Gå til innhold

Hvilken spisestue liker du best?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Har tenkt å kjøpe spisestue,men er litt usikker på min egen smak her.

Hadde vært interessant å høre hva andre synest.

Har to adresser .www.bohus.no,der spisestuen heter "LYON" med Sandra stoler til,altså sorte skinnaktige stoler.(Fransk )

Den andre er:www.sandvik.no der spisestuen heter,Victoria m.kirsebærbeiset heltre bjørk.

(Betydelig dyrere)

Håper noen har formeninger om hvilken de mener er best.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80918-hvilken-spisestue-liker-du-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er blond, og det er kanskje derfor, emn jeg finner ingen av disse spisestuene jeg. Finner Lyon på Bohus, men den ligger inne under Kjøkken møbler. Ikke kan det være de samme stolene heller.

Nå fant jeg stolene, og de var etter min smak kjempestilige. Dersom det ikke er ekte skinn ville jeg ikke kjøpt de, blir vel kanskje klamt.

På Sandvik finenr jeg ikke noe som heter Victoria.

Gjest ikke undertegnet

Nå fant jeg stolene, og de var etter min smak kjempestilige. Dersom det ikke er ekte skinn ville jeg ikke kjøpt de, blir vel kanskje klamt.

de finnes i ekte skinn,men de er dobbel så dyre.

Tenkte det kanskje er litt dumt å investere i så mange skinnstoler til en spisestue.

Disse her er av latex,men sikkert mye bedre å sitte på en vanlige trestoler.

Dette bordet som hører til er altså ganske mørkt brunt,og etter min smak ganske fint.Det er utstilt på startsiden .

Har du små barn? I så fall ville jeg gått for det billigste, siden det garantert blir hakk og slikt... det vises bedre på kirsebærfarget treverk enn det som er lysere.

Har du link til den andre spisestuen, den fra Sandvik? Jeg finner ikke fram på sida deres...

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Har du små barn? I så fall ville jeg gått for det billigste, siden det garantert blir hakk og slikt... det vises bedre på kirsebærfarget treverk enn det som er lysere.

Har du link til den andre spisestuen, den fra Sandvik? Jeg finner ikke fram på sida deres...

Jeg fant bare adressen på katalogen,den er iallefall utstilt i den nye Sandvik katalogen,og i den gamle,men da i lys heltre Bjørk.

En lignende heter Elisabeth.

Jeg fant bare adressen på katalogen,den er iallefall utstilt i den nye Sandvik katalogen,og i den gamle,men da i lys heltre Bjørk.

En lignende heter Elisabeth.

Ok. Jeg finner det ikke på nett... Har stort sett bare erfaring med produktene fra Bohus jeg, fordi pappa jobber der. Han sa ikke noe negativt om de stolene du snakket om, den gangen søstra mi satt og bladde i katalogen og ytret ønske om slike stoler, bortsett fra at de kan bli klamme å sitte på i lengden. Du må i så fall vaske dem med Sun Light, og ikke noe annet vaskemiddet - fordi det blir for sterkt for skinnet/skaien.

Jeg fikk ei lita kjøkkengruppe da jeg flyttet, som jeg er veldig godt fornøyd med. Den er passe stor til oss fire, og den gir litt "varme" til de lyse veggene og kjøkkenet...

http://www.bohus.no/default.asp?menu=0&page=13141&article=0&product=132

Personlig liker jeg kanskje den fra Bohus best. Den andre er lekker, men kanskje litt for "voksen" for meg. Dessuten liker jeg en litt mer personlig stil. Gjerne bord og stoler i ulik stil og ulik leverandør.

Hjemme har jeg på kjøkkenet rotting stoler og bord som vi har laget selv, m/fliser og krom osv. I spisestuen har vi bord fra Møbelringen, og stoler fra Ikea

http://www.ikea.no/product_presentation/show.asp?productnumber=00018509&type=ART&id=2240,2168

Disse stolene liker jeg godt, men trekket er fast.

