Gå til innhold

DET NYE


Gjest dritsur

Anbefalte innlegg

Hvis det er noen som ikke hører hjemme her, så er det tydeligvis meg. Ikke gå på grunn av dette. Vær så snill.

syns ingen skal gå eg,...av dette eller andre grunner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Apostrof

    15

  • leenie

    13

  • Nica

    7

  • dovendyr

    5

Mest aktive i denne tråden

Hvis det er noen som ikke hører hjemme her, så er det tydeligvis meg. Ikke gå på grunn av dette. Vær så snill.

Hei leenie.

Du tar feil, du tilhører også her. Du må ikke trekke deg unna heller, det gagner ingen. Vi tilhører her enten vi vil eller ikke. Enige eller uenige. Du må ikke holde deg borte, for du er også med å hjelper med innleggene dine. Det er mange som identifiserer seg med det du skriver og det kan hjelpe utrolig mye.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dritsur

jeg trekker meg unna nå....dette ble for sterkt,jeg orker ikke og leve med at dere mener at det er min feil...jeg trekker meg unna.......tilgi meg for det,jeg hører tydeligvis ikke til her...

beklager all kranglingen.......unnskyld.

jeg føler en veldig stor skyld for det som hendte meg og jeg føler at jeg ikke har grunn til og kalle meg voldteksoffer,i og med alt som har blitt sagt her...

jeg hadde tenk og anmelde voldtekten,men så leste jeg hva lensmannen på det distriket hvor jeg hører hjemme mener om dette ,og da forstår jeg at det er ikke vits i og andmelde det som skjedde med meg.....selv om jeg sa nei og forklarte grunndig at jeg ikke ville ha sex på forhånd...

men som sagt man kan ikke kjøre med en bil uten bilbelte og tro at man ikke krasjer så det er nok min feil...jeg burde jo ha visst at han ville voldta meg,men jeg har ikke for vane og tro det verste om folk jeg kjenner,kanskje jeg bør begynne med det nå...

det virker slik..........

men tilslutt å vil jeg takke for ett fint og positivt forum for de som har nytte av det og ønsker dere ALLE lykke til videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler en veldig stor skyld for det som hendte meg og jeg føler at jeg ikke har grunn til og kalle meg voldteksoffer,i og med alt som har blitt sagt her...

jeg hadde tenk og anmelde voldtekten,men så leste jeg hva lensmannen på det distriket hvor jeg hører hjemme mener om dette ,og da forstår jeg at det er ikke vits i og andmelde det som skjedde med meg.....selv om jeg sa nei og forklarte grunndig at jeg ikke ville ha sex på forhånd...

men som sagt man kan ikke kjøre med en bil uten bilbelte og tro at man ikke krasjer så det er nok min feil...jeg burde jo ha visst at han ville voldta meg,men jeg har ikke for vane og tro det verste om folk jeg kjenner,kanskje jeg bør begynne med det nå...

det virker slik..........

men tilslutt å vil jeg takke for ett fint og positivt forum for de som har nytte av det og ønsker dere ALLE lykke til videre.....

Kjære deg.

Du skal ikke tro at det var din skyld. Det er ikke din skyld og kommer aldri til å bli det.

Det går ikke an å sammenligne voldtekt med trafikk. Det som skjer i trafikken er en ulykker. En voldtekt er aldri en ulykke. Det er en person som bruker makt og med vitene og vilje tvinger deg til å ha sex når du ikke vil. En som nyter å bruke sin makt til å gjøre det.

En kollisjon er en ulykke. Det er ikke en billist som nyter av å kjøre over deg. Som utnytter din kropp. Du unngår ikke kollisjoner med å bruke bilbeltet. Du unngår kollisjoner med holdningsendringer hos billistene.

Du har blitt voldtatt av en person som du kjente og stolte på. Og han misbrukte den tilliten som du viste han og han voldtok deg. Hvordan kunne du ha visst at han kom til å gjøre det? Du kunne ikke ha visst det. Og du kunne ikke ha unngått det som skjedde. Han er en voldtektsmann, det var ikke du som skapte han.

