Gå til innhold

Slike gutter vil Norge ha

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er flere aktive kristne i Pakistan enn i Norge. Når Arild Edvardsen var der for å misjonere, ble han ønsket velkommen av lokale politikere/administrasjonen som var på scenen med ham.

Det foregår forfølgelse av kristne i Pakistan, men det er hovedsakelig i "gokk", og man bør også huske at når det er mange/store konflikter vil også kristne bli rammet.

Personlig mener jeg at "sult" burde være en bedre begrunnelse for asyl enn at man skifter til tvillingreligionen - de er omtrent de samme uansett.

Med vennlig hilsen

Hvor mange aktivt kristne er det i Pakistan? Hvor mange er det i Norge?

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• nick

30

• SierDuDet

25

• Taj Mahal

19

Mest aktive i denne tråden

Det er jeg enig med deg i. Merkelig at de heller går for åpenbare løgner i stedet for holdbare argumenter som at de sulter.

De kunne i det minste skryti på seg bedre grunner til å bli forfulgt.

Men asyl fikk de jo, og jeg går ut fra at denne KRF politikeren nå ligger tynt ann.

Det går utover Bondevik, og det er jo perfekt. Tar gjerne imot 10 mann fra Pakistan på falsk grunnlag, så lenge Bondevik får svi.

I et land hvor man kan risikere å bli steinet til døde dersom man er så uheldig å bli voldtatt, så kan man i hvertfall ikke påstå at det er merkelig at enkelte har et relativt forkvaklet kvinnesyn, og menneskesyn generelt, når de kommer til Norge.

Men er dette virkelig så uvanlig som du skal ha det til? En kompis av broderen som er fra Pakistan, og har bodd i Norge i mange år, kom fra en rik familie der nede, og helt i starten når broderen ble kjent med den familien så var det så ille at første gang han hilste på datteren i familien så fikk han streng beskjed av kompisen sin om ikke å gjøre der mer. Faderen hadde rabla helt fordi han sa hei til henne når han møtte dem ute.

Nå får han lov til å hilse på henne, og til og med snakke med henne (wow! og grunnen til at han nå får lov til å snakke med henne er at han kjenner familien godt), men hvis ikke dette sier noe om holdninger og kvinnesyn (menneskesyn, spør du meg), så vet ikke jeg.

Men mener du at dette er unormalt?

Det bl.a. her jeg mener at det må settes inn ressurser for å lære disse menneskene om vanlig folkeskikk og praksis i Norge, slik at de ikke drar dette forkvaklede menneskesynet med seg hit, og da hjelper det ikke å snakke om 95 % menn.

For det er klart at dette er grobunn for konflikter.

(Ja, jeg har lite å gjøre på jobben i dag).

Hei SDD,

Litt sør for her jeg bor ble en jente bundet fast, sexuelt misbrukt av ungdommer (både gutter og jenter) og brukt som skyteskive (!) for luftgevær. Norge, for noen år siden.

Men ingen påstår at det er "typisk norsk"...

Jeg kjenner også en muslimsk jente med pakistanske foreldre som bor her i Norge. Jenten er åpent bifil, og foreldrene aksepterer at hun har med seg kjærester hjem, og at de overnatter med henne.

Slikt er sikkert ikke "vanlig", men det skjer også!

===

De fleste av historiene du hører fra Pakistan er fra landsbyer i "dalstrøka bak de dalstrøka som ligger innafor". Mange av de pakistanerene som ble innvitert til Norge på 70 tallet kom fra et slikt sted.

Men Pakistan er også et land som har hatt kvinnelige statsministre. Det er veldig stor forskjell fra landsbygden til byene.

Litt om andre muslimske land: Visste du forresten at det er flere kvinnelige ingeniører i Egypt enn i Tyskland? Og jeg tror det var Marokko som hadde større andel kvinnelige advokater enn USA?

Ting er ofte svært forskjellig fra slik vi får dem presentert i Norge.

===

Det er klart at det gjennomgående kvinnesynet i Pakistan er helt ulikt "det norske".

Men så er spørsmålet: kan vi kreve at en pakistaner som kommer til Norge må ha et "godkjent kvinnesyn"? Hva så med nordmenn som har kvinnesyn som faller utenom det "godkjente"?

