Gå til innhold

Svetting om natten

Limmen

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 27 år som har et problem. I det siste ( de siste to ukene) har jeg svettet noe voldsomt om natten. Det er så ille at jeg våkner av at dyna klistrer seg til kroppen min.

Det er ikke for varmt på soverommet, heller litt kjølig.

Jeg er en ganske så normal 28-åring, ingen sykdommer så vidt jeg vet.

Det eneste er at jeg noen ganger kan ha problemer med å slappe skikkelig av.

Jeg spiser også normalt, burde kanskje vært flinkere til å få i meg mer grønnsaker.

Veier kanskje 5 kilo for mye, men det har jeg gjort det siste halve året.

Er det noen som kanskje vet hva dette kan være for noe???

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva dette kan være - nattesvette kan være et symptom som opptrer i forbindelse med mange sykdommer.

Dette er en typisk ting som bør tas opp med din faste lege! :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva dette kan være - nattesvette kan være et symptom som opptrer i forbindelse med mange sykdommer.

Dette er en typisk ting som bør tas opp med din faste lege! :-)

mvh

Ja, det kan jo være så mangt.

Men takk for ditt svar!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo være så mangt.

Men takk for ditt svar!

Du ble sikkert ikke noe klokere av svaret mitt, men

:-)

Men en tur til legen for en liten sjekk, og blodprøver og sånn, kan sikkert være på sin plass :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hopalong Kassadisk

Jeg vet at visse typer virus kan gjøre dette, selv hadde jeg en periode nettopp hvor jeg våkna temmelig våt av svette flere ganger om natta i over en uke, og var litt forkjøla i forveien. Men selvsagt kan det være noe annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at visse typer virus kan gjøre dette, selv hadde jeg en periode nettopp hvor jeg våkna temmelig våt av svette flere ganger om natta i over en uke, og var litt forkjøla i forveien. Men selvsagt kan det være noe annet også.

Ja, dette hørtes kjent ut!

Jeg var forkjølet og hadde litt feber for snart to uker siden. Sitter det virkelig så lenge i?

Huff og huff, håper det gir seg snart!

Hvor lenge holdt det på hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en tur til legen for en liten sjekk, og blodprøver og sånn, kan sikkert være på sin plass :)

mvh

Ja, det kan jo være lurt :)

Men spørs om de finner ut noe da, hvis det er et virus som forårsaker dette :(

Takk likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, dette hørtes kjent ut!

Jeg var forkjølet og hadde litt feber for snart to uker siden. Sitter det virkelig så lenge i?

Huff og huff, håper det gir seg snart!

Hvor lenge holdt det på hos deg?

Jeg har opplevd akkurat det samme. Det har holdt på i to uker omtrent. De andre på jobben var syke også. F eks noen influensatypertyper kan herje i opptil 10 uker før de slipper taket helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

mvh

Kommentar utenom betaltjenesten:

Jeg er enig i forslaget om å oppsøke lege. Nattesvette er et symptom som kan ha ulike årsaker deriblant infeksjon. Det er nødvendig med legeundersøkelse for å avklare grunnen til at du har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd akkurat det samme. Det har holdt på i to uker omtrent. De andre på jobben var syke også. F eks noen influensatypertyper kan herje i opptil 10 uker før de slipper taket helt.

Det hørtes unektelig ut som noe av det samme som jeg har. Dette har vel holdt på i en uke snart, og nå begynner jeg å bli lei av å vaske sengetøy :((

Håper du er bedre ,da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det hørtes unektelig ut som noe av det samme som jeg har. Dette har vel holdt på i en uke snart, og nå begynner jeg å bli lei av å vaske sengetøy :((

Håper du er bedre ,da?

Jeg er frisk :-) natta i dag var fin. Eller er nattesvette et normalt mannfolkproblem. Skjønner ikke helt fysiologien der. Det er jo ikke varmt, men svetter gjør vi likevel.

En annen ting er at jeg en gang delte vannseng med et menneske, hun skulle ha termostaten på 30, jeg på 20, det blei ikke holdbart, godt det gikk hull i'n, tredde albuen ned i vannet. De holder vel ikke mer enn 10 år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...