Når en person ikke forstår hva et nei betyr eller avvisning og tvinger seg på en annen, skader en annen. Så er det noe galt i hodet på den personen. Noe galt som han har hatt i seg lenge. At det var deg som ble voldtatt av han er en tilfeldighet, en grusom tilfeldighet. Det kunne like gjerne ha vært et annet uskyldig offer, men det var deg. Du var det uskyldige offeret.

Vi trenger å ha deg her sammen med oss. Vi trenger dine tanker og følelser. Det er så viktig at vi blir hørt, at vi blir synlige. Vi er ikke bare statistikk og tall. Vi er mennesker og sammen kan vi vise hele verden at vi lar oss ikke feie under teppet. En kamp som vi må kjempe sammen fordi samholdet gjør oss sterkere. Og vi takler bedre å møte negative holdninger når vi støtter oss til hverandre.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dritsur.

Ikke gå din veg....

Skjønner at du føler deg litt tråkket på, men jeg tror ingen her har vært ute etter å såre deg.

De fleste her inne sliter vel godt med virkningene etter overgrepene/voldtektene, og vi burde nok alle huske på at en dag er vi sinte, en dag fryktelig lei oss, en dag veldig oppgitte..........

Dette er et forum hvor man liksom skal kunne diskutere følelser og tanker uansett stemning, men det blir jo litt vanskelig innimellom......når man leser kan man ikke høre tonefall på stemmen.

Jeg er selv veldig redd for at noen skal missforstå meg eller "angripe"meg for ting jeg skriver så jeg skjønner hvordan du har det.

Men vi har det alle vanskelig til tider og har ikke alltid "klare" tanker?

Syntes vi skal tilgi hverandre jeg, for de eventuelle overtramp vi måtte ta......hvem skjønner oss bedre enn oss, vi er jo alle inne på samme gate.

Generellt er det utrolig mye sympati og forståelse her inne, det er helt utrolig.

Så ta imot undskyldningene og fortsett sammen, tror det er masse hjelp å få og gi her inne.

Ha en riktig fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dritsur som ikke er så sur lengre

Kjære deg.

Du skal ikke tro at det var din skyld. Det er ikke din skyld og kommer aldri til å bli det.

Det går ikke an å sammenligne voldtekt med trafikk. Det som skjer i trafikken er en ulykker. En voldtekt er aldri en ulykke. Det er en person som bruker makt og med vitene og vilje tvinger deg til å ha sex når du ikke vil. En som nyter å bruke sin makt til å gjøre det.

En kollisjon er en ulykke. Det er ikke en billist som nyter av å kjøre over deg. Som utnytter din kropp. Du unngår ikke kollisjoner med å bruke bilbeltet. Du unngår kollisjoner med holdningsendringer hos billistene.

Du har blitt voldtatt av en person som du kjente og stolte på. Og han misbrukte den tilliten som du viste han og han voldtok deg. Hvordan kunne du ha visst at han kom til å gjøre det? Du kunne ikke ha visst det. Og du kunne ikke ha unngått det som skjedde. Han er en voldtektsmann, det var ikke du som skapte han.

Når en person ikke forstår hva et nei betyr eller avvisning og tvinger seg på en annen, skader en annen. Så er det noe galt i hodet på den personen. Noe galt som han har hatt i seg lenge. At det var deg som ble voldtatt av han er en tilfeldighet, en grusom tilfeldighet. Det kunne like gjerne ha vært et annet uskyldig offer, men det var deg. Du var det uskyldige offeret.

Vi trenger å ha deg her sammen med oss. Vi trenger dine tanker og følelser. Det er så viktig at vi blir hørt, at vi blir synlige. Vi er ikke bare statistikk og tall. Vi er mennesker og sammen kan vi vise hele verden at vi lar oss ikke feie under teppet. En kamp som vi må kjempe sammen fordi samholdet gjør oss sterkere. Og vi takler bedre å møte negative holdninger når vi støtter oss til hverandre.

