conrad1365380384 Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Er det neglesopp jeg har fått på begge stortånegler? De er "tykke" og misfarget - sort brun, i ytre del av neglen og i en kile innover.Gjør ikke vondt. Ser stygt ut. Den nye neglen som vokser ut ser frisk og fin ut, inntil den kommer til det misfargede feltet. Finnes det noen god behandling? Jeg er en kvinne på 42 år - ellers helt frisk. Alle de andre neglene er helt normale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Numenor Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hei! Vanskelig å bli kvitt. Et kjerringråd som jeg selv har brukt er å smøre med canesten-salve oppå, rundt og innunder neglen, og så sette plaster på og gå med i 1 døgn om gangen. Noen bruker krystallfiolett som du får kjøpt på apoteket (kun på selve neglen). Hos legen kan du også få et middel for å smøre på neglene som visstnok skal virke ganske bra (husker ikke navnet). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nytt middel Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Det har kommet et nytt og supereffektivt middel mot neglesopp. Er på resept, bare kontakt fastlegen din! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Det finnes god behandling av neglesopp f.eks. Lamisil tabletter. Det er imidlertid litt uvanlig at begge stortåneglene rammens og ingen andre negler. Forklaringen kan da være en hudsykdom f.eks. psoriasis. I første omgang foreslår jeg at du kontakter legen din for en undersøkelse. Han kan ta en prøve neglene og sende den inn til soppundersøkelse ved et laboratorium eller eventuelt henvise deg til en hudlege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.