Jeg skulle ØNSKE at ALLE (uansett hvor de kom fra) var "for likestilling", men jeg mener ikke at jeg kan *kreve* det.

Det vi derimot KAN KREVE, er at alle som bor i Norge holder seg innenfor straffeloven, enten de er fra Møre eller Karachi. Og da kan vi skjerpe straffeloven slik at det som det norske samfunn mener er "uønsket oppførsel" blir ulovlig.

Med vennlig hilsen

#Og de har andre definisjoner på rett og galt, hva som er normal skikk osv, enn hva vi har i vestlige land.#

Vet ikke hva du mener med DE! mener du folk fra Gujrat for eksempel, så kan jeg nok være enig. Men selv om mange Pakistanere kommer fra bygda, så gjør nok ikke alle det.

Selv om det nok er flertallet av dem. Jeg vet hvordan Gujrat var før og hvordan det er der nå. Stor forskjell! Før var det slik at de gikk ut i åkeren/hagen for og gjøre sitt fornødende for så og tørke seg bak med en sten. I dag er der preget av store luksusboliger. Billig og lage seg palass i Pakistan, og helt forståelig at de bruker pengene på det.

Tror ikke man finner noen her i Norge som klarer å stå så på og jobbe så hardt som Pakistanere kan ;o) ikke rart siden de har kommet fra så dårlige kår og er vandt med og slite for å overleve.

"Vet ikke hva du mener med DE! mener du folk fra Gujrat for eksempel, så kan jeg nok være enig. Men selv om mange Pakistanere kommer fra bygda, så gjør nok ikke alle det."

Det er vel ikke bare bygda som er et problem. Du mener ikke for alvor at folk i pakistan, generelt, blir oppdratt på samme måte som oss.

"Selv om det nok er flertallet av dem. Jeg vet hvordan Gujrat var før og hvordan det er der nå. Stor forskjell! Før var det slik at de gikk ut i åkeren/hagen for og gjøre sitt fornødende for så og tørke seg bak med en sten. I dag er der preget av store luksusboliger. Billig og lage seg palass i Pakistan, og helt forståelig at de bruker pengene på det."

"

Selv om det nok er flertallet av dem. Jeg vet hvordan Gujrat var før og hvordan det er der nå. Stor forskjell! Før var det slik at de gikk ut i åkeren/hagen for og gjøre sitt fornødende for så og tørke seg bak med en sten. I dag er der preget av store luksusboliger. Billig og lage seg palass i Pakistan, og helt forståelig at de bruker pengene på det."

Jeg har aldri hørt om Gujrat.

Hehe, jeg tok engang i mot en pakistans familie som søkte asyl i Norge. De var visstnok av konglig opprinnelse, og det første de gjorde var å skjelle oss ut fordi toalettpapiret de fikk på mottaket ikke var godt nok for dem...:)

Men poenget er at de lever etter andre regler og har helt andre holdninger enn hva vi i vesten har, og denne kulturkollisjonen skaper konflikter.

"

Tror ikke man finner noen her i Norge som klarer å stå så på og jobbe så hardt som Pakistanere kan ;o) ikke rart siden de har kommet fra så dårlige kår og er vandt med og slite for å overleve."

Ja, det gjelder nok mange. Helvete, de vasker jo hele døgnet mange av dem... Kjenner en i en kebabshappe. Han står der fra morgen til kveld, og når han er ferdig jobber han i et annet gatekjøkken...

Annonse

Hei SDD,

Litt sør for her jeg bor ble en jente bundet fast, sexuelt misbrukt av ungdommer (både gutter og jenter) og brukt som skyteskive (!) for luftgevær. Norge, for noen år siden.

Jeg kjenner også en muslimsk jente med pakistanske foreldre som bor her i Norge. Jenten er åpent bifil, og foreldrene aksepterer at hun har med seg kjærester hjem, og at de overnatter med henne.

===

De fleste av historiene du hører fra Pakistan er fra landsbyer i "dalstrøka bak de dalstrøka som ligger innafor". Mange av de pakistanerene som ble innvitert til Norge på 70 tallet kom fra et slikt sted.

Men Pakistan er også et land som har hatt kvinnelige statsministre. Det er veldig stor forskjell fra landsbygden til byene.

