Gå til innhold

midt i butikken trakk jeg ut proppen


Sør

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg innrømmer gjerne at jeg er nysgjerrig. Og da jeg så en ørliten Overfallsalarm i en "Clas Ohlson" butikk på tilbud for 39 kr, tenkte jeg at "den måtte undersøkes"...

Denne alarmen er så liten (bare noen få cm lang) at den henger på nøkkelknippet, og man trekker ut en liten propp for å aktivisere den.

Jeg tenkte at dette *måtte* jeg jo bare prøve, så midt i butikken trakk jeg ut proppen.....

La meg si at den støyer. Den støyer noe inn i helv..e! Den støyer faktisk så mye at alle i butikken ser på den, og at det gjør vondt i ørene.

Det er et helt utrolig volum fra en så liten "ting"!

Butikkspersonalet liker deg heller ikke etterpå, men det er en annen historie!

Det siste overfallsmenn vil ha er oppmerksomhet, og det er nettopp det denne gir. Og slik støy vil også forvirre de fleste overfallsmenn nok til å gi verdifulle sekunder til å prøve å rømme.

Jeg anbefaler derfor folk å ha en slik på nøkkelknippet. Det er en særdeles billig forsikring. Men som annen forsikring må den kjøpes "før man står der"!

Med vennlig hilsen

Sør

Part nr. 32-1981, www.clasohlson.no, tlf 23 21 40 00 [Jeg har intet med Clas Ohlson å gjøre.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sør!

Ser det levende for meg!!!!! Måtte le da jeg leste innlegget ditt! I farten er det ganske vanskelig å få den til å tie stille også...

Men støtter det du sier om at det er en billig forsikring, egnet til å forskrekke en overfallsmann slik at man kan få et forsprang. Selv kjøpte jeg en langt dyrere og mye større utgave, som gjør akkurat samme nytten.

Anbefales!

Klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*

Bortsett fra at du havnet i en situasjon som er veldig morsom for den som_ikke_er i den så hørtes den alarmen ikke så dum ut :-)

Hei,

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke lider av overdreven følsomhet omkring hva butikkpersonalet synes om meg! ;-)

Derutover kunne jeg jo ikke høre noe av det! *S*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør!

Ser det levende for meg!!!!! Måtte le da jeg leste innlegget ditt! I farten er det ganske vanskelig å få den til å tie stille også...

Men støtter det du sier om at det er en billig forsikring, egnet til å forskrekke en overfallsmann slik at man kan få et forsprang. Selv kjøpte jeg en langt dyrere og mye større utgave, som gjør akkurat samme nytten.

Anbefales!

Klem fra Grete :-)

Hei,

I Sør Afrika (hvor det nesten er en borgerplikt å gå bevæpnet bare man skal handle brød!) hadde en av mine kollegaer mer "fire-power" i vesken enn det norske forsvaret har nord for Trondheim.

Jeg påpekte at faren med det var at hun trolig kom til å bli ranet av en gjeng våpenselgere! ;-)

Ønsker deg en god dag! :-)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser deg for meg og bare ler og ler her :-)

Utenom det, jo, det høres veldig fornuftig ut med en sånn alarm. Sånn skal jeg skaffe meg enten neste gang jeg er i Oslo eller når vi bestiller noe fra Clas Ohlson neste gang. :-)

*Klem*,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser deg for meg og bare ler og ler her :-)

Utenom det, jo, det høres veldig fornuftig ut med en sånn alarm. Sånn skal jeg skaffe meg enten neste gang jeg er i Oslo eller når vi bestiller noe fra Clas Ohlson neste gang. :-)

*Klem*,

Hei,

Og når du først er igang, så kjøper du en halogenlampe med bevegelsesdetektor (Part nr. 32-5069 til 139 kr), for det vet jeg at du mangler!

Den kan monteres og kobles akkurat som en vanlig utendørs lampe, men er litt sterkere, og tenner automatisk når noen går utenfor.

Lys gir trygghet, og andre folk kan se hvis det skjer noe.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Og når du først er igang, så kjøper du en halogenlampe med bevegelsesdetektor (Part nr. 32-5069 til 139 kr), for det vet jeg at du mangler!

Den kan monteres og kobles akkurat som en vanlig utendørs lampe, men er litt sterkere, og tenner automatisk når noen går utenfor.

Lys gir trygghet, og andre folk kan se hvis det skjer noe.

*klem*

må den ha strøm også? eller går den på batteri? Lampa altså?

Jeg skal nok innom C O neste gang jeg er i oslo og kjøpe den der propp-tingen.

Hilsen fra

http://home.no.net/feline/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må den ha strøm også? eller går den på batteri? Lampa altså?

Jeg skal nok innom C O neste gang jeg er i oslo og kjøpe den der propp-tingen.

Hilsen fra

http://home.no.net/feline/

Hei Feline,

Lampen trenger "vanlig" 230V spenning. (Jeg mente at den ikke trengte en spesiell installasjon pga bevegelsessensoren.)

Ettersom den kun tenner når det er bevegelse (og det finnes nok versjoner som kun tenner når det er mørkt) så kan man jo egentlig la den være "på" hele tiden (hvis man ikke har en lysbryter nær inngangsdøren, for eksempel.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Og når du først er igang, så kjøper du en halogenlampe med bevegelsesdetektor (Part nr. 32-5069 til 139 kr), for det vet jeg at du mangler!

Den kan monteres og kobles akkurat som en vanlig utendørs lampe, men er litt sterkere, og tenner automatisk når noen går utenfor.

Lys gir trygghet, og andre folk kan se hvis det skjer noe.

*klem*

hehe... nå er visst "gamle" Sør tilbake igjen, ja.

Hvor lenge er det du har mast på meg om å skaffe meg sånn lampe med bevegelsesdetektor? Et års tid eller noe sånt? *s*

Syns du skal være fornøyd om jeg skaffer meg en sånn overfallsalarm, jeg. Det er et stooort skritt for Anki, vet du. Føler meg som om jeg er overnervøs og pysete bare jeg hadde kjøpt meg en sånn en, jeg, for jeg har jo ikke blitt plaget av krekene nå i det siste.

Men, jeg skal prøve å overtale meg selv til å kjøpe en sånn alarm :)

*Klem*,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StepQueen

Hei,

I Sør Afrika (hvor det nesten er en borgerplikt å gå bevæpnet bare man skal handle brød!) hadde en av mine kollegaer mer "fire-power" i vesken enn det norske forsvaret har nord for Trondheim.

Jeg påpekte at faren med det var at hun trolig kom til å bli ranet av en gjeng våpenselgere! ;-)

Ønsker deg en god dag! :-)

*klem*

Heia Sør!!

Hehe!! Syns jeg ser deg!! :)))

Høres lur ut den alarmen, fint at vi har sånne som deg som tester dem for oss, det hadde vært for kjipt å måtte kjøpe noe uten å være sikker på at den virkelig fungerte - eller hur?! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må den ha strøm også? eller går den på batteri? Lampa altså?

Jeg skal nok innom C O neste gang jeg er i oslo og kjøpe den der propp-tingen.

Hilsen fra

http://home.no.net/feline/

Kanskje både propp-alarm og lampe kan bestilles på Clas Ohlson's nettbutikk: http://www.clasohlson.no/ ?

Har forresten en lignende alarm, har ikke fått bruk for den, men føles littegranne betryggende å ha, etter å ha blitt forsøkt rana på åpen gate i Oslo for noen år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Sørs innlegg, stakk jeg innom og kjøpte en sånn liten dings. Kjekt å ha når en rusler hjem fra byenensen nattekveld. Den bråker noe helt for jævlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...