Gå til innhold

2-åring og cøliaki


labine

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har en datter på 2 1/2 som har blitt utredet for matvareintoleranse.

Hun testet negativt på alle prøver,men legen har gitt henne diagnosen glutenintoleranse etter at vi har drevet kostprovokasjon her hjemme.

Om det er glutenintoleranse med cøliaki eller ikke aner vi ikke enda, for legene har ikke bestemt seg for om det skal tas en tarmbiopsi av henne enda.

Vet ikke om du har vært inne på siden til norsk cøliaki forening enda http://www.ncf.no

Men der er det mye nyttig info å lese. Eget diskusjonsforum er det der også.

Vår erfaring med glutenfri mat er ihvertfall veldig positiv. Vesla legger endelig skikkelig på seg og er en mye mer harmonisk unge som også sover mye bedre om natta nå.

Litt vanskelig når det gjelder mat,fordi hun nå må holde seg unna soya og melk/melkeprodukter i tillegg. Men disse små klarer omstillingene når det gjelder mat så mye bedre enn oss voksne.

Så mange erfaringer har vi ikke skaffet oss enda, annet enn at glutenfri bakst er utrolig vanskelig å få til.

Om du har lyst kan du godt sende meg en mail på [email protected] og spørre meg der om det er noe du skulle lure på. Kanskje vi kan tipse hverandre om litt forskjellig :-)

Uansett lykke til med utredningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...