Litt om andre muslimske land: Visste du forresten at det er flere kvinnelige ingeniører i Egypt enn i Tyskland? Og jeg tror det var Marokko som hadde større andel kvinnelige advokater enn USA?

===

Det er klart at det gjennomgående kvinnesynet i Pakistan er helt ulikt "det norske".

Men så er spørsmålet: kan vi kreve at en pakistaner som kommer til Norge må ha et "godkjent kvinnesyn"? Hva så med nordmenn som har kvinnesyn som faller utenom det "godkjente"?

Jeg skulle ØNSKE at ALLE (uansett hvor de kom fra) var "for likestilling", men jeg mener ikke at jeg kan *kreve* det.

Det vi derimot KAN KREVE, er at alle som bor i Norge holder seg innenfor straffeloven, enten de er fra Møre eller Karachi. Og da kan vi skjerpe straffeloven slik at det som det norske samfunn mener er "uønsket oppførsel" blir ulovlig.

Med vennlig hilsen

"Jeg kjenner også en muslimsk jente med pakistanske foreldre som bor her i Norge. Jenten er åpent bifil, og foreldrene aksepterer at hun har med seg kjærester hjem, og at de overnatter med henne."

Hehe, det må være unntaket :)

"Men så er spørsmålet: kan vi kreve at en pakistaner som kommer til Norge må ha et "godkjent kvinnesyn"? Hva så med nordmenn som har kvinnesyn som faller utenom det "godkjente"?"

Nei, man kan ikke kreve det, men man kan veilede dem.

Problemet er større blant disse enn blant nordmenn.

Men jeg kjenner også nordmenn med et merkelig kvinnesyn. De har uansett ikke blitt oppdratt på den måten.

"Jeg skulle ØNSKE at ALLE (uansett hvor de kom fra) var "for likestilling", men jeg mener ikke at jeg kan *kreve* det."

Man kan i det minste lære dem om skikk og bruk i det nye landet deres. Hva som tolereres og hva som ikke tolereres.

Det er vel en grunn til at en så stor del av voldtektene i landet her blir begått av innvandrere.

"Det vi derimot KAN KREVE, er at alle som bor i Norge holder seg innenfor straffeloven, enten de er fra Møre eller Karachi. Og da kan vi skjerpe straffeloven slik at det som det norske samfunn mener er "uønsket oppførsel" blir ulovlig."

Det er vel allerede i dag ulovlig.

Man kan også lære folk om skikk og bruk, og på den måten - prevantivt - hindre en del galskap.

Hva er din teori på at så mange unge i Oslo havner i gjenger? Innvandrere selvsagt. Det er ofte de som går i gjenger.

Og hva er din teori på at volden de utfører ofte er så grov? (Knivbruker er relativt hyppig i Oslo. Det går ikke en helg uten at noen blir stukket ned, og de som stikker er sjelden nordmenn).

"1) Kan du forklare meg, logisk, hvorfor en (eller er det flere) korrupte ***NORDMENN*** skal øke "hverdagsrasismen" mot "innvandrere"?"

Man ser ikke på dem som nordmenn selv om de har norsk pass. Man ser en pakistaner. Akkurat som at jeg aldri ville blitt noen pakistaner selv om jeg hadde flyttet til pakistan og blitt pakistans statsborger.

"2) Hvis den personen som gjorde noe ulovlig var pakistaner, hvorfor skulle det være årsak til rasisme mot ANDRE pakistanere? (Mer enn Viggo Kristiansen er gyldig årsak til å hate nordmenn?)"

Fordi nordmenn er trangsynte? Mange ser seg også lei på at man hver jævla dag leser i avisa om all faenskapen våre nye landsmenn utfører.

Desverre er det de snille det går utover, da man fort skjærer "alle" over en kam.

Hei,

Du skriver: "Man ser ikke på dem som nordmenn selv om de har norsk pass. Man ser en pakistaner. Akkurat som at jeg aldri ville blitt noen pakistaner selv om jeg hadde flyttet til pakistan og blitt pakistans statsborger."

Men det er jo den norske regjeringen som har omgjort vedtaket (og UDI (som ikke vrimler av pakistanere!) som har gitt de andre opphold). KrF politikeren har jo ikke nødvendig makt til slik!

