Gå til innhold

smertefult håndledd


lei

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid(1-2 år?) nå vært noe plaget med smerter og stivhet

i venstre håndledd. Før smertene kom(som er blitt sterkere, men ikke veldig sterke) var det knekk/klikke lyder når jeg bevega leddet(disse er også blitt sterkere). Smertene stikker iblant et lite stykkeoppover- ovenfor leddet. Har også hatt periodevise smerter på undersiden av overarmen + intense stikkende

smerter frampå skulder + på

nedre del av nakke. Har ikke overbelasta håndleddet eller skada det på annet vis. Tror ikke det er hovent. Har nå nylig tatt røntgen av leddet uten at de fant noe galt . Lurer på om årsaken til smertene ikke sitter i selve håndleddet, . Vet blant annet at svulst i skjelettet kan føre til smerter i ledd i nærheten; dette gjør meg bekymret. Har vært mye plaget med forskjellige lidelser( og derfor vært ganske mye hos lege synes jeg i alle fall) og jeg orker ikke å gå til lege med det første dersom det ikke er nødvendig. Hva bør jeg gjøre?

(merk: har tatt blodprøve for reumatiske lid. tidligere(3-4 år siden)resultat: neg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i klubben, med smerter og knirkelyder. Du har nok fått deg en kjekk betennelse. Har selv slitt med det et år!!! ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doktor Online, Redaksjonen

Kjære smertefullt håndledd.

Slik du beskriver det høres det ikke ut som en kreftsykdom.Røntgen var som du skriver negativt.Nå vet jeg ikke om du er høyre el.ventrehendt.Uansett tror jeg dine plager skyldes en innflammasjonstilstand.Dette skyldes som regel feil og/el.overbelastning av muskulatur og sener.Stress kan også medføre stramning av muskulatur med påfølgende smerte og stivhet.Hvis dette er tilfelle kan tilstanden behandles med betennelsesdempende medisiner og hvile.Det kan evnt.taes relevante"leddprøver"dvs.senkning,CRP,RA,urinsyre og ANA.

Det er fint at det er blitt tatt røntgen av leddet,men du bør igjen oppsøke din lege for videre utredning.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...