Hilsen

jeg ber om unnskyldning for de jeg har måttet ha tråkket på i denne diskusjonen..og har bestemt meg for og bli..håper at alle kan være venner og at vi kan støtte hverandre..for vi trenger hverandre..

og INGEN må gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ber om unnskyldning for de jeg har måttet ha tråkket på i denne diskusjonen..og har bestemt meg for og bli..håper at alle kan være venner og at vi kan støtte hverandre..for vi trenger hverandre..

og INGEN må gå..

Du gav meg en hjertelig latter med det nye nicket ditt, artig.

Flott at du blir, vi har alle en dårlig dag.

God dag fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at det er farlig å kjøre bil uten å bruke bilbelte. Derfor gjør stort sett alle det. Og de som ikke gjøre det, vet at de utsetter seg selv for fare.

Nå viser det seg jo også at det er en viss risiko forbundet med å gå lettkledd. Man utsetter seg for fare. Selvfølgelig er det tragisk, men sånn er det!

Alikevel forfekter vi vår rett til det, og fortsetter å gå lettkledd! Selv om det har vist seg at det ikke er trygt! Ville ikke det bli som å insistere på å kjøre bil uten bilbelte? Faren for å komme til skade er absolutt til stede, men vi velger å overse det?

Regner med jeg får en haug med sinte innlegg etter meg nå, men jeg måtte bare lufte disse tankene...

Kommer litt etterslentrende her,men...Er det ikke slik at statistisk sett,saa er størsteparten av overgrep utført av en man kjenner? Da bør det vel ikke spille rolle på hva en har på seg? Man øker gjerne sjansen for voldtekt noen få prosent om man går med utringing ned til navlen,men så lenge voldtekter gjerne finner sted hjemme hos folk og det er ytterst skjelden at man blir voldtatt på åpen gate,så vil jo klær ikke ha den store rollen likevel.

Eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ber om unnskyldning for de jeg har måttet ha tråkket på i denne diskusjonen..og har bestemt meg for og bli..håper at alle kan være venner og at vi kan støtte hverandre..for vi trenger hverandre..

og INGEN må gå..

Hei.

Jeg er her også, men på en annen måte. En lavere profil om du vil. Vi er venner og venner er uenige. Det er det som er så godt med å ha venner. Vi kan krangle sammen, gråte sammen og le sammen. Det var bra at du bestemte deg for å bli. Diskusjonen legger vi bak oss og ser framover. Ingen skal bære nag til hverandre, selv om vi ikke alltid er enige.

*klem*

Hilsen

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er visst ny her i dette forum. Har sittet litt og lest på diskusjonene som foregår.

Er litt redd for å komme med innlegg da det kan gå litt hissig for seg iblandt.

Jeg synes hvertfall at begge parter (leenie og dritsur) har gode poeng. Jeg synes det er bra og få belyst ulike sider ved samme sak.

kosi fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er visst ny her i dette forum. Har sittet litt og lest på diskusjonene som foregår.

Er litt redd for å komme med innlegg da det kan gå litt hissig for seg iblandt.

Jeg synes hvertfall at begge parter (leenie og dritsur) har gode poeng. Jeg synes det er bra og få belyst ulike sider ved samme sak.

kosi fra meg

velkommen skal du være!

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dovendyr.

Jeg mener ikke at temaet ikke skal taes opp. Jeg mener at det er feil sted å ta det opp. Forebygging av overgrep gjelder ikke bare de som har blitt utsatt, men alle. Det er et samfunnsspørsmål. Hva kan vi gjøre for å forebygge voldtekt?

Vi kan opplyse og vi kan prøve å endre holdninger.

