Gå til innhold

hadde du tatt det ille opp hvis...

Anbefalte innlegg

Gjest reddfor

Si at du har hatt et ONS,og har handlet uansvarlig.

Hatt ubeskyttet sex med en person du ikke kjente.

Etter en stund går en rundt og bekymrer seg over evnt smitte.

En ønsker å finne litt mer ut om personen,og ønsker å finne ut om en har noe å frykte.

Hva om en f.eks sender en melding til vedkommende ,for å spørre om nettopp dette.

Jeg vet slikt ikke er til å stole på ,men kanskje en måte å bli litt mer beroliget, eller realistisk på.

Blir dette for flaut for vedkommende,og blir det tatt ille opp?

Er det slik at en da sier sannheten,enten man vet noe eller ei?

Blir det for dumt å gjøre det på denne måten?

Er litt redd for å ta det opp, men man må jo bare være realistisk til det hele, for så evnt ta testene selv.

Har nemlig ikke mot til å ta div. tester enda, vil så gjerne høre det fra personen selv først, om det er noe jeg burde vite om.

Jeg vet med meg selv at jeg hadde svart ærlig i motsatt tilfelle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77379-hadde-du-tatt-det-ille-opp-hvis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, den metoden der var det dummeste jeg har hørt! Tror du virkelig du ville fått et svar som var av noen som helst nytte??? "Har du noen kjønnssykdommer, Ola ?" Svar: "Jeg vet ikke om det i så fall" eller "Jo, faen, det stemmer, glemte jeg å nevne det for deg?!?"

Den eneste måten du kan bli HELT SIKKER på om du er smittet av noe eller ei, er å gå til legen selv og SJEKKE DEG. Din partner kan være smekkfull av smitte han ikke aner noe som helst om. Og svarer han da "nei" på spørsmålet ditt, lar du være å teste deg da !??? Det er akkurat slik holdning som du har som gjør at smitten sprer seg som ild i tørt gress!

Nei, jeg sier det igjen; Anser du deg selv for voksen nok til å ha sex, får du jamen meg ta med resten på kjøpet også. Selv om det innebærer en tur til legen som du synes er pinlig.

"Den som vil være med på leken..." vet du.

Du bør ta motet til deg å få deg testa! For selv om personen du har hatt sex med kan være smitta av noe, trenger han ikke nødvendigvis å vite om det selv (han eller hun). Klamydia er et eksempel på en kjønnsykdom man kan ha uten å ane noe. HIV også, for den sags skyld.

Så kom deg til doktoren.

mvh

Gjest reddfor

Du, den metoden der var det dummeste jeg har hørt! Tror du virkelig du ville fått et svar som var av noen som helst nytte??? "Har du noen kjønnssykdommer, Ola ?" Svar: "Jeg vet ikke om det i så fall" eller "Jo, faen, det stemmer, glemte jeg å nevne det for deg?!?"

Den eneste måten du kan bli HELT SIKKER på om du er smittet av noe eller ei, er å gå til legen selv og SJEKKE DEG. Din partner kan være smekkfull av smitte han ikke aner noe som helst om. Og svarer han da "nei" på spørsmålet ditt, lar du være å teste deg da !??? Det er akkurat slik holdning som du har som gjør at smitten sprer seg som ild i tørt gress!

Nei, jeg sier det igjen; Anser du deg selv for voksen nok til å ha sex, får du jamen meg ta med resten på kjøpet også. Selv om det innebærer en tur til legen som du synes er pinlig.

takk for oppmuntringen!nå ble jeg straks mer beroliget.

Jeg er fullstendig klar over hvilken "tabbe"jeg har gjort,og testen skal tas.

Det er bare denne ventetiden som er såpass grusom, at det muligens hadde hjulpet å konfrontere seg med den andre personen.

Jeg kan også berolige deg med at jeg ikke er en type som sprer smitte,selv om du er ganske så "kvass" i dine påstander.

Det har skjedd en gang og kommer ikke til å gjenta seg for min del.

Før jeg evnt. har fått vite svaret, vil jeg selvsagt aldri utsette andre for smitte, siden jeg da er en evnt. smittebærer.

Men det er utrolig hvilken slutninger du trekker uten å vite noe om meg.

Kanskje dette var en dum metode,og jeg vet den ikke er til å stole på.

Bare for å ha sagt det, så tror jeg ikke på dette som det endelige svar, men som en metode å prøve å finne ut mer om en person på.

Hvis alle hadde vært ærlige nok.Det er greit nok at ikke alle vet om de har sykdommer,men da er det svaret også et svar.

