Gå til innhold

Burde han få ny sjanse?


vin

Anbefalte innlegg

Sjanse og sjanse...vet ikke.

Men jeg synes han skal få bli hvís han har så lyst.

Det finnes massevis av nordmenn som lever i utlandet som driter seg ut også. Tror neppe de blir kastet på hue ut etter at de har sonet straffen sin.

Har man først fått oppholdstillatelse eller statsborgerskap i landet skal man behandles som en innfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    24

  • SierDuDet

    8

  • Solsikke

    4

  • Carlina

    4

Mest aktive i denne tråden

Sjanse og sjanse...vet ikke.

Men jeg synes han skal få bli hvís han har så lyst.

Det finnes massevis av nordmenn som lever i utlandet som driter seg ut også. Tror neppe de blir kastet på hue ut etter at de har sonet straffen sin.

Har man først fått oppholdstillatelse eller statsborgerskap i landet skal man behandles som en innfødt.

Jepp,men denne mannen har sneket seg inn i Norge tre ganger og har ikke hatt oppholds tilatelse noen av de gangene!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,men denne mannen har sneket seg inn i Norge tre ganger og har ikke hatt oppholds tilatelse noen av de gangene!!!!!!

Hei Carlina,

Denne mannen har jo kone og barn her - og har derfor "tilhørighet" i høyeste grad.

Ved å utvise ham, skaper vi sannsynligvis en sosial-klient familie.

Hvis mannen (det er 6 år siden han ble dømt, slik jeg forstår det?) istedet fikk en jobb (arbeidstillatelse), kunne han BÅDE forsørge familien OG betale skatt.

I tillegg vil nok barnene vokse opp med en helt annen "følelse" for Norge enn bare "landet som deporterte pappa".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carlina,

Denne mannen har jo kone og barn her - og har derfor "tilhørighet" i høyeste grad.

Ved å utvise ham, skaper vi sannsynligvis en sosial-klient familie.

Hvis mannen (det er 6 år siden han ble dømt, slik jeg forstår det?) istedet fikk en jobb (arbeidstillatelse), kunne han BÅDE forsørge familien OG betale skatt.

I tillegg vil nok barnene vokse opp med en helt annen "følelse" for Norge enn bare "landet som deporterte pappa".

Med vennlig hilsen

Eller kanskje de kommer til å tenke på pappa som "Han som ble tatt med narkotika og fikk seg selv utvist". For var det ikke det som skjedde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje de kommer til å tenke på pappa som "Han som ble tatt med narkotika og fikk seg selv utvist". For var det ikke det som skjedde da?

Joda, selvsagt er han ansvarlig for det han har gjort. Det er det ingen som benekter. Dog er det lite trolig at barnene vil se slik på sin pappa... Det er menneskelig.

Men det er nå engang slik at når man har sonet straffen, så skal man få lov til å begynne på nytt. Det er et nesten universalt prinsipp.

Men uansett, det er ikke alltid det er "formålstjenelig" å utvise "alle" bare fordi vi har rett til det. Hvis mannen har holdt seg på "den smale sti" i 6 år, så er det rimelig sannsynlig at han fortsetter med det...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selvsagt er han ansvarlig for det han har gjort. Det er det ingen som benekter. Dog er det lite trolig at barnene vil se slik på sin pappa... Det er menneskelig.

Men det er nå engang slik at når man har sonet straffen, så skal man få lov til å begynne på nytt. Det er et nesten universalt prinsipp.

Men uansett, det er ikke alltid det er "formålstjenelig" å utvise "alle" bare fordi vi har rett til det. Hvis mannen har holdt seg på "den smale sti" i 6 år, så er det rimelig sannsynlig at han fortsetter med det...

Med vennlig hilsen

Holdt seg på den smale sti? Men har han ikke liksom oppholdt seg ulovlig i landet, og skjult seg for nprske myndigheter da? Er det så lovlydig? Skjønt, en nokså smal sti var det sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Carlina,

Denne mannen har jo kone og barn her - og har derfor "tilhørighet" i høyeste grad.

Ved å utvise ham, skaper vi sannsynligvis en sosial-klient familie.

Hvis mannen (det er 6 år siden han ble dømt, slik jeg forstår det?) istedet fikk en jobb (arbeidstillatelse), kunne han BÅDE forsørge familien OG betale skatt.

I tillegg vil nok barnene vokse opp med en helt annen "følelse" for Norge enn bare "landet som deporterte pappa".

Med vennlig hilsen

Dear south!!

(hehe fin start?)

For å være ærlig sør, det bryr jeg meg fint lite om...

Udi ser ingen grunn til at han skal få politisk asyl..

