Gå til innhold

Om å prøve å avsløre når noen skriver anonymt

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet mor

Du tør kanskje å være med å slenge dritt til vedkommende, men du tør faen ikke bruke ditt vanlige nick.

Feiging

Nei, hun våger ikke det. Men hun var nok en av de svært aktive i går regner jeg med.

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Melaisa

8

• gyrken

7

• Solsikke

7

• flisa

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg er veldig enig! En viss msn-klikk oppfører seg litt for ofte som en gjeng møkkakjerringer. Jeg sier klikk, for det er det det er. Eller kanskje mobb passer bedre. Det der er en gjeng kjerringer som gang på gang presterer det absolutte lavmål, konspirasjoner, dritt og faenskap. Jeg har sjøl sett dem i aksjon på msn en gang, de satt regelrett og planla å "ta" denne ene. I tillegg kopierte de private samtaler de hadde hatt med denne ene, og la ut til hverandre. Noen av dem lata nemlig som de var venner med denne personen, og fikk masse private betroelser som de ikke akkurat hadde kvaler med å sende rundt. Direkte stygg og jævlig personhets kaller vi det der.

De er ikke mye ålreite de der. Har møtt enkelte av dem, og de virka tru det eller ei ganske ålreite, men man er da naiv og godtruande... Jeg skulle gjerne vært det foruten.

Det du beskriver her, kalles skjult mobbing. Og er et overgrep mot den personen det gjelder!

Når noen driver utspekulert og vondsinnet hetsing, det foregår ofte og det er ubalanse i maktforholdet, defineres det som MOBBING.

Er den som mobbes sårbar (liker ikke å ta igjen)? Vegrer personen seg for konfrontasjon? Har personen dårligere sosialt nettverk (her: Nettvenner)?

Er MSN-klikken glad i å styre og bestemme? Har de sterk selvtillit? Utpreget god sosial kompetanse? Lav toleransegrense og frustasjonsterskel (kort lunte)?

Dersom du som kjenner personene, kan svare ja på disse spørsmålene, er det grunn for å gi dem beskjed! Slik bør ikke tolereres!

Mener jeg!

Det du beskriver her, kalles skjult mobbing. Og er et overgrep mot den personen det gjelder!

Når noen driver utspekulert og vondsinnet hetsing, det foregår ofte og det er ubalanse i maktforholdet, defineres det som MOBBING.

Er den som mobbes sårbar (liker ikke å ta igjen)? Vegrer personen seg for konfrontasjon? Har personen dårligere sosialt nettverk (her: Nettvenner)?

Er MSN-klikken glad i å styre og bestemme? Har de sterk selvtillit? Utpreget god sosial kompetanse? Lav toleransegrense og frustasjonsterskel (kort lunte)?

Dersom du som kjenner personene, kan svare ja på disse spørsmålene, er det grunn for å gi dem beskjed! Slik bør ikke tolereres!

Mener jeg!

Egentlig føler jeg meg litt mobbet av musikern nå. Jeg er sikkert medregnet i det han kaller msn-klikken, men kjenner meg ikke igjen i det han skriver her. :-(

Nei, hun våger ikke det. Men hun var nok en av de svært aktive i går regner jeg med.

Tror ikke noen av de som svarte deg i går skjuler seg bak sin anonymitet. De er tøffe nok til å stå frem

Jeg er veldig enig! En viss msn-klikk oppfører seg litt for ofte som en gjeng møkkakjerringer. Jeg sier klikk, for det er det det er. Eller kanskje mobb passer bedre. Det der er en gjeng kjerringer som gang på gang presterer det absolutte lavmål, konspirasjoner, dritt og faenskap. Jeg har sjøl sett dem i aksjon på msn en gang, de satt regelrett og planla å "ta" denne ene. I tillegg kopierte de private samtaler de hadde hatt med denne ene, og la ut til hverandre. Noen av dem lata nemlig som de var venner med denne personen, og fikk masse private betroelser som de ikke akkurat hadde kvaler med å sende rundt. Direkte stygg og jævlig personhets kaller vi det der.

De er ikke mye ålreite de der. Har møtt enkelte av dem, og de virka tru det eller ei ganske ålreite, men man er da naiv og godtruande... Jeg skulle gjerne vært det foruten.

Hmm, det får en jo til å tenke

Hvis det jeg har hørt er riktig, så pratet de en masse dritt om en uten å vie at hun faktisk var der !

Mulig vi snakker om samme sak - simpelt uansett

Annonse

Nå syns jeg du generaliserer litt vel mye, musiker. :-/

Gjest fortvilet mor

Tror ikke noen av de som svarte deg i går skjuler seg bak sin anonymitet. De er tøffe nok til å stå frem

Jeg får tro hva jeg vil og jeg tror at de kan være svært så feige de også, til tider.

Hvem sikter du til? Og kan man få noe dokumentasjon?

Hvem sikter du til? Og kan man få noe dokumentasjon?

Og der kom Lion også selvfølgelig. Merkelig. Har denne tråden noe med deg å gjøre da? Det var absolutt ikke meningen at du og venninnene dine skulle føle dere truffet.

Og der kom Lion også selvfølgelig. Merkelig. Har denne tråden noe med deg å gjøre da? Det var absolutt ikke meningen at du og venninnene dine skulle føle dere truffet.

Jeg føler meg ikke spesielt truffet, musiker, men siden jeg kom over denne tråden, så lurte jeg jo på hvem du mener. Man er da nysgjerrig.

Jeg føler meg ikke spesielt truffet, musiker, men siden jeg kom over denne tråden, så lurte jeg jo på hvem du mener. Man er da nysgjerrig.

Det var da inderlig vel at du ikke følte deg truffet. For en ugjerning det ville vært.

Annonse

akkurat det du forteller om her har jeg fått høre tidligere. Av en person som vist nok også skulle være med i den såkalte "gjengen" men som trakk seg ut.

Hvis det jeg har hørt er riktig, så pratet de en masse dritt om en uten å vie at hun faktisk var der !

Nei det er nok en annen sak han tenker på her.

akkurat det du forteller om her har jeg fått høre tidligere. Av en person som vist nok også skulle være med i den såkalte "gjengen" men som trakk seg ut.

Hun var aldri med i noen gjeng, Solsikke. Jeg og noen andre hadde henne i et msn-vindu samtidig som du var i et annet. Det var vel ikke plass til alle i et, tror jeg.

Det er en av de få gangene jeg har snakket med deg på msn, og jeg husker samtalen godt. Vi snakket om sønnen din, og om saker som vedrørte hans skolesituasjon.

Vedkommende som påsto at vi hadde mobbet deg var aldri inne i denne samtalen.

Jeg tror hele årsaken til "misforståelsen" kom av at vi, i det vinduet hvor den misforståtte sladrehanken befant seg, diskuterte om du skulle taes inn i samtalen eller ikke, og hva man i såfall kunne snakke med deg om.

Siden vinduet var fullt, ble det åpnet et nytt, der du ble invitert inn.

Vi begynte å snakke om innvandringspolitikk - dette var vel rett før valget, før du og meg snakket om før nevnte tema.

Hvorfor *** skulle navngi meg selv, Lion, nanna og ...? (var det flere?) som mobbere skjønner jeg ikke, men jeg har erfart at hun trekke kjappe og feilaktige slutninger også i andre sammenhenger.

Sånn, da burde det være oppklart.

Dersom dette er samme sak som Solsikke refererer til over her, så har du mye feil informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...