===

Du skriver: " Fordi nordmenn er trangsynte? Mange ser seg også lei på at man hver jævla dag leser i avisa om all faenskapen våre nye landsmenn utfører. Desverre er det de snille det går utover, da man fort skjærer "alle" over en kam."

Men ta nå denne saken som et eksempel: ALLE har fått med seg at KrF politikeren er "pakistaner" (det framgår i STORE FETE typer i avisen), men avisen skriver jo IKKE at "regjeringen som omgjorde vedtaket består av 100% etniske nordmenn". Det betyr at folk kun tror det er "dem" det er noe "gale" med.

For hver gang "den fæle" er utenlandsk, så skrives det i fete typer. Men at Viggo Kristiansen var "av norsk opprinnelse" blir aldri nevnt....

Med vennlig hilsen

Hei,

Du skriver: "Man ser ikke på dem som nordmenn selv om de har norsk pass. Man ser en pakistaner. Akkurat som at jeg aldri ville blitt noen pakistaner selv om jeg hadde flyttet til pakistan og blitt pakistans statsborger."

Men det er jo den norske regjeringen som har omgjort vedtaket (og UDI (som ikke vrimler av pakistanere!) som har gitt de andre opphold). KrF politikeren har jo ikke nødvendig makt til slik!

===

Du skriver: " Fordi nordmenn er trangsynte? Mange ser seg også lei på at man hver jævla dag leser i avisa om all faenskapen våre nye landsmenn utfører. Desverre er det de snille det går utover, da man fort skjærer "alle" over en kam."

Men ta nå denne saken som et eksempel: ALLE har fått med seg at KrF politikeren er "pakistaner" (det framgår i STORE FETE typer i avisen), men avisen skriver jo IKKE at "regjeringen som omgjorde vedtaket består av 100% etniske nordmenn". Det betyr at folk kun tror det er "dem" det er noe "gale" med.

For hver gang "den fæle" er utenlandsk, så skrives det i fete typer. Men at Viggo Kristiansen var "av norsk opprinnelse" blir aldri nevnt....

Med vennlig hilsen

"Men det er jo den norske regjeringen som har omgjort vedtaket (og UDI (som ikke vrimler av pakistanere!) som har gitt de andre opphold). KrF politikeren har jo ikke nødvendig makt til slik"

Men KRF klarte utrolig nok å gjøre om den avgjørelsen UDI hadde fattet.

"Men ta nå denne saken som et eksempel: ALLE har fått med seg at KrF politikeren er "pakistaner" (det framgår i STORE FETE typer i avisen), men avisen skriver jo IKKE at "regjeringen som omgjorde vedtaket består av 100% etniske nordmenn". Det betyr at folk kun tror det er "dem" det er noe "gale" med."

Her er det selvsagt regjeringen som kritiseres. Ikke denne pakistaneren som utnyttet sin makt.

For øvrig er det merkelig at denne pakistaneren får ansiktet sitt sladdet i avisene. Det er vel trossalt ikke mer enn sånn ca 1 pakistaner i KRF :)

"For hver gang "den fæle" er utenlandsk, så skrives det i fete typer. Men at Viggo Kristiansen var "av norsk opprinnelse" blir aldri nevnt...."

Man trenger ikke å skrive at en med navn Viggo Kristiansen er norsk.

De hadde skrevet det hvis han var svensk også.

"Vet ikke hva du mener med DE! mener du folk fra Gujrat for eksempel, så kan jeg nok være enig. Men selv om mange Pakistanere kommer fra bygda, så gjør nok ikke alle det."

Det er vel ikke bare bygda som er et problem. Du mener ikke for alvor at folk i pakistan, generelt, blir oppdratt på samme måte som oss.

"Selv om det nok er flertallet av dem. Jeg vet hvordan Gujrat var før og hvordan det er der nå. Stor forskjell! Før var det slik at de gikk ut i åkeren/hagen for og gjøre sitt fornødende for så og tørke seg bak med en sten. I dag er der preget av store luksusboliger. Billig og lage seg palass i Pakistan, og helt forståelig at de bruker pengene på det."

