Gå til innhold

Lukke FullScreen nettsider

Anbefalte innlegg

Hvordan lukker man nettsider som insisterer på å åpne seg i fullskjermsvisning, dvs. uten den kjekke X'en oppe i høyre hjørne og uten oppgavelinja synlig (med mulighet for å høyreklikke)?

Ctrl + Alt medfører jo at hele nettleseren lukkes ned, med alle de andre vinduene også.

Kjører IE 6.0+

Eksempel på en side er http://www.ahlgrensbiler.com/ (du er herved advart!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80699-lukke-fullscreen-nettsider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ctrl+alt+del, så velger du programmer, da kan du lukke ned hvert enkelt explorervindu. (Du har XP right?) Ellers kan du jo bruke wintasten, og lukke den via oppgavelinja.

Men da jeg forsøkte dette sist så lukket jeg ALLE vinduene ved å lukke ned det ene. Tror jeg. Har også forsøkt å bruke Alt+Tab for å komme til på oppgavelinja, men med en gang jeg høyreklikker på det aktuelle vinduet så popper det opp igjen i full size..

Annonse

For det første så er det et "lukke kryss" oppe i høyre hjørne på siden du viste til, http://www.ahlgrensbiler.com/ . Men hvis du allikevel kommer over sider uten lukkeknapp så trykker du ganske enkelt, ALT+F4 :)

// www.kengun.com

Lukker ikke det hele IE, da? hva med Ctrl + F4?

Akkurat den siden har jo "lukkekryss" da, men ellers er en veldig enkel metode å slippe løs fra en slik side(hvis du bruker windows) å trykke på "windows-tasten" på tastaturet. Da kommer oppgavelinja fram igjen og du kan høyreklikke på ikonet for den sida du ønsker å lukke og velge Lukk.

Annonse

Akkurat den siden har jo "lukkekryss" da, men ellers er en veldig enkel metode å slippe løs fra en slik side(hvis du bruker windows) å trykke på "windows-tasten" på tastaturet. Da kommer oppgavelinja fram igjen og du kan høyreklikke på ikonet for den sida du ønsker å lukke og velge Lukk.

Akkurat på denne side virket ikke den metoden, men jeg har brukt dette på andre FullScreen nettsider med hell. :-)

Akkurat på denne side virket ikke den metoden, men jeg har brukt dette på andre FullScreen nettsider med hell. :-)

Jeg forsøkte dette, med en litt annen tilnærming (skiftet mellom vinduer med Alt + Tab) - men da jeg høyreklikket på programikonet i oppgavelinja så poppet bare vinduet opp igjen..

Men jeg ser krysset nå, jeg også. Jeg kan sverge på at det ikke var der den dagen jeg satt her og fortvilte..! ;o)

Oki, da!

*pugge*

Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4, Alt + F4..

*lol* :) Ja, det er like greit å pugge ALT+F4 :). ALT+F4 er også kjekk til å stenge ned aktive programmer. Det fungerer også fint til å stenge diverse popup vinduer/reklamer som det vrimler av på litt "spesielle" sider (hvis man er uheldig å forville seg inn på slike sider) ;)

*lol* :) Ja, det er like greit å pugge ALT+F4 :). ALT+F4 er også kjekk til å stenge ned aktive programmer. Det fungerer også fint til å stenge diverse popup vinduer/reklamer som det vrimler av på litt "spesielle" sider (hvis man er uheldig å forville seg inn på slike sider) ;)

.. og nå skjønner jeg selvfølgelig ikke hva du snakker om. *uskyldig*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...