Gå til innhold

Rasist????????????


lina1365380363

Anbefalte innlegg

Hei Lina,

Det er noe som heter "likhet for loven", og det betyr at alle (uansett nasjonalitet) skal straffes likt hvis de begår kriminelle handlinger.

Med vennlig hilsen

Er klar over det!

Men kan ikke de kriminelle som KUN holder på med, you name it, eks.narkotika(vet det er mange nordmenn der og, da),

gjengopprør seg imellom o.s.v, kan ikke de fortsette med dette der de kommer fra da???????????

Vi har nok med våre egne kriminelle...........

Hilsen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • lina1365380363

    18

  • Prozak

    8

  • tigertrollet

    6

Mest aktive i denne tråden

Hva er "feilen"? At "innvandrere" får norsk statsborgerskap etter minst 7 år.

Å si at "innvadrere skal ikke få bli norske" er jo litt som å legge ned fødestuene, begrunnet i at "alle de kriminelle kommer derfra"! ;-)

Med vennlig hilsen

Du må lese litt nøyere!

Sier ikke at ALLE kriminelle kommer derfra.....du milde........er LITT glupere enn det da..........

Å legge ned fødestuen er vel litt drastisk,da!

Det finnes faktisk greie innvandrere!

Fikk du sjokk, nå, at jeg mener det???????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over det!

Men kan ikke de kriminelle som KUN holder på med, you name it, eks.narkotika(vet det er mange nordmenn der og, da),

gjengopprør seg imellom o.s.v, kan ikke de fortsette med dette der de kommer fra da???????????

Vi har nok med våre egne kriminelle...........

Hilsen...........

Joda, man kan ønske dem langt vekk (i fengsel er rette stedet), men det er jo kun en liten brøkdel som driver med slikt.

Generaliserer om "kriminelle innvandrere" er bare å gi Per skylden for det Pål har gjort. Én innvandrer er selvsagt ikke ansvarlig for det en annen innvandrer gjør, mer enn du eller jeg er ansvarlige for det Viggo Kristiansen gjorde i Kristiansand (begrunnet i at vi er nordmenn).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese litt nøyere!

Sier ikke at ALLE kriminelle kommer derfra.....du milde........er LITT glupere enn det da..........

Å legge ned fødestuen er vel litt drastisk,da!

Det finnes faktisk greie innvandrere!

Fikk du sjokk, nå, at jeg mener det???????????

Neida, jeg forstår det.

Men det er jo slik at det ikke står i pannen på folk om de er kriminelle. Vi skal straffe de som begår kriminelle handlinger, men på lik linje som om de var nordmenn.

Poenget er at det er handlingen som skal avgjøre straffen, og ikke nasjonaliteten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Helt ærlig, så kunne jeg godt tenke meg at personer som ønsket å bosette seg i Norge fikk en slags "oppholdstillatelse med forbehold om god oppførsel"."

...eh....

Det er jo slik allerede!

Faktisk så er loven langt strengere enn de aller fleste tror!

Med vennlig hilsen

Sør!

Er de virkelig det???????

Ser jammen ikke slik ut........

Vet du at ca. 80% av de som sitter i norske fengsler er utendlandske Norske?

Det er blitt gjort en undersøkelse, hvis den er rett, da...............

Ja,ja, vil du så gjerne ha alle de kriminelle her som er utendlanske så værsågod.

mener vi fortsatt har nok med våres egne kriminelle.

meg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan ønske dem langt vekk (i fengsel er rette stedet), men det er jo kun en liten brøkdel som driver med slikt.

Generaliserer om "kriminelle innvandrere" er bare å gi Per skylden for det Pål har gjort. Én innvandrer er selvsagt ikke ansvarlig for det en annen innvandrer gjør, mer enn du eller jeg er ansvarlige for det Viggo Kristiansen gjorde i Kristiansand (begrunnet i at vi er nordmenn).

Med vennlig hilsen

En liten brøkdel??????????????????????????????

Ikke enig..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet at norske statsborgere er hjemmehørig i Norge. Jeg spesifiserte ikke hvem av innvandrerne jeg mente:)

Du forstod selvsagt forøvrig at det var en halvveis spøk.. ?

Det var et realt Kardemommeforsøk på å få leve fredelig uten å være redd for å bli voldtatt, ranet, skutt eller knivstukket:-)

:-)

Tigertrollet.

Du får fram et poeng her, ja!

Hilsen................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men det interessante er at folk skriver det i tråder om "innvandrere", men hvis du sjekker statistikken er gruppen "menn" som er ansvarlige for ca 100% av voldtekter i Norge. Men ingen skriver "mot menn", fordi vi er en "mektig gruppe". "Innvandrere" (og da forstår de fleste "mørkhudete") er blant samfunnets svakeste, og lettere å angripe.

