Gå til innhold

Indre tremor


Gjest g

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som har pågått siden en alvorlig virusinfeksjon våren 1999.

Det har seg slik at jeg enkelte dager opplever en slags indre skjelving eller dirring i kroppen. Det er en relativ rask tremor, med flere svingninger pr sekund. Jeg kjenner det veldig godt spesielt i hendene/armene og i hodet.

Dette er likevel ikke noe som synes på utsiden av kroppen.

Om morgenen eller om jeg våkner brått på natten er denne indre skjelvingen veldig fremtredende, såpass at jeg føler at jeg rister. Også synet skjelver i noen sekunder, og det får en pulserende karakter i lysstyrken slik som det er på en veldig gammel film.

Spørsmålet er om du har noe idè om hva dette kan være. Jeg lurer på om alle har en slik indre vibrasjon som kanskje kommer frem når man er sliten. Og om det er muskler eller nerver som reagerer slik.

Minner dette deg om Parkinson eller om andre sykdommer som bør utredes hos en lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære g !

Dette minner meg ikke om parkinsonisme eller andre liknende sykdommer. Det kan vel kanskje dreie seg om stress eller slitenhet. Høyt stoffskifte kan gi slike symptomer - en sjekk hos lege trenger ikke være av veien ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 22 år senere...

Hei. Vet at denne tråden er supergammel, men fikk du nor klarhet i disse plagene? Jeg sliter med akkurat det samme. Har gjort siden før jul, og det skremmer meg så! 

Ble du bedre? Og hva var  det?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...