Syns ganske enkelt at familien burde bli med ham hjem!Selv om jeg kan forstå at det måtte være "hustrig"I forhold til "pakk under ræva livet" her i Norge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selvsagt er han ansvarlig for det han har gjort. Det er det ingen som benekter. Dog er det lite trolig at barnene vil se slik på sin pappa... Det er menneskelig.

Men det er nå engang slik at når man har sonet straffen, så skal man få lov til å begynne på nytt. Det er et nesten universalt prinsipp.

Men uansett, det er ikke alltid det er "formålstjenelig" å utvise "alle" bare fordi vi har rett til det. Hvis mannen har holdt seg på "den smale sti" i 6 år, så er det rimelig sannsynlig at han fortsetter med det...

Med vennlig hilsen

Dette landet er meget vennligsinnet overfor tilreisende kvinneskjendere, voldtektsforbrytere, barnemishandlere, heroinhaier, flykaprere, koneplagere, brannstiftere, mordere, ransmenn, tiggere og trygdemisbrukere.

Vi har så langt glatt gitt opphold til det meste av verdens avskum som har ansøkt om det.

Samtidig sender vi ut småunger som kanskje burde fått bedre omsorg her i landet.

Er du bekymret for hva barn tenker om dette landet, kan jo dette være et utgangspunkt.

Politikken støttes av den svinske næringskjeden som foruten forbryterne (og penger), består av naivister på venstresiden, advokater, helsepersonell, brakkebaroner, politifolk, kremmere og gement ignorante.

Industrien blomstrer mens politikerne sitter og klør seg i ræva og lurer på hva som gitt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt seg på den smale sti? Men har han ikke liksom oppholdt seg ulovlig i landet, og skjult seg for nprske myndigheter da? Er det så lovlydig? Skjønt, en nokså smal sti var det sikkert...

Hei Leenie,

Å oppholde seg ulovlig i landet er ikke en "kriminell handling" som skader noen, og langt mindre når han har familie her.

Ulovlig opphold er ihvertfall ingen alvorlig forseelse, sammenlignet med det helt vanlige nordmenn begår hver dag.

Synes det er bedre å forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen (= han forsørger sin familie og betaler skatt), istedet for paragraf-rytteri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dear south!!

(hehe fin start?)

For å være ærlig sør, det bryr jeg meg fint lite om...

Udi ser ingen grunn til at han skal få politisk asyl..

Syns ganske enkelt at familien burde bli med ham hjem!Selv om jeg kan forstå at det måtte være "hustrig"I forhold til "pakk under ræva livet" her i Norge!!

Men familien har oppholdstillatelse her (eller er norske statsborgere), så det er selvsagt ingen grunn til at de skal flytte.

Det eneste vi oppnår her er at vi må forsørge en hel familie, vi går glipp av arbeidskraft, og vi går glipp av skatt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han visste jo at han var utvist da han gjorde kona gravid igjen.. En plass må jo grensen gå.. Det må være en advarsel til alle innvandrere, om at de bør holde seg på matta, og ikke begå kriminelle handlinger. Fordi det vil ikke bare gå ut over dem selv, men også familien deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men familien har oppholdstillatelse her (eller er norske statsborgere), så det er selvsagt ingen grunn til at de skal flytte.

Det eneste vi oppnår her er at vi må forsørge en hel familie, vi går glipp av arbeidskraft, og vi går glipp av skatt.

Med vennlig hilsen

Ser ikke noen plass at han har jobbet i Norge jeg??

Det må da også ha vært vanskelig siden han var her ulovlig...Da har han vel drevet på med svart arbeid noe som er ulovlig også?

det var vel derfor han bedrev salg av narkotika...Vil vi ha slike da sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men familien har oppholdstillatelse her (eller er norske statsborgere), så det er selvsagt ingen grunn til at de skal flytte.

Det eneste vi oppnår her er at vi må forsørge en hel familie, vi går glipp av arbeidskraft, og vi går glipp av skatt.

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig har hun en grunn til å flytte - hun er gift og har fått barn med en mann som ikke har, og forhåpentlig vis aldri kommer til å få, oppholdstillatelse i Norge.

Som flere andre påpeker, det har vært en kalkulert risiko å få barn med denne mannen, den har hun åpenbart vært i villig til å ta. Nå må hun også ta konsekvensene for det.

Det er ikke alltid det lønner seg å gå for " det er enklere å få tilgivelse enn tillatelse"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda selvsagt er det synd på familien. Men burde de ikke ha tenkt på at han var her ulovlig før hun ble gravid? Jeg vil si at det svangerskapet der var svært ubetenksomt og uansvarlig. Mannen har forbrutt seg på norske lover og har arrogant stilt opp i norsk fjernsyn og pekt nese mot politiet. Jo jeg synes det er riktig at mannen måtte forlate landet. Om de vil være sammen får barna og kona flytte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjanse og sjanse...vet ikke.