Med vennlig hilsen

Den sammenligningen henger jo ikke helt på greip, da. Du kan ikke sammenligne gruppen "menn" med gruppen "innvandrere". Selv om det viser seg at flest menn er kriminelle, er det ikke gjennomførbart å innføre "mannestopp" i ett land.

"............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men det interessante er at folk skriver det i tråder om "innvandrere", men hvis du sjekker statistikken er gruppen "menn" som er ansvarlige for ca 100% av voldtekter i Norge. Men ingen skriver "mot menn", fordi vi er en "mektig gruppe". "Innvandrere" (og da forstår de fleste "mørkhudete") er blant samfunnets svakeste, og lettere å angripe.

Med vennlig hilsen

Sør da, du har en lei tendens til å legge sammen to epler og få fire appelsiner. Jeg tviler på at noen her mener at hudfargen avgjør hvorvidt en er kjeltring eller ikke.

Men en kan jammen begynne å lure, for vi har et asylmottak i nabolaget her som rennes ned av alle mulige nasjoner. Nærbutikken har fjernet mynttelefonen fordi inngangspartiet ble fylt opp av uggabuggaer som vekselvis stor i ringekø eller rundstjal butikken. Nå nekter innehaveren alle å ha med vesker eller annet bæreutstyr med inn i butikken.

Jeg for min del kan ikke skjønne at asylsøkere eller folk som kommer til dette landet skal få lov å gå løs på denne måten, når vi vet at det forsvinner mellom to og tre tusen av dem i året. Hvor blir de av? De rømmer så visst ikke tilbake dit de kom fra.

Løsningen er lukkede leire, der de ikke kommer ut før de har fått ferdigbehandlet sin søknad, og de som kommer uten ID eller mistenkes for å ha kvittet seg med disse bør åke rett i buret i påvente av utvisning uten pardon.

En grei praksis, til beskyttelse både for søkeren og for oss som bor her.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten brøkdel??????????????????????????????

Ikke enig..............

Kommer vel an på hva slags kriminalitet man snakker om. Men en ting er sikkert - når det gjelder voldskriminalitet (som sjelden kommer med i noen statistikker), så er folk med asiatisk bakgrunn og folk fra midtøsten (etc.) overrepresentert. Hvis man nekter for dette, så betyr det ganske enkelt at man ikke har erfaring nok til å uttale seg.

(En måte å skaffe seg erfaring på: flytt til Oslo og gå ut på byen i helgene for å kose deg...)

".............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sammenligningen henger jo ikke helt på greip, da. Du kan ikke sammenligne gruppen "menn" med gruppen "innvandrere". Selv om det viser seg at flest menn er kriminelle, er det ikke gjennomførbart å innføre "mannestopp" i ett land.

"............."

Prozak!

Du er hinsides hele temaet.

Hvem snakker om "menn kontra utlendinger, da???????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sammenligningen henger jo ikke helt på greip, da. Du kan ikke sammenligne gruppen "menn" med gruppen "innvandrere". Selv om det viser seg at flest menn er kriminelle, er det ikke gjennomførbart å innføre "mannestopp" i ett land.

"............."

Det er akkurat like tåpelig å innføre det ene eller det andre.

Det hele baserer seg på feiltakelsen at "alle de er slik", enten "de" er "innvandrere" eller "menn".

Det er faktisk akkurat like dumt som å påstå at "alle menn er voldtektsforbrytere".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat like tåpelig å innføre det ene eller det andre.

Det hele baserer seg på feiltakelsen at "alle de er slik", enten "de" er "innvandrere" eller "menn".

Det er faktisk akkurat like dumt som å påstå at "alle menn er voldtektsforbrytere".

Med vennlig hilsen

Er ikke alle menn voldtektsforbrytere i en gitt situasjon da? Min erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alle menn voldtektsforbrytere i en gitt situasjon da? Min erfaring..

Hei,

Nei, like lite som alle kvinner er det.

For det første så tror jeg det handler om menneskesyn. Voldtekt handler om å frata kontroll fra et annet menneske. Altså å dominere eller straffe det.

For det andre har en del av oss sett så mye av resultatene av slikt at det siste man ville gjøre på denne jorden var å utsette noen for en voldtekt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, like lite som alle kvinner er det.

For det første så tror jeg det handler om menneskesyn. Voldtekt handler om å frata kontroll fra et annet menneske. Altså å dominere eller straffe det.

