Gå til innhold

Sarotex Retard


Gjest Tyren

Anbefalte innlegg

Gjest Tyren

Jeg har angst sier legen og søvnproblemer. Det at jeg har vanskelig for å sove, kommer nok av at jeg har angsten, som melder seg da jeg skal legge meg. Det er slik at jeg hiver meg opp i senga, synes ikke at jeg får puste , eller at jeg har rykkinger og klem i brystet. Nå har jeg fått en medisin fra min lege som heter Sarotex Retard. Nå lurer jeg på er disse skadelige på noen måte? Tidligere har jeg brukt Sobril når angsten har vært for ille, pluss at jeg har tatt en 1/2 immovane (innsovningstablett) over en 2 års periode Det beste hadde vært å ikke ta noe medisin, men det ser ut som jeg må. Et spørsmål til, hva skjer med ett menneske da det går natt etter natt med lite søvn, kanskje bare 2 -3 timer per natt, har det noen virkning på hjertet,? Fint om doktor Anker kan svare på dette.

Takknemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Tyren. Sarotex Retard er en godt kjent medisin som er mye brukt,og som oftest uten større bivirkninger.De mest kjente er bla.munntørrhet,treg mave,urolig hjerte,og skjelving.

De forsvinner når men evt.kutter ut medisinen,og forekommer relativt sjelden,og da gjerne forbigående rett etter at man starter med medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Tyren. Som tillegg til sist svar; 2-3 timer søvn pr.natt vil slite på kroppen generelt,og det kan nok medføre at også hjertet blir urolig,men det bør ikke innebære noen fare.

Graden av sliten het vil også avhenge av om du sover mye på dagen.

For en sikker vurdering må du rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...