Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse??


Gjest iv

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har en datter på 3 måneder som har vært innlagt på barneavd. grunnet nyrebekkenbetennelse. Det som jeg i ettertid av sykehusoppholdet har undret meg litt på, er om barn kan bli friske av en slik infeksjon selv. Datteren min hadde en CRP på 26 ved innleggelse. Morgenen etterpå var CRP`en på 15. Intravenøs behandling ble så satt i gang på formiddagen.

Det ble også tatt urinprøve av henne. Denne posen satt på i 41/2 time, noe som jeg i ettertid har hørt kan være litt mye. I denne urinprøven ble det funnet 50 hvite blodlegemer. Urinprøven ble dyrket, og bakterietypen var "negativ gram staver"(?)- altså en tarmbakterie.

Spørsmålet mitt er i forhold til CRP`en som var så lav og som gikk ned av seg selv før antibiotika -behandlingen. Var datteren min på vei til å kurere denne blærebetennelsen selv??

Takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Kroppen kan nok kurere infeksjoner selv uten at det er nødvendig med antibiotika. Det er vanskelig å vite når man må gi antibiotika og når man kan la være. Små barn kan ofte raskt bli sykere, man velger derfor ofte å behandle for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...