For det andre har en del av oss sett så mye av resultatene av slikt at det siste man ville gjøre på denne jorden var å utsette noen for en voldtekt.

Med vennlig hilsen

Det er forskjell på menn og kvinner på dette punktet. Menn har ikke nok blod i kroppen til å fylle begge hodene på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på menn og kvinner på dette punktet. Menn har ikke nok blod i kroppen til å fylle begge hodene på en gang.

Hei Reima,

Voldtekt handler, i første omgang, om et "problem" som er mellom ørene på det kreket som utfører den. Det er årsaken til at kastrerte personer også voldtar (men da med gjenstander).

Det handler oftest om å "straffe" offeret, fordi hun ikke vil gjøre det kreket forventer. Altså, å ta kontroll (fysisk) over henne, og derved frata henne råderetten over egen kropp.

Noen menn liker å fraskrive seg ansvaret for egne handlinger ved å si at "det er ikke nok blod til å fylle begge hodene på en gang", men det er tøv. Det er bare en unnskyldning for det som blir gjort.

Hvis en gutt/mann forsøker å si at "menn kan ikke stoppe", så skal du be ham tenke seg at moren/faren eller andre kom inn i rommet. Så ville han nok klart å stoppe ganske så omgående.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat like tåpelig å innføre det ene eller det andre.

Det hele baserer seg på feiltakelsen at "alle de er slik", enten "de" er "innvandrere" eller "menn".

Det er faktisk akkurat like dumt som å påstå at "alle menn er voldtektsforbrytere".

Med vennlig hilsen

Det er så tåpelig å lese sammenligningenderes.

Hvem i H.........voldtar hvem, her?????????

Er det for å ta et av de eksemplene jeg ga,er det flykapreren som har livredde passasjerer under sin KONTROLL, en hel nasjon som følger engstelig med, eller er det de redde passasjerene som har ham under sin fulle kontroll????????

Passasjerene er her både de som er i flyet og Norge som mottaksland.............

Forbanna.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tåpelig å lese sammenligningenderes.

Hvem i H.........voldtar hvem, her?????????

Er det for å ta et av de eksemplene jeg ga,er det flykapreren som har livredde passasjerer under sin KONTROLL, en hel nasjon som følger engstelig med, eller er det de redde passasjerene som har ham under sin fulle kontroll????????

Passasjerene er her både de som er i flyet og Norge som mottaksland.............

Forbanna.............

*ler*

Ta det helt med ro!

Per er ikke ansvarlig for det Pål har gjort, og skal ikke (be)dømmes for det.

Ahmed er ikke ansvarlig for det João har gjort, og skal ikke (be)dømmes for det.

===

Med andre ord:

"Innvandrere" er individer. Det er ikke Pers ansvar eller feil hvis Pål blir bankraner (selv om både Per og Pål er menn/norske).

Likeledes er det ikke Ahmeds feil hvis João begår en kriminell handling.

Dette er så elementært at det ikke burde være nødvendig å påpeke det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloen!

Enig igjen, jeg!

Bare tenk om vi hadde kommet

Ned "der", hvor vi hadde havnet hadde vi gjort noe gale........

Enten et jævlig fengsel for livstid, eller kanskje ennå verre.........

Det hadde vel vært for lettvint å "bare" sende oss hjem igjen................

Jeg er så stygg.............uff......

Det verste er at jeg mener det!

*ler*

Så du mener vi skal bare sende dem hjem uten straff?

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Ta det helt med ro!

Per er ikke ansvarlig for det Pål har gjort, og skal ikke (be)dømmes for det.

Ahmed er ikke ansvarlig for det João har gjort, og skal ikke (be)dømmes for det.

===

Med andre ord:

"Innvandrere" er individer. Det er ikke Pers ansvar eller feil hvis Pål blir bankraner (selv om både Per og Pål er menn/norske).

Likeledes er det ikke Ahmeds feil hvis João begår en kriminell handling.

Dette er så elementært at det ikke burde være nødvendig å påpeke det.

Med vennlig hilsen

Hvem er det egentlig som sier det da, for h........???

Jeg har ikke i noen av innleggene mine sammenlignet en eks. bankraner med en skikkelig mann/dame!!!!!!!!!!

Det jeg vil fram til, som du tydeligvis ikke kan fatte og begripe, er de som HAR utført en stygg handling!!!!!!!!!!

IKKE den vanlige mann i gata!

m.a.o. folk som oppfører seg bra, kan med glede få bli her, folk som har utrettet spesielle fæle forbrytelser, kan IKKE BLI HER!!!!

Fatter du nå, eller er du så korka????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...