Gå til innhold

ulike bryst og brystvorter


Gjest i mørket

Anbefalte innlegg

Gjest i mørket

I lengre tid ( dette er nesten flaut; det er mulig at det alltid har vært sånn; Har ikke vært opptatt av brystenes utseende) har den venstre brystvorta mi hatt en liten innsenkning( et hakk som går over hele) Dette "hakket" er der hele tiden. og brystvorta står nesten alltid litt mindre ut enn høgre brystvorte. Ellers synes jeg ringen rundt er litt mørkere enn på høgre bryst og hele brystet ser generelt mer "pløsete" ut enn det andre(uten at jeg kan si sikkert at jeg ser noen innsenkninger i huden ellers) Det er også en del synlige "talgnupper" på dette brystet. Noe av grunnen til at jeg ikke har reagert særlig på disse tingene tidligere er vel det at venstre brystet alltid har vært litt større enn høgre noe som jeg har ment kunne føre til at det lettere ville kunne se noe mer "pløsete" ut)på grunn av varmen(...))Når det gjelder selvundersøkelse av brystene, har jeg ikke vært særlig flink fordi jeg ikke har trodd det har vært nødvendig i min alder og noe fordi mensen aldri har vært regelmessig(medført: noe

vanskelig" å få inn rutine på undersøkelsen)

Er det forresten farlig å "la" mensen forbli uregelmessig?)Dessuten synest jeg det er svært vanskelig å vite hva jeg skal kjenne etter; det er jo ikke annet enn klumper og hardt vev. For ca et halvt år siden var jeg hos lege på grunn av langvarige smerter i det venstre brystet og i armhule + delvis på undersiden av venstre overarm. Doktoren kjente raskt på brystet og fant ingen kuler. Jeg nevnte ikke brystets "merkelige" utseende av di jeg ikke hadde tenkt særlig mye på det den gang. Jeg vet at unge kvinner også får brystkreft(flere og flere) og jeg er på grunn av dette,+ mine plager og det at min farmor (som jeg ellers slekter mye på) har hatt brystkreft,bekymret. På grunn av mye sykdom har jeg vært ganske mye hos lege og jeg vil helst ikke gå til en med det første dersom det ikke er nødvendig. Er psykisk og fysisk veldig langt nede (uten at jeg synes å få noen støtte og aksept..!!!) Hva bør jeg gjøre?!

Sliten kvinne,20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Doktor Online, Redaksjonen

Kjære ulike bryst og brystvorter.

Slik du beskriver det synes jeg det hører fredlig ut.Ikke noe av det du nevner er unormalt.Allikevel synes jeg ikke du skal nøle med å oppsøke legen din.Han el.hun vil undersøke brystene dine og evnt.sende deg til en mammografi og/el.ultralyd av brystene.Det er da også viktig at du tar opp med legen din det at du føler deg fysisk og psykisk nede.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...