Tenk over bruken, hvor mange du må ha plass til osv.

Jeg ville ALDRI kjøpt latex, iallefall.

Gjest ikke undertegnet

Personlig liker jeg kanskje den fra Bohus best. Den andre er lekker, men kanskje litt for "voksen" for meg. Dessuten liker jeg en litt mer personlig stil. Gjerne bord og stoler i ulik stil og ulik leverandør.

Hjemme har jeg på kjøkkenet rotting stoler og bord som vi har laget selv, m/fliser og krom osv. I spisestuen har vi bord fra Møbelringen, og stoler fra Ikea

http://www.ikea.no/product_presentation/show.asp?productnumber=00018509&type=ART&id=2240,2168

De sier at mange synest disse latexstolene er stiligere,men at problemet ligger i at det kan bli for klamt.

Spesielt om sommeren.

Det eneste jeg er litt skeptisk til ,er om det blir for hardt/mørk stil med sorte stoler.

Hvordan er det best å kombinere disse møblene med ellers?

En må vel ha det rimelig lyst på vegger og gardiner?

Gjest ikke undertegnet

er enig at de andre blir litt for "voksent"

Litt mer moderne og ungdommelig med Lyon.

Gjest ikke undertegnet

Ok. Jeg finner det ikke på nett... Har stort sett bare erfaring med produktene fra Bohus jeg, fordi pappa jobber der. Han sa ikke noe negativt om de stolene du snakket om, den gangen søstra mi satt og bladde i katalogen og ytret ønske om slike stoler, bortsett fra at de kan bli klamme å sitte på i lengden. Du må i så fall vaske dem med Sun Light, og ikke noe annet vaskemiddet - fordi det blir for sterkt for skinnet/skaien.

Jeg fikk ei lita kjøkkengruppe da jeg flyttet, som jeg er veldig godt fornøyd med. Den er passe stor til oss fire, og den gir litt "varme" til de lyse veggene og kjøkkenet...

http://www.bohus.no/default.asp?menu=0&page=13141&article=0&product=132

Akkurat min smak,denne kjøkkengruppen.

Annonse

Akkurat min smak,denne kjøkkengruppen.

Min også, så det var en veldig positiv overraselse å finne den på kjøkkenet mitt en dag jeg kom hjem etter en handletur! :o)

Guttungen klager litt over at jernet i ryggen er kaldt når han støtter seg på det, men det løser vi greit med at han får et teppe rundt seg eller noe sånt...

De sier at mange synest disse latexstolene er stiligere,men at problemet ligger i at det kan bli for klamt.

Spesielt om sommeren.

Det eneste jeg er litt skeptisk til ,er om det blir for hardt/mørk stil med sorte stoler.

Hvordan er det best å kombinere disse møblene med ellers?

En må vel ha det rimelig lyst på vegger og gardiner?

Jeg syntes ikke svarte stoler blir stramt/hardt. Kommer jo an på hvilket miljø det står i.

På kjøkket hvor jeg har mørk brune stoler m/rotting og bord m/ kromben og begie flier på toppen, har jeg begie/krem fargede vegger,og gardiner som er grove (ettersom vi har rotting stoler er dette penest)og i nogenlunde samme farge som veggene.Litt farger må jeg jo ha inn og da har jeg noen lys, litt duker osv. i limegrønt og noe i mørk rust/terracotta + litt stål osv.

I stuen som er godt adskilt fra kjøkkenet har jeg lyse vegger, men i en mer gråtone pga. stolene. Bordet er Sort m/herdet glassplate (meget praktisk, ha ha, men stilig).

Her har jeg også gardiner i nogenlunde samme farge som veggene, men med innvede fargetråder i blått, turkis, orange og dyp rød.Disse fargene har jeg da tatt opp igjen i tilbehør i stuen, med puter (masse puter), duker, lys og en vegg tett i tett med bilder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...