om jeg i begynnelsen ble temmelig redd. Er jo litt i tvil da - kanskje jeg bare hallusinerer?

Hva bør jeg gjøre? Jeg vil jo gjerne finne ut av dette - uansett hva det måtte innebære.....

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje litt lurt å prate med noen om dette istedetfor å sitte å prøve å analysere alt alene. Det kan i verste fall bare gjøre ting verre.

Men eg synes det høres veldig ut som noe her har skjedd som ikkje burde skje... tror ikkje "vanlige" folk pleier å gå rundt med slike bilder uten videre..selv om du sa du har lest mye om overgrep...

men snakk med noen som vet mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så bra at du tar fatt på en utdannelse der du kan hjelpe folk.

Jeg vet ikke sikkert, og det er jo farlig å anta en ting, men jeg tror at du kan ha vært utsatt for overgrep.

Men jeg vet som sagt ikke.

Jeg husker at jeg var med en venninne til hennes far, da hun skulle konfrontere sin far som hadde utsatt henne for overgrep, og da fikk jeg etter det møte, noe av den samme reaksjonen, jeg så bilder.

Jeg fant ut at det falt mange bilder på plass i livet mitt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...