Gjest ikke undertegnet

Du,jeg regner med at de fleste som har ubeskyttet sex er såpass ansvarlige at de tester seg før de evnt. har sex med andre igjen.

Og at veldig mange faktisk vet om de er smittet av noe,og er såpass ansvarlig at de da forteller det til den det kan gå ut over.

Selv om dette ikke er noen måte å forsikre seg på ,kan den være med på å berolige en person på ,og på å gi en person mot til å ta f.eks Hiv testen.

Mange går i frykt alt for lenge før de faktisk tør å ta denne testen.

Får de et svar på at det ikke er så mye å frykte, vil folk likevel som ikke er født i går ta en blodprøve.

Annonse

Du,jeg regner med at de fleste som har ubeskyttet sex er såpass ansvarlige at de tester seg før de evnt. har sex med andre igjen.

Og at veldig mange faktisk vet om de er smittet av noe,og er såpass ansvarlig at de da forteller det til den det kan gå ut over.

Selv om dette ikke er noen måte å forsikre seg på ,kan den være med på å berolige en person på ,og på å gi en person mot til å ta f.eks Hiv testen.

Mange går i frykt alt for lenge før de faktisk tør å ta denne testen.

Får de et svar på at det ikke er så mye å frykte, vil folk likevel som ikke er født i går ta en blodprøve.

"Du,jeg regner med at de fleste som har ubeskyttet sex er såpass ansvarlige at de tester seg før de evnt. har sex med andre igjen"

He-he, der nettopp der du "regner" fullstendig feil. Et noe naivt syn du har? Er det et område jeg ikke ville trodd det beste om folk, så er det nettopp der.

Sjekk statistikken, og få et annet syn på det virkelige liv. Det er snakk om ganske mange tusen personer hvert år som smittes av f.eks. Klamydia.

Hei reddfor.

Gutter er dårlige på og sjekke seg for kjønnssykdommer. Men det finnes selvsagt unntak. Flere sykdommer merkes ikke, så vedkommende kan ha en kjønnssykdom uten å vite det. Og da kan du få til svar at vedkommende er frisk selv om h*n ikke er det.

Så det sikreste er å bare ta testene selv. Har du en sykdom så forteller du den du har hatt sex med at h*n må pelle seg til legen.

Lykke til.

takk for oppmuntringen!nå ble jeg straks mer beroliget.

Jeg er fullstendig klar over hvilken "tabbe"jeg har gjort,og testen skal tas.

Det er bare denne ventetiden som er såpass grusom, at det muligens hadde hjulpet å konfrontere seg med den andre personen.

Jeg kan også berolige deg med at jeg ikke er en type som sprer smitte,selv om du er ganske så "kvass" i dine påstander.

Det har skjedd en gang og kommer ikke til å gjenta seg for min del.

Før jeg evnt. har fått vite svaret, vil jeg selvsagt aldri utsette andre for smitte, siden jeg da er en evnt. smittebærer.

Men det er utrolig hvilken slutninger du trekker uten å vite noe om meg.

Kanskje dette var en dum metode,og jeg vet den ikke er til å stole på.

Bare for å ha sagt det, så tror jeg ikke på dette som det endelige svar, men som en metode å prøve å finne ut mer om en person på.

Hvis alle hadde vært ærlige nok.Det er greit nok at ikke alle vet om de har sykdommer,men da er det svaret også et svar.

Det er ingen vits i å skrive beroligende meldinger til deg. Ingen her veit vel hva søren den fyren du var i lag med har bedrevet før.

Og hvis du ble fornærmet, så kan ikke jeg hjelpe for det. Men man ser litt for mange innlegg her av ditt slag; folk som skriver inn og håper på en magisk trylleformel fra internett-lesere, som erklærer dem smittefrie og at legebesøk bare er bortkastet tid.

Slik er det det fremstår iallefall.

Du har her to alternativer:

1. Ta en test. Det desidert sikreste.

2. Velg ut en dame du er rimelig sikker på at ikke har noen smitte og ha sex med henne en del ganger.

Damer tester seg stadig vekk, så dersom du bærer på noe vil hun bli smittet, og si fra til deg.

Hvis hun ikke tester seg stadig vekk kan du selvsagt si at du mistenker at du har noe, og da vil hun i hvertfall teste seg.

Tester hun negativt er ikke du heller smittet.

Funker selvsagt ikke for hiv, da dette smitter svært sjeldent, men når vi snakker om Klamydia og mer vanlige sykdommer så funker dette helt perfekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...