"

Selv om det nok er flertallet av dem. Jeg vet hvordan Gujrat var før og hvordan det er der nå. Stor forskjell! Før var det slik at de gikk ut i åkeren/hagen for og gjøre sitt fornødende for så og tørke seg bak med en sten. I dag er der preget av store luksusboliger. Billig og lage seg palass i Pakistan, og helt forståelig at de bruker pengene på det."

Jeg har aldri hørt om Gujrat.

Hehe, jeg tok engang i mot en pakistans familie som søkte asyl i Norge. De var visstnok av konglig opprinnelse, og det første de gjorde var å skjelle oss ut fordi toalettpapiret de fikk på mottaket ikke var godt nok for dem...:)

Men poenget er at de lever etter andre regler og har helt andre holdninger enn hva vi i vesten har, og denne kulturkollisjonen skaper konflikter.

"

Tror ikke man finner noen her i Norge som klarer å stå så på og jobbe så hardt som Pakistanere kan ;o) ikke rart siden de har kommet fra så dårlige kår og er vandt med og slite for å overleve."

Ja, det gjelder nok mange. Helvete, de vasker jo hele døgnet mange av dem... Kjenner en i en kebabshappe. Han står der fra morgen til kveld, og når han er ferdig jobber han i et annet gatekjøkken...

#Det er vel ikke bare bygda som er et problem. Du mener ikke for alvor at folk i pakistan, generelt, blir oppdratt på samme måte som oss.#

Nei, selvfølgelig ikke!vet da at de kommer fra et annet land :) mener du at VI oppdrar best? '.'

Du forstår sikkert at det ikke er en mal for oppdragelse der akuratt som det ikke er her.

Porblemet ER størst blandt dem som mangler utdanning og som bor utpå bygda jo. Det er der ukulturen også er værst.

#Jeg har aldri hørt om Gujrat.#

Så spør hvor dine bekjente kommer i fra da :)

#Hehe, jeg tok engang i mot en pakistans familie som søkte asyl i Norge. De var visstnok av konglig opprinnelse, og det første de gjorde var å skjelle oss ut fordi toalettpapiret de fikk på mottaket ikke var godt nok for dem...:)#

Ja, da har de vel vært litt priviligerte og hatt en stådo og vann tilgjengelig. Veldig skjeldent og se dopapir på doene i Pakistan. Bortsett fra at de kjøper nok inn når de får besøk fra vestlige folk ;o) De har en mugge med vann ved siden av doen hvor de kan skylle seg en viss plass etter besøket på do de aller fleste. Og ikke få skyllt seg er sikkert ikke så hyggelig. Like lite hyggelig som det er for oss og måtte gå på do uten dopapir.

#Men poenget er at de lever etter andre regler og har helt andre holdninger enn hva vi i vesten har, og denne kulturkollisjonen skaper konflikter.#

Hvilke holdninger og regler sikter du til? holdningene til alle pakistanere kan du umulig vite hva er.

#Det er vel ikke bare bygda som er et problem. Du mener ikke for alvor at folk i pakistan, generelt, blir oppdratt på samme måte som oss.#

Nei, selvfølgelig ikke!vet da at de kommer fra et annet land :) mener du at VI oppdrar best? '.'

Du forstår sikkert at det ikke er en mal for oppdragelse der akuratt som det ikke er her.

Porblemet ER størst blandt dem som mangler utdanning og som bor utpå bygda jo. Det er der ukulturen også er værst.

#Jeg har aldri hørt om Gujrat.#

Så spør hvor dine bekjente kommer i fra da :)

#Hehe, jeg tok engang i mot en pakistans familie som søkte asyl i Norge. De var visstnok av konglig opprinnelse, og det første de gjorde var å skjelle oss ut fordi toalettpapiret de fikk på mottaket ikke var godt nok for dem...:)#

Ja, da har de vel vært litt priviligerte og hatt en stådo og vann tilgjengelig. Veldig skjeldent og se dopapir på doene i Pakistan. Bortsett fra at de kjøper nok inn når de får besøk fra vestlige folk ;o) De har en mugge med vann ved siden av doen hvor de kan skylle seg en viss plass etter besøket på do de aller fleste. Og ikke få skyllt seg er sikkert ikke så hyggelig. Like lite hyggelig som det er for oss og måtte gå på do uten dopapir.