Men jeg synes han skal få bli hvís han har så lyst.

Det finnes massevis av nordmenn som lever i utlandet som driter seg ut også. Tror neppe de blir kastet på hue ut etter at de har sonet straffen sin.

Har man først fått oppholdstillatelse eller statsborgerskap i landet skal man behandles som en innfødt.

Du "synes" han skal få bli, ja.

Ja, da bør han jo få bli da!

Det er trossalt sånne menn norge vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men familien har oppholdstillatelse her (eller er norske statsborgere), så det er selvsagt ingen grunn til at de skal flytte.

Det eneste vi oppnår her er at vi må forsørge en hel familie, vi går glipp av arbeidskraft, og vi går glipp av skatt.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke tid til det her nå, men det er jo utrolig logikk i det du sier.

La folk få bli fordi de har kone og barn her!

Jupp, gi dem en slags imunitet til å begå all verdens faenskap, uten å bli sendt ut av landet, fordi de har familie her.

Makan.

Men ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carlina,

Denne mannen har jo kone og barn her - og har derfor "tilhørighet" i høyeste grad.

Ved å utvise ham, skaper vi sannsynligvis en sosial-klient familie.

Hvis mannen (det er 6 år siden han ble dømt, slik jeg forstår det?) istedet fikk en jobb (arbeidstillatelse), kunne han BÅDE forsørge familien OG betale skatt.

I tillegg vil nok barnene vokse opp med en helt annen "følelse" for Norge enn bare "landet som deporterte pappa".

Med vennlig hilsen

Vil noen arbeidsgiver ha en mann som så arrogant peker nese mot loven på norsk fjernsyn? Det behøver ikke være slik, men jeg tenkte i alle fall at den mannen har ikke mye respekt for lover og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette landet er meget vennligsinnet overfor tilreisende kvinneskjendere, voldtektsforbrytere, barnemishandlere, heroinhaier, flykaprere, koneplagere, brannstiftere, mordere, ransmenn, tiggere og trygdemisbrukere.

Vi har så langt glatt gitt opphold til det meste av verdens avskum som har ansøkt om det.

Samtidig sender vi ut småunger som kanskje burde fått bedre omsorg her i landet.

Er du bekymret for hva barn tenker om dette landet, kan jo dette være et utgangspunkt.

Politikken støttes av den svinske næringskjeden som foruten forbryterne (og penger), består av naivister på venstresiden, advokater, helsepersonell, brakkebaroner, politifolk, kremmere og gement ignorante.

Industrien blomstrer mens politikerne sitter og klør seg i ræva og lurer på hva som gitt galt.

Du skriver: "Samtidig sender vi ut småunger som kanskje burde fått bedre omsorg her i landet."

Som du (helt korrekt) påpeker i en annen tråd er ikke statsbudsjettet konstant.

Det er heller ikke antall oppholdstillatelser som innvilges.

De to sakene har åpenbart intet å gjøre med hverandre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noen plass at han har jobbet i Norge jeg??

Det må da også ha vært vanskelig siden han var her ulovlig...Da har han vel drevet på med svart arbeid noe som er ulovlig også?

det var vel derfor han bedrev salg av narkotika...Vil vi ha slike da sør?

Hei,

Men hvis fyren faktisk hadde fått en arbeidstillatelse, så ville han sluppet alt det...

Nei, jeg påstår ikke at "alle skal få det", men jeg påpeker det dustete i å deportere en mulig forsørger person fra landet (basert på en årevis gammel dom), og derved skape både sosial-klienter, samt å gå glipp av skattepenger han kunne betale hvis vi faktisk gjorde det lovlig for ham å arbeide.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har hun en grunn til å flytte - hun er gift og har fått barn med en mann som ikke har, og forhåpentlig vis aldri kommer til å få, oppholdstillatelse i Norge.

Som flere andre påpeker, det har vært en kalkulert risiko å få barn med denne mannen, den har hun åpenbart vært i villig til å ta. Nå må hun også ta konsekvensene for det.

Det er ikke alltid det lønner seg å gå for " det er enklere å få tilgivelse enn tillatelse"

Hei,

Poenget er jo at hun ikke kommer til å flytte - det ville jo hverken du eller jeg gjort hvis vi var henne.

Ergo skaper vi, i praksis, nye sosial-klienter, går glipp av skattepenger (som han kunne ha betalt hvis han kunne tjene penger på lovlig vis).

Man er nødt til å bruke "sunn fornuft" i disse tilfellene - er det virkelig så "fælt" å ha ham her at vi kan forsvare å splitte en familie over det?

Greit at det er hans (og evt. hennes ansvar), men det er fremdeles *vi* som splitter familien.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...