Gå til innhold

Maskulin hårvekst

bertulf1365380383

Anbefalte innlegg

bertulf1365380383

Hei. Jeg er en jente på 26 år som har det jeg vil kalle maskulin hårvekst. Jeg har hårvekst rundt brystene, i området fra underlivet og opp til navle, mye på baken, nedover på innsiden av lårene og ellers kraftig hårvekst på hele beina. All denne hårveksten er mørk og kraftig, noe som er veldig sjenerende. jeg kan for eksempel ikke ha på meg bikini uten å ha barbert meg eller brukt hårfjerningsmiddel på alle overstående steder. Er der noen medisiner eller noe annet jeg kan bruke for å få en mer varig fjerning av denne hårveksten? jeg er veldig desperat da dette er et stort problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du har sannsynligvis et VELDIG VANLIG hormon problem... Litt for mye av en av de to mannlige hormonene... dette kan løses på mange måter... men jeg anbefaler først å gå til lege å finne ut om du har noe som heter "Polycystic Ovaries" (også VELDIG vanlig) dvs... slags syster på egglederne dine... du kan til og med ha et syndrom med samme navnet... gå til lege of finn ut... hvis det bare er et overskudd av hormoner, så kan dette feks. hjelpes med å begynne på spesielle "p-piller" som er lagd for nøyaktig dette problemet.. Hvis problemet er veldig "alvorlig" hos deg, så må du kanskje ty til laser-terapi...Da blir problemet borte for all tid... men dette koster også ganske mye:(

Gå til legen jente, så blir nok alt bedre... (Jeg veit det kan være pinlig for deg å snakke med mennesker om dette i person...jenta mi har hatt det samme problemet.. heldigvis snakket hun med meg om det.. og sammen har vi klart å løst det... du vil også løse det med litt tid:)

lykke til..

Gutt 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg foreslår at du kontakter legen din for en vurdering av om hårveksten har sammenheng med en litt ubalanse i dine hormoner f.eks. såkalt PCO (polystisk ovarialsyndrom).

Med hensyn til medikamenter kan Diane og Aldactone til en viss grad gjøre at uønsket hårvekst vokser langsommere. I tillegg vil eventuell tendens til kviser begrenses.

Hvis du er sterkt plaget av hårveksten, kan du snakke med legen din om du bør bli henvist til en hudlege med spørsmål om du kan få støtte til laserbehandling. Hudlegen kan eventuelt foreslå dette for Trygdekontoret. Du bør vente med å iverksette behandlingen før du eventuelt har fått medhold i en slik søknad. Behandlingen egner seg best for kombinasjonen av mørke hår og lys hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...