#Men poenget er at de lever etter andre regler og har helt andre holdninger enn hva vi i vesten har, og denne kulturkollisjonen skaper konflikter.#

Hvilke holdninger og regler sikter du til? holdningene til alle pakistanere kan du umulig vite hva er.

"Nei, selvfølgelig ikke!vet da at de kommer fra et annet land :) mener du at VI oppdrar best? '.'"

Nei, det er maler for dette i alle land, men vår oppdragelse er myntet på praksis i dette landet.

"Du forstår sikkert at det ikke er en mal for oppdragelse der akuratt som det ikke er her"

Selvsagt ikke, men kulturkonflinkene kommer av at vi er så forskjellige, og at mange land har en oppdragelse som for oss er urgammel. Det sier seg selv at dette skjærer seg når man slipper disse folka ut i et nytt land.

"Hvilke holdninger og regler sikter du til? holdningene til alle pakistanere kan du umulig vite hva er."

Nei det vet jeg ikke, men generelt.

Det ser man jo på de som er i Norge. De man kjenner, de man har gått i klasse med, osv.

De har (utelukkende, de jeg kjenner og har kjent) et grunnleggende syn på skikk og bruk som viker veldig fra det som er vanlig i Norge.

Enkelte viker fra dette etterhvert (kjenner et par av de), med resultat at de omtrent blir støtt ut av familien.

Hei SDD,

===

===

Med vennlig hilsen

"De fleste av historiene du hører fra Pakistan er fra landsbyer i "dalstrøka bak de dalstrøka som ligger innafor". Mange av de pakistanerene som ble innvitert til Norge på 70 tallet kom fra et slikt sted."

Siden vi, som du sier, stort sett bare får landsbyidiotene, er det vår plikt å opplyse disse om hva som gjelder her i landet.

At noen kommer fra et ekstremt korrupt land, bør få oss til å skjerpe sansene. Det er overveiende sannsynlig at de tror forholdene er de samme her. Og at de dermed kan f.eks. misbruke sin egen politiske stilling til egen (families) vinning.

At våre norske pakistanere tar opp tråden, er ikke noen overraskelse. De får sine verdier inn med morsmelken. Og i moskeene, der de lærer at norske jenter er horer, og at det er ok å kappe klitten av sine egne damer.

Annonse

"Men det er jo den norske regjeringen som har omgjort vedtaket (og UDI (som ikke vrimler av pakistanere!) som har gitt de andre opphold). KrF politikeren har jo ikke nødvendig makt til slik"

Men KRF klarte utrolig nok å gjøre om den avgjørelsen UDI hadde fattet.

"Men ta nå denne saken som et eksempel: ALLE har fått med seg at KrF politikeren er "pakistaner" (det framgår i STORE FETE typer i avisen), men avisen skriver jo IKKE at "regjeringen som omgjorde vedtaket består av 100% etniske nordmenn". Det betyr at folk kun tror det er "dem" det er noe "gale" med."

Her er det selvsagt regjeringen som kritiseres. Ikke denne pakistaneren som utnyttet sin makt.

For øvrig er det merkelig at denne pakistaneren får ansiktet sitt sladdet i avisene. Det er vel trossalt ikke mer enn sånn ca 1 pakistaner i KRF :)

"For hver gang "den fæle" er utenlandsk, så skrives det i fete typer. Men at Viggo Kristiansen var "av norsk opprinnelse" blir aldri nevnt...."

Man trenger ikke å skrive at en med navn Viggo Kristiansen er norsk.

De hadde skrevet det hvis han var svensk også.

Du skriver: "Men KRF klarte utrolig nok å gjøre om den avgjørelsen UDI hadde fattet." og "Det er vel trossalt ikke mer enn sånn ca 1 pakistaner i KRF :)"

Nettopp. Og det er derfor jeg lurer på hvordan dette skulle "øke hverdagsrasismen"...???

Altså, hvis "utlendingene" gjør noe "gale", så øker det hverdagsrasismen, og hvis "nordmenn" gjør noe "gale" så øker det også hverdagsrasismen...

Eller? ;-)

===

Du skriver: "Man trenger ikke å skrive at en med navn Viggo Kristiansen er norsk."

