Gå til innhold

Nå har barnevernet gått for langt

Anbefalte innlegg

Gjest Kritikeren

Hei Nå har det gått forlangt først saken i nordnorge og nå en gutt på tre som skal tvangsflyttes fra bestemoren nesten uten grunn her er de igjen bekymret for fremtiden og for at moren kan komme til og hente ham kan de ikke se om det skjer da her har gutten hele sitt nettverk og er trygg og de sier at de jober for barns beste det er en vits det har ikke vert omsorgssvikt og da syns jeg ikke barnevernet har noe der og gjøre befringutvalget har også konkludert med at barn bør bli i familien vorfor legger de ikke vekt på det da ja min tilit til barnevernet er tynslitt og opbrukt det er opp til dem og vise at gjør jobben sin og tar hensyn til alles beste vis de vil at jeg skal melde om omsorgsvikt vis jeg ser det det er jeg nemlig usikker på les her

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/08/353326.html

Det verste er at de må søke om utsettelse av vedtaket dette burde vere en selvfølge når saken er anket jeg syns det er på tide at slike saker flyttes fra fylkesnemda og til rettsvesenet det er åpenbar tat foreldre er uten rettsverni i fylkesnemda det ser vi også i saken om jenta med leddgikt som jeg har skrev om i rettsvesenet blir det også mer åpenhet og det er og barnevernet tjent med problemet er at vi ikke vet va de gjør og da blir vi usikre

Hilsen

Hilsen

Fortsetter under...

For siste gang Kritikeren....Hvis du virkelig ønsker at noen skal orke og gidde å forstå hva du leser; for himmelens skyld, kan du ikke begynne med tegnsetting og bruk av komma og punktum!?? Og en stor bokstav i begynnelsen av hver setning, det hadde gjort seg.

Det du skriver blir fullstendig rot, det ene blander seg inn i det andre, og det er håpløst å fostå hva du mener.

Har du ikke gått på skole som alle andre? Du virker svært opptatt av saker av den typen du nå prøver å skrive om. Tenk så mye mer seriøs du hadde virket, og tenk hvor mange flere som hadde orket å lese hva du skriver, om du BARE kunne skrive FORSTÅELIG ??

Gjest Kritikeren

For siste gang Kritikeren....Hvis du virkelig ønsker at noen skal orke og gidde å forstå hva du leser; for himmelens skyld, kan du ikke begynne med tegnsetting og bruk av komma og punktum!?? Og en stor bokstav i begynnelsen av hver setning, det hadde gjort seg.

Det du skriver blir fullstendig rot, det ene blander seg inn i det andre, og det er håpløst å fostå hva du mener.

Har du ikke gått på skole som alle andre? Du virker svært opptatt av saker av den typen du nå prøver å skrive om. Tenk så mye mer seriøs du hadde virket, og tenk hvor mange flere som hadde orket å lese hva du skriver, om du BARE kunne skrive FORSTÅELIG ??

Hei

unskyld men jeg ble litt sint og revet med.

va med og kommenter det jeg sa.

Hilsen

Hei

Hilsen

Men det er jo det jeg mener - HVA sa du da? Jeg klarte jo søren meg ikke å lese det! Det var bare en sammehengende graut av ord på en lang, lang linje.

Gjest Kritikeren

Men det er jo det jeg mener - HVA sa du da? Jeg klarte jo søren meg ikke å lese det! Det var bare en sammehengende graut av ord på en lang, lang linje.

Hei

dette her sa jeg

Hei Nå har det gått forlangt først saken i nordnorge og nå en gutt på tre som skal tvangsflyttes fra bestemoren nesten uten grunn. her er de igjen bekymret for fremtiden og for at moren kan komme til og hente ham kan de ikke se om det skjer da. Her har gutten hele sitt nettverk og er trygg og de sier at de jober for barns beste det er en vits, det har ikke vert omsorgssvikt og da syns jeg ikke barnevernet har noe der og gjøre,

befringutvalget har også konkludert med at barn bør bli i familien, vorfor legger de ikke vekt på det da?

ja min tilit til barnevernet er tynslitt og opbrukt det er opp til dem og vise at gjør jobben sin og tar hensyn til alles beste vis de vil at jeg skal melde om omsorgsvikt vis jeg ser det, det er jeg nemlig usikker på les her

Det verste er at de må søke om utsettelse av vedtaket, dette burde vere en selvfølge når saken er anket. Jeg syns det er på tide at slike saker flyttes fra fylkesnemda og til rettsvesenet det er åpenbar tat foreldre er uten rettsverni i fylkesnemda det ser vi også i saken om jenta med leddgikt som jeg har skrev om. i rettsvesenet blir det også mer åpenhet og det er og barnevernet tjent med, problemet er at vi ikke vet va de gjør og da blir vi usikre

Hilsen

Hilsen

- Kritik

Gjest turbolator

Hei!

Nå har det gått for langt!

Først saken i Nord-Norge. Og nå er det en gutt på tre år, som skal tvