Gå til innhold

Inngrep i.f.m. slanking

loge1365380382

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en kvinne på 47 år som er 1.66 m høy og veier 102 kg. Jeg har prøvd alt som heter slankekurer, men resultatet er at jeg legger mer og mer på meg.

Jeg leste i lommelegen.no at det går an å få en operasjon hvor man fjerner en del av magesekken. Dette ville jeg gjøre, og snakket med fastlegen min om det. Han sa at slikt gjorde man ikke lenger, tross dette står det om dette på internett NÅ!

Hvordan skal jeg gå fram for å få gjort dette inngrepet? Jeg orker ikke å leve med denne fryktelige kroppen, og vet ikke hvordan jeg skal få utført et slikt inngrep.

Vær så snill og hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at man har gått bort fra å fjerne deler av magesekken permanent. I stedet finnes det en måte å "snøre av" en del av den, vha. et bånd som "knytes" på. Effektivt sett blir dermed magesekken mindre, slik at man ikke kan spise så mye.

Fordelen er at dette båndet kan fjernes igjen dersom bivirkningene blir for store. Jeg tror bivirkningene er bl.a. fordøyelsesproblemer, f.eks. smerter eller diare.

Legen din bør vite mer om denne metoden og om hvem den anbefales for - eller om ikke den heller brukes lenger. Den ble i hvert fall brukt her i landet for ca. 15 år siden

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man har gått bort fra å fjerne deler av magesekken permanent. I stedet finnes det en måte å "snøre av" en del av den, vha. et bånd som "knytes" på. Effektivt sett blir dermed magesekken mindre, slik at man ikke kan spise så mye.

Fordelen er at dette båndet kan fjernes igjen dersom bivirkningene blir for store. Jeg tror bivirkningene er bl.a. fordøyelsesproblemer, f.eks. smerter eller diare.

Legen din bør vite mer om denne metoden og om hvem den anbefales for - eller om ikke den heller brukes lenger. Den ble i hvert fall brukt her i landet for ca. 15 år siden

tror

Takk for svar, men det var ikke "snøring" jeg mente. Gå inn på sidene til lommelegen.no.

Det kan da ikke være 15 år gamle innlegg som står på internett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg kjenner dessverre ikke til om man utfører slike inngrep i Norge, og beklager at jeg ikke kan være til hjelp.

Det beste tiltaket når man ønsker å redusere vekten er kombinasjonen av mosjon og kosthold. Uten mosjon vil man, som du har erfart, kunne oppleve at man på sikt i stedet legger på seg fordi man under slankekuren i praksis har slanket bort muskulatur og ikke fett. Ettersom musklene er kroppens motor fører det til at forbrenningen avtar.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Onlines forum om allmennmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men det var ikke "snøring" jeg mente. Gå inn på sidene til lommelegen.no.

Det kan da ikke være 15 år gamle innlegg som står på internett???

Nei, jeg skjønte jo det, men tenkte jeg skulle nevne dette alternativet siden legen din sa at man ikke gjorde det lenger.

Jeg vet egentlig ikkeno' om sånt, og i hvert fall ikke mer enn Dr. Anker. Men jeg har en venninne som hadde et sånt bånd på magesekken for ca. 15 år siden.

Jeg synes ikke det virker som om legen på lommelegen heller er så oppdatert på operasjoner?

http://www.lommelegen.no/svar_s99kmo28.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...