Nei, og muligvis heller ikke at Ali Ahmed Sheik Hassan var "av utenlandsk opprinnelse", men de GJØR det jo likevel (uavhengig om Ali Ahmed Sheik Hassan ble født i en gamme på Finnmarksvidden! :-) )

Så hvis man ser "innvandrere" hver gang kriminalitet nevnes, men aldri "nordmann" ("for det er uinteressant/åpenbart") så er det klart at folk blir "redd innvandrere", med mindre de kjenner dem.

Hvis man har gjort noe kriminelt er man "av utenlandsk opprinnelse" uansett om ikke engang foreldrene dine har besøkt landet, men alle er født og oppvokst i Norge.

Han som svømte den engelske kanal (altså, en positiv sports begivenhet) (og har et indisk navn som ikke engang jeg vil forsøke å stave!!!) derimot, ble fremhevet som "nordmann" ørten ganger i VG. Hver eneste gang navnet ble nevnt, poengterte de at "han her er en flink nordmann". Hvis han hadde gjort noe ulovlig, ville det stått "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse"....

Med vennlig hilsen

"Nei, selvfølgelig ikke!vet da at de kommer fra et annet land :) mener du at VI oppdrar best? '.'"

Nei, det er maler for dette i alle land, men vår oppdragelse er myntet på praksis i dette landet.

"Du forstår sikkert at det ikke er en mal for oppdragelse der akuratt som det ikke er her"

Selvsagt ikke, men kulturkonflinkene kommer av at vi er så forskjellige, og at mange land har en oppdragelse som for oss er urgammel. Det sier seg selv at dette skjærer seg når man slipper disse folka ut i et nytt land.

"Hvilke holdninger og regler sikter du til? holdningene til alle pakistanere kan du umulig vite hva er."

Nei det vet jeg ikke, men generelt.

Det ser man jo på de som er i Norge. De man kjenner, de man har gått i klasse med, osv.

De har (utelukkende, de jeg kjenner og har kjent) et grunnleggende syn på skikk og bruk som viker veldig fra det som er vanlig i Norge.

Enkelte viker fra dette etterhvert (kjenner et par av de), med resultat at de omtrent blir støtt ut av familien.

#De har (utelukkende, de jeg kjenner og har kjent) et grunnleggende syn på skikk og bruk som viker veldig fra det som er vanlig i Norge#

Nysgjerrig på hvilke syn på skikk og bruk dette er jeg :)

Kan du utdype?

Og er du for integrering eller assimilering?

"De fleste av historiene du hører fra Pakistan er fra landsbyer i "dalstrøka bak de dalstrøka som ligger innafor". Mange av de pakistanerene som ble innvitert til Norge på 70 tallet kom fra et slikt sted."

Siden vi, som du sier, stort sett bare får landsbyidiotene, er det vår plikt å opplyse disse om hva som gjelder her i landet.

At noen kommer fra et ekstremt korrupt land, bør få oss til å skjerpe sansene. Det er overveiende sannsynlig at de tror forholdene er de samme her. Og at de dermed kan f.eks. misbruke sin egen politiske stilling til egen (families) vinning.

At våre norske pakistanere tar opp tråden, er ikke noen overraskelse. De får sine verdier inn med morsmelken. Og i moskeene, der de lærer at norske jenter er horer, og at det er ok å kappe klitten av sine egne damer.

Du skriver: "At våre norske pakistanere tar opp tråden, er ikke noen overraskelse. De får sine verdier inn med morsmelken. Og i moskeene, der de lærer at norske jenter er horer, og at det er ok å kappe klitten av sine egne damer."

Sånn bortsett fra at det er få pakistanere i den norske regjeringen (som omgjorde vedtaket) (altså, de er nordmenn), hva var poenget...???

Og vedrørende kjønnslemlestelse: du er på feil kontinent, og i feil religion.

Men på den annen side, så må man jo si at det er store muligheter for å forbedre kvaliteten på det du skriver.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Men KRF klarte utrolig nok å gjøre om den avgjørelsen UDI hadde fattet." og "Det er vel trossalt ikke mer enn sånn ca 1 pakistaner i KRF :)"

Nettopp. Og det er derfor jeg lurer på hvordan dette skulle "øke hverdagsrasismen"...???

