Gå til innhold

Om å prøve å avsløre når noen skriver anonymt

Anbefalte innlegg

I går var det en fortvilet mor som hadde skrevet et innlegg om at hun var fortvilet over ungen sin.

Hun hadde skrevet anonymt. Mange med meg klarte vel å gjennomskue hvem det var, men er det nødvedig å gjøre vedkommende oppmerksom på at vi vet det, og å skrive :Vi vet hvem du er.

Hvis dere ikke har noen kloke svar å komme med under seriøse innlegg, så synes jeg dere kan la være å svare. Hvis man prøver å være anonym så er det ikke kjekt når folk begynner å slenge med leppa.

Det kan være forskjllige grunner til at enkelt noen ganger vil være anonyme, og da må de få lov til det.

Det irriterer meg grenseløst når man begynner å herpe seriøse tråder på den måten.

Vis litt respekt for folk.

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Melaisa

8

• gyrken

7

• Solsikke

7

• flisa

5

Mest aktive i denne tråden

Enig. Men enkelte burde snart gi opp å prøve å være anonym, det er en annen sak. Tror ikke det var noen her i går som ikke kjente igjen forfatteren av det innlegget du refererer til...

Jeg har ikke den fjerneste anelse faktisk.

Og er enig med Ragge at folk må få lov å være anonym, blandt annet for MEG om de vil :0)

Veldig enig med deg, Raglan. Det som skjedde i går var ikke mye pent. Kjerringoppførsel. Hvis man misliker noen så sterkt at man ikke klarer å oppføre seg som folk selv når vedkommende skriver anonymt og ber om hjelp bør man vel heller la være å svare. Jeg velger å tro at hele gjengen hadde PMS i går.

Tror ikke jeg leste de innleggene i går. Det hender jeg straks ser hvem som står bak anonyme innlegg, enten pga innholdet, eller pga skrivestilen. Men det kunne ikke falle meg inn å "avsløre" vedkommende. Såpass amonymitet bør vi kunne ha, eller tro vi har..,.

Annonse

Jeg har ikke den fjerneste anelse faktisk.

Og er enig med Ragge at folk må få lov å være anonym, blandt annet for MEG om de vil :0)

Ja da så. Har ikke avslørt noen og tenker ikke gjøre det heller. Men kjenne igjen gjør jeg støtt og stadig.. :-)

Enig. Men enkelte burde snart gi opp å prøve å være anonym, det er en annen sak. Tror ikke det var noen her i går som ikke kjente igjen forfatteren av det innlegget du refererer til...

La gå at vi kjente igjen vedkommende, men behøver vi å la folk "tape ansikt" allikevel.

Det bør vi alle holde oss for gode til

Personen har skrevet under et annet nick før fordi hun ikke ville bli gjenkjent av naboer, slik jeg forsto det.

Det var vel det samme denne gang. Uansett, så er det noe man bør respektere.

Annonse

Åssen greier du det?? Jeg har ikke peiling dersom folk ikke signerer med vanlig nick.

De fleste anonyme eller ennå enklere endring av orginale nick:-) men hvem har interesse av det?... de fleste røper seg jo i teksten eller sammenhengen.)) Underholdne å se noen svare på egne innlegg med andre nick..

Åssen greier du det?? Jeg har ikke peiling dersom folk ikke signerer med vanlig nick.

Enkelte har det med å pepre innleggene sine med tonnevis av *s* for annethvert ord, noen skriver konsekvent om ulike varianter av samme tema, eller det kan være samme skrivefeil som går igjen. En del skriver også på en ganske karakteristisk måte.

Det der med å kjenne igjen nick / folk som skriver anonymt for et enkelt innlegg sin skyld, er vanskelig for meg også. Nesten umulig. Men det er noen ytterst få jeg kjenner igjen likevel.

Enkelte har det med å pepre innleggene sine med tonnevis av *s* for annethvert ord, noen skriver konsekvent om ulike varianter av samme tema, eller det kan være samme skrivefeil som går igjen. En del skriver også på en ganske karakteristisk måte.

Det der med å kjenne igjen nick / folk som skriver anonymt for et enkelt innlegg sin skyld, er vanskelig for meg også. Nesten umulig. Men det er noen ytterst få jeg kjenner igjen likevel.

Kjenner du meg?

Men har det noe med saken å gjøre gyrken? Kanskje vedkommende ønsket å være anonym for andre enn "dolgjengen" ? Kanskje det var andre grunner til at vedkommende ønsket å være anonym. Kanskje vedkommende ikke ønsket å bli gjenkjent i RL?

Men har det noe med saken å gjøre gyrken? Kanskje vedkommende ønsket å være anonym for andre enn "dolgjengen" ? Kanskje det var andre grunner til at vedkommende ønsket å være anonym. Kanskje vedkommende ikke ønsket å bli gjenkjent i RL?

Ok. Vedkommende har sikkert sine grunner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...