Gå til innhold

FU: En uke til lønning....hva har du igjen på kontoen din da?

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg litt fattig. Jeg har tusen kroner på konto, og det er en uke til lønning. Jeg føler meg mest fattig fordi jeg ikke lenger har noe på sparekontoen min (der pleier det å stå 15.000-20.000), for alt røk unna til bryllupsreise og bryllupsfest.

Nå står jeg med kun tusen kroner, det er hele min formue. Da føler jeg meg fattig, og det igjen får meg til å føle meg usikker. Å ikke ha noen penger til "plan B" hvis det skulle skje noe, det gjør meg veldig utrygg.

Hvor lite penger har DU på konto en uke før lønning? Og hva for beløp er det snakk om før DU føler deg fattig?

Fortsetter under...

Før det kom penger inn på konto til meg for to dager siden, sto det bare kr. 8,20 på kontoen min i TO lange uker. Det er utrolig hva man klarer seg med, bare man vil!

Jeg har litt i bakhånd da, men de pengene vil jeg helst ikke vite av. Regningskontoen har vært tom i et par måneder nå, det har gått sånn omtrent opp i opp. Sånn er det når man er dum nok til å legge inn adsl og skaffe seg telefon, når økonomien egentlig ikke tillater installeringsavgifta... og så kom den der "bainna" bilforsikringa midt oppi det hele også.

Jaja, det er de som har det verre enn meg :)

Gjest ikke rik

Hadde jeg hatt 1000 kr igjen og en uke til lønning, ville jeg følt meg rik! Jeg har 300 kr på kontoen og tre uker til lønning (men har betalt alle regninger). Hver måned må jeg låne av en eller annen, for jeg har kommet helt på etterskudd. Så får de det igjen når jeg får lønning, jeg betaler alle regninger samtidig, men så er jeg like blakk...

Før det kom penger inn på konto til meg for to dager siden, sto det bare kr. 8,20 på kontoen min i TO lange uker. Det er utrolig hva man klarer seg med, bare man vil!

Jeg har litt i bakhånd da, men de pengene vil jeg helst ikke vite av. Regningskontoen har vært tom i et par måneder nå, det har gått sånn omtrent opp i opp. Sånn er det når man er dum nok til å legge inn adsl og skaffe seg telefon, når økonomien egentlig ikke tillater installeringsavgifta... og så kom den der "bainna" bilforsikringa midt oppi det hele også.

Jaja, det er de som har det verre enn meg :)

Om jeg hadde 1000 kr på konto en uke før lønning så hadde jeg også vært rik!

Jeg går da på attføring, pga dette dumme nye systemet så har jeg levd på etterskudd i lønn siden januar i år, da var siste utbetaling leeenge før jul... Det hele beløpet jeg fikk i januar var 2007 kroner, husleie, strøm osv skulle betales også var trallten igang.. Når man spør aetat om når man får desse pengene som man har til gode så svarer de med at de har TO hele månder i åre der vi som går på trygd får utbetalt trygden 3 ganger i månden istede for 2, og resten får vi når vi går av attføringen!?! Tror dere det hjelper? Neppe... Nå har jeg 3500 i minus på kontoen (måtte overtrekke husleia) det er 14 dager til jeg får trygd og da får jeg bare 3750kr.....

Nå tenker sikkert alle, om det er så grusomt å gå på trygd, hvorfor jobber du ikke istedet?

Det er ikke så enkelt, har man først komt inn i systemet, er det vanskelig å komme seg ut av det... tro meg! Fordi alt skal godkjennes osv... (omskulering) i starten fikk jeg vite at jeg ikke var frisk nok, tilå jobbe, har nesten hele attføringsperioden gått enten på kurs,skole eller hatt hospiteringsavtaler (Arbeidstrening som de så fint kaller det)

MEn nå endelig er jeg bare på vedtak i påvente av arbeid...

Og tro meg det er ikke enkelt å få seg en jobb... Og det er ikke enkelt å forklare attføringsgrunnlaget, skal jeg likssom bare si ... joda etter å ha vært narkoman i noen år fikk jeg et nervesammenbrudd pga barndommen og oppveksten, så klikket det helt for meg og jeg ble sendt 7 svinger utenfor molde (oppdøl)så var det mye frem og tilbake også ble det værre også ble det bedre, men nå er ALT bra... Hvem tror på det?

MEN hvorfor skrev jeg dette her, ble bare sånn!

Noen med råd forresten?