Altså, hvis "utlendingene" gjør noe "gale", så øker det hverdagsrasismen, og hvis "nordmenn" gjør noe "gale" så øker det også hverdagsrasismen...

Eller? ;-)

===

Du skriver: "Man trenger ikke å skrive at en med navn Viggo Kristiansen er norsk."

Nei, og muligvis heller ikke at Ali Ahmed Sheik Hassan var "av utenlandsk opprinnelse", men de GJØR det jo likevel (uavhengig om Ali Ahmed Sheik Hassan ble født i en gamme på Finnmarksvidden! :-) )

Så hvis man ser "innvandrere" hver gang kriminalitet nevnes, men aldri "nordmann" ("for det er uinteressant/åpenbart") så er det klart at folk blir "redd innvandrere", med mindre de kjenner dem.

Hvis man har gjort noe kriminelt er man "av utenlandsk opprinnelse" uansett om ikke engang foreldrene dine har besøkt landet, men alle er født og oppvokst i Norge.

Han som svømte den engelske kanal (altså, en positiv sports begivenhet) (og har et indisk navn som ikke engang jeg vil forsøke å stave!!!) derimot, ble fremhevet som "nordmann" ørten ganger i VG. Hver eneste gang navnet ble nevnt, poengterte de at "han her er en flink nordmann". Hvis han hadde gjort noe ulovlig, ville det stått "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse"....

Med vennlig hilsen

"Nettopp. Og det er derfor jeg lurer på hvordan dette skulle "øke hverdagsrasismen"...???

Eller? ;-)"

Hvis innvandrere gjør noe galt så øker det hverdagsrasismen, og når norske politikere gjør noe galt til fordel for innvandrere så øker det politikerforakten og hverdagsrasismen :)

"Nei, og muligvis heller ikke at Ali Ahmed Sheik Hassan var "av utenlandsk opprinnelse", men de GJØR det jo likevel (uavhengig om Ali Ahmed Sheik Hassan ble født i en gamme på Finnmarksvidden! :-) )"

Ja, det blir nevnt. Men det er helt greit. Det blir også nevnt hvis han var bergenser.

"Den 41 år gamle bergenseren voldtok en..."

"Den 41 år gamle mannen av pakistans opprinnelse voldtok en..."

"Så hvis man ser "innvandrere" hver gang kriminalitet nevnes, men aldri "nordmann" ("for det er uinteressant/åpenbart") så er det klart at folk blir "redd innvandrere", med mindre de kjenner dem."

Nei, man blir vel ikke redd innvandrere bare fordi de er mørke i huden. Men her kan jeg bare snakke for meg selv...

"Hvis man har gjort noe kriminelt er man "av utenlandsk opprinnelse" uansett om ikke engang foreldrene dine har besøkt landet, men alle er født og oppvokst i Norge."

Ja, men de er jo det...

Ser ikke det gale i å skrive fakta.

"Han som svømte den engelske kanal (altså, en positiv sports begivenhet) (og har et indisk navn som ikke engang jeg vil forsøke å stave!!!) derimot, ble fremhevet som "nordmann" ørten ganger i VG. Hver eneste gang navnet ble nevnt, poengterte de at "han her er en flink nordmann". Hvis han hadde gjort noe ulovlig, ville det stått "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse"...."

Det har jeg ikke sett, men det virker isåfall veldig suspekt om han ikke ble omtalt som en som opprinnelig var fra India.

#De har (utelukkende, de jeg kjenner og har kjent) et grunnleggende syn på skikk og bruk som viker veldig fra det som er vanlig i Norge#

Nysgjerrig på hvilke syn på skikk og bruk dette er jeg :)

Kan du utdype?

Og er du for integrering eller assimilering?

"Nysgjerrig på hvilke syn på skikk og bruk dette er jeg :)

Kan du utdype?"

Kvinner er underdanninge oss menn. Det er det ingen tvil om at de mener og ikke nekter de for det heller. De synes det er rart at ikke vi normenn synes det.

Ære og respekt er SVÆRT viktig for dem. På en måte som kan være ganske skremmende, og som man også ser i gjengmiljøer.

"Og er du for integrering eller assimilering?"

Hva er assimilering? Utvelging?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...