Jeg prøver ikke å påstå at det ikke er oppegående mennesker som skriver og leser her inne. Det er bare det at ikke alle er like sterke til å takle en slik påstand. At vi kvinner bør dekke oss til for å unngå voldtekt. At det er vårt ansvar. Det kan oppfattes som at man mener at det var deres skyld, selv om det ikke var sånn ment.

Hilsen

Hei Apostrof!

Du skriver at det ike er feil å ta det opp, men bare en ikke gjør det i dette forum.

HVOR SKAL VI TA DET OPP HENNE DA.

JEg er jo selv voldtatt, men er ikke interessert i å fordele skyld men å løse di indre konflikter jeg som menneske sliter med pga. overgrepet. Jeg kan ikke skru klokka tilbake og si at dette ikke har skjedd meg, det har jeg prøvd men det komingentilg godt ut av det.

No hard feelings:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Apostrof!

Du skriver at det ike er feil å ta det opp, men bare en ikke gjør det i dette forum.

HVOR SKAL VI TA DET OPP HENNE DA.

JEg er jo selv voldtatt, men er ikke interessert i å fordele skyld men å løse di indre konflikter jeg som menneske sliter med pga. overgrepet. Jeg kan ikke skru klokka tilbake og si at dette ikke har skjedd meg, det har jeg prøvd men det komingentilg godt ut av det.

No hard feelings:-)

Kjære dovendyr.

Det er bare min mening. Og sikkert nok ikke den rette. Jeg mente, som jeg har skrevet i andre svar, at problemstillingen burde kanskje ha vært tatt opp på åpent forum. Siden dette ikke bare gjelder de som har blitt voldtatt, men alle. Jeg tenkte på dem som ikke sier noe og som ikke anmelder fordi de mener at skylden er deres. Fordi de møter holdninger i samfunnet om at de hadde et ansvar for å ikke bli voldtatt. Og tenkte at dette burde kanskje være et fristed.

I denne diskusjonen er det nok jeg som tar feil. Jeg burde heller ha svart leenie på tanken som hun luftet i stedet for å prøve å stoppe diskusjonen. Noe som ikke førte noe bra med seg i det hele tatt. Du finner min og andres mening om kvinners ansvar her. Jeg håper at linken virker.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1395615

Det som er viktig nå er at leenie ikke skal tro at hun på noen som helst måte gjorde noe hun ikke skulle ha gjort. Som hun sa; hun luftet bare en tanke. Om overgrep på et forum for overgrep. Så hun gjorde kanskje det riktige selv om jeg er uenig med henne. Det var ikke min mening i det hele tatt å "skyte" leenie, selv om det var akkurat det jeg gjorde. Jeg bærer slett ikke nag til henne eller noen andre for den saks skyld og det tror jeg ikke at noen gjør. Det siste jeg ville var at noen skulle føle seg utstøtt. Jeg har vel en tendens til å legge mer kraft bak ordene enn det som var ment. Og jeg beklager til alle og spesielt til leenie for det som skjedde.

Jeg på min side liker å bli skutt på i diskusjoner. Når diskusjonen er over så setter jeg strek. Og konkluderer med at vi kan ikke alle være enige heldigvis. Selv om jeg er uenig med en mening, så beundrer jeg mennesker som tør å være uenige. Som står for det de mener sånn som leenie og dere andre gjorde. Jeg bærer slett ikke nag til noen. Det må være rom for uenighet, også i vennskap.

*klem til deg*

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Apostrof!

Du skriver at det ike er feil å ta det opp, men bare en ikke gjør det i dette forum.

HVOR SKAL VI TA DET OPP HENNE DA.

JEg er jo selv voldtatt, men er ikke interessert i å fordele skyld men å løse di indre konflikter jeg som menneske sliter med pga. overgrepet. Jeg kan ikke skru klokka tilbake og si at dette ikke har skjedd meg, det har jeg prøvd men det komingentilg godt ut av det.

No hard feelings:-)

virket ikke slik den var ment. Jeg prøver igjen.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1395615

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...