Må få si at jeg har skikket meg nå, i forhold til dop og slikt... men nervene blir jeg vel aldri kvitt, og må lære meg å leve med det!

Annonse

Om jeg hadde 1000 kr på konto en uke før lønning så hadde jeg også vært rik!

Jeg går da på attføring, pga dette dumme nye systemet så har jeg levd på etterskudd i lønn siden januar i år, da var siste utbetaling leeenge før jul... Det hele beløpet jeg fikk i januar var 2007 kroner, husleie, strøm osv skulle betales også var trallten igang.. Når man spør aetat om når man får desse pengene som man har til gode så svarer de med at de har TO hele månder i åre der vi som går på trygd får utbetalt trygden 3 ganger i månden istede for 2, og resten får vi når vi går av attføringen!?! Tror dere det hjelper? Neppe... Nå har jeg 3500 i minus på kontoen (måtte overtrekke husleia) det er 14 dager til jeg får trygd og da får jeg bare 3750kr.....

Nå tenker sikkert alle, om det er så grusomt å gå på trygd, hvorfor jobber du ikke istedet?

Det er ikke så enkelt, har man først komt inn i systemet, er det vanskelig å komme seg ut av det... tro meg! Fordi alt skal godkjennes osv... (omskulering) i starten fikk jeg vite at jeg ikke var frisk nok, tilå jobbe, har nesten hele attføringsperioden gått enten på kurs,skole eller hatt hospiteringsavtaler (Arbeidstrening som de så fint kaller det)

MEn nå endelig er jeg bare på vedtak i påvente av arbeid...

Og tro meg det er ikke enkelt å få seg en jobb... Og det er ikke enkelt å forklare attføringsgrunnlaget, skal jeg likssom bare si ... joda etter å ha vært narkoman i noen år fikk jeg et nervesammenbrudd pga barndommen og oppveksten, så klikket det helt for meg og jeg ble sendt 7 svinger utenfor molde (oppdøl)så var det mye frem og tilbake også ble det værre også ble det bedre, men nå er ALT bra... Hvem tror på det?

MEN hvorfor skrev jeg dette her, ble bare sånn!

Noen med råd forresten?

Må få si at jeg har skikket meg nå, i forhold til dop og slikt... men nervene blir jeg vel aldri kvitt, og må lære meg å leve med det!

Utrolig at man ikke får jobbe når alt ligger til rette for det. Var klar over papirmølla, men at det var _så_ vrient, hadde jeg ikke trodd.

Huff, sier jeg.

Tanya1365380060

Jeg har bare 15 kr på kontoen min jeg, så jeg føler meg FATTIG nå. Men så er jeg jo ikke eldre enn at jeg bor hjemme fortsatt og slipper da slike kostnader, så det er ikke mye annet pengene går til enn klær, fest og sparing og andre nødvendige ting.

Men imorgen er det lønning, og jeg gleder meg!! :)

Annonse

Gjest Novembermom

11 dager til lønning og vi har 770,- igjen.

Kan kjøpe litt mat neste uke og dermed så må vi bruke resten av pengene på sykehusparkering og litt mat der ( datteren vår skal opereres ).

Ja ja, bra vi har en del brød i fryseren og middag i matskapet :o)

Jeg har i overkant av 110.000 på konto, men det er fordi jeg har venta på avklaring på en skattesak som kunne gi meg en baksmell på en kvart mill.

Nå slipper jeg den, så da må jeg nok gjøre noe fornuftig med pengene i stedet :-)

Vanligvis har jeg 1000-5000 på konto ei uke før lønning.

Jeg har litt over 2000 igjen på konto og det er en uke til studielånet kommer. Jeg har to måneders husleie å betale, avdrag på huslån, samt en strømregning som ikke er liten.

Til uka får jeg hele 6000 kr. (studielån) på konto, og de skal vare en måned. Så får jeg 6000 i desember, som skal rekke til huslån, husleie, mat og julegaver.

*noterer havregryn på handlelista*

Men det er fordi jeg har tatt opp et aldri så lite oppussingslån som kom inn på konton akkurat i dag. :-)

Hvis ikke de pengene hadde kommet inn, så hadde jeg hatt rundt 500 kr på kontoen. Som regel pleier det å være mer enn det, men har akkurat betalt lånekasse, pc og adsl. Svisj - 9000 rett ut av vinduet omtrent :-) Men deilig å ha såpass at man kan klare å betale uten problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...