Gå til innhold

Kjerringer = gale kvinner ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Jeg bytta lege 5 ganger, og sammenligna svar, det jeg fikk var seriøst og saklig. Men jeg er frisk, ikke syk. Det er det jeg framholder. Ingen kan sette seg inn i min situasjon, og det forventer jeg ikke. Alt kan diskuteres og alt kan det stilles spørsmål ved. Ved å bli sint, avvise mulige fakta og trakassere, skader man sin egen og sine likesinnedes sak, alltid. Den som blir sint har tapt. Meg kan man spørre om alt, og jeg anstrenger meg virkelig for å svare saklig på alt. Ikke alle tror på at jeg har smerter og er svært svimmel i perioder og aksepterer ikke at jeg ikke er i humør, det forstår jeg og retter meg etter det. Jeg vet ikke alt og har ingen rett til å stoppe kjeften på noen. Forkvinnen i foreningen gjorde en slett jobb i en lengre diskusjon på radio om en mulig psykiatrisk teori i denne saken. Teorien gjelder en del av pasientene og IKKE ALLE. Når man fornekter -hardnakket- at det kan finnes en liten eneste en som har en psykisk lidelse i stedet for nakkeslengskade, etter å ha blitt forlagt tall og fakta, da bommer man stygt. Og jeg ble usikker på om hun kunne være den rette i jobben. I denne saken MÅ man holde tunga rett i munnen.

Det er helt sikkert noen som har andre lidelser enn den som jeg prøver å forklare; det være seg psykisk, fibromyalgi eller annet.

At noen får psykiske plager etter langvarig smertetilstand er en annen ting som leger ofte kan forveksle med hva som kom først av høna og egget.

Man skal selvsagt stille seg kritisk både til pasienter og til legestanden, det er jeg helt enig i.

"Men jeg er frisk, ikke syk. Det er det jeg framholder. Ingen kan sette seg inn i min situasjon, og det forventer jeg ikke."

Dette blir helt på sidelinjen da. Jeg ser ikke heller på meg selv som pasient.

Men hvis man stiller spørsmål får man sette seg inn i fakta:)

"Ved å bli sint, avvise mulige fakta og trakassere, skader man sin egen og sine likesinnedes sak, alltid. Den som blir sint har tapt."

Jeg oppfattet ikke spesielt innlegget ditt som et spørsmål. Spørsmål svarer jeg selvsagt på og jeg har god dialog med leger som både har hatt rett og tatt feil.

"Meg kan man spørre om alt, og jeg anstrenger meg virkelig for å svare saklig på alt. "

Saklig er mitt mellomnavn, så jeg beklager om jeg ikke har vært saklig nok. Jeg svarer som sagt på saklige spørsmål.

"fornekter -hardnakket- at det kan finnes en liten eneste en som har en psykisk lidelse i stedet for nakkeslengskade, etter å ha blitt forlagt tall og fakta,"

Mangler litt tall og fakta da, men ellers fornekter jeg selvsagt, som sagt, at noen har andre lidelser.

Men det fra psykiateren var ikke basert på et fåtall, det var nok mer basert på et større antall/ majoritet.

No hard feelings, men du må tåle at jeg reagerer. Skulle antakelig svart saklig helt fra begynnelsen, men jeg opptattet ikke det sånn at du ønsket å få et motstridende svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    34

  • tigertrollet

    14

  • naiv

    11

  • favn

    5

Mest aktive i denne tråden

Man trodde den psykiste tilstanden hysteri kom av at livmoren forflyttet seg.

Menn har ikke livmor, og kan derfor ikke bli hysteriske!

Jeg kjenner den 'forklaringen' der. Jajamensann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du går svært personlig til verks her ?

Det virket ikke som om du ville egentlig ha svar på ditt innlegg i en saklig form, men helst var ute etter å provosere.

Mistolket jeg deg får jeg beklage det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta lege 5 ganger, og sammenligna svar, det jeg fikk var seriøst og saklig. Men jeg er frisk, ikke syk. Det er det jeg framholder. Ingen kan sette seg inn i min situasjon, og det forventer jeg ikke. Alt kan diskuteres og alt kan det stilles spørsmål ved. Ved å bli sint, avvise mulige fakta og trakassere, skader man sin egen og sine likesinnedes sak, alltid. Den som blir sint har tapt. Meg kan man spørre om alt, og jeg anstrenger meg virkelig for å svare saklig på alt. Ikke alle tror på at jeg har smerter og er svært svimmel i perioder og aksepterer ikke at jeg ikke er i humør, det forstår jeg og retter meg etter det. Jeg vet ikke alt og har ingen rett til å stoppe kjeften på noen. Forkvinnen i foreningen gjorde en slett jobb i en lengre diskusjon på radio om en mulig psykiatrisk teori i denne saken. Teorien gjelder en del av pasientene og IKKE ALLE. Når man fornekter -hardnakket- at det kan finnes en liten eneste en som har en psykisk lidelse i stedet for nakkeslengskade, etter å ha blitt forlagt tall og fakta, da bommer man stygt. Og jeg ble usikker på om hun kunne være den rette i jobben. I denne saken MÅ man holde tunga rett i munnen.

Før du svarer tilbake, vil jeg rett opp et _ikke_ som hadde sneket seg bort..:-)

"Mangler litt tall og fakta da, men ellers fornekter jeg selvsagt _ikke_, som sagt, at noen har andre lidelser."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Sannsynligvis begge deler :-)

Blind er det, min svaksynte kompis stoppa i siste lita (i følge han selv), bare noe nær 15% igjen på ene øyet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er helt sikkert noen som har andre lidelser enn den som jeg prøver å forklare; det være seg psykisk, fibromyalgi eller annet.

At noen får psykiske plager etter langvarig smertetilstand er en annen ting som leger ofte kan forveksle med hva som kom først av høna og egget.

Man skal selvsagt stille seg kritisk både til pasienter og til legestanden, det er jeg helt enig i.

"Men jeg er frisk, ikke syk. Det er det jeg framholder. Ingen kan sette seg inn i min situasjon, og det forventer jeg ikke."

Dette blir helt på sidelinjen da. Jeg ser ikke heller på meg selv som pasient.

Men hvis man stiller spørsmål får man sette seg inn i fakta:)

"Ved å bli sint, avvise mulige fakta og trakassere, skader man sin egen og sine likesinnedes sak, alltid. Den som blir sint har tapt."

Jeg oppfattet ikke spesielt innlegget ditt som et spørsmål. Spørsmål svarer jeg selvsagt på og jeg har god dialog med leger som både har hatt rett og tatt feil.

"Meg kan man spørre om alt, og jeg anstrenger meg virkelig for å svare saklig på alt. "

Saklig er mitt mellomnavn, så jeg beklager om jeg ikke har vært saklig nok. Jeg svarer som sagt på saklige spørsmål.

"fornekter -hardnakket- at det kan finnes en liten eneste en som har en psykisk lidelse i stedet for nakkeslengskade, etter å ha blitt forlagt tall og fakta,"

Mangler litt tall og fakta da, men ellers fornekter jeg selvsagt, som sagt, at noen har andre lidelser.

Men det fra psykiateren var ikke basert på et fåtall, det var nok mer basert på et større antall/ majoritet.

No hard feelings, men du må tåle at jeg reagerer. Skulle antakelig svart saklig helt fra begynnelsen, men jeg opptattet ikke det sånn at du ønsket å få et motstridende svar:-)

Du ytrer hav du vil, men her finner du i hvert fall en type dialog som man nok kommer lenger med enn personlige angrep :

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1353496

Hvis det ikke var deg i forkledning da.

Forrige gang jeg gjorde dette tok det helt av, og det var like før drapstruslene kom, da ble det sletta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ytrer hav du vil, men her finner du i hvert fall en type dialog som man nok kommer lenger med enn personlige angrep :

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1353496

Hvis det ikke var deg i forkledning da.

Forrige gang jeg gjorde dette tok det helt av, og det var like før drapstruslene kom, da ble det sletta.

Delete naiv i overskriften på "gale kvinner"- innleggene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Delete naiv i overskriften på "gale kvinner"- innleggene dine.

Jeg mista interessen for emnet akkurat nå *pooof* .

Fant på no' helt nytt. Nå skal vi seee.... hvordan var nå dette her... et alias må jeg ha da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista interessen for emnet akkurat nå *pooof* .

Fant på no' helt nytt. Nå skal vi seee.... hvordan var nå dette her... et alias må jeg ha da ...

Du kan jo bare velge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du kan jo bare velge..

De beste er de som begynner ganske pent og ender i sletting !! Da slipper man at noen søker opp dritten etterpå.

Nå var jeg flink med overskriften ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste er de som begynner ganske pent og ender i sletting !! Da slipper man at noen søker opp dritten etterpå.

Nå var jeg flink med overskriften ?

Ja, du var meget flink. Er vi venner igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, du var meget flink. Er vi venner igjen?

Som før, hva ellers ? msn er slått av det ble for mye mas til sammen med alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ok, men jeg har ikke dårlig samvittighet angående msn.

Sikkert ikke, det fine med den er at det er av- og påknapper. Problemet er at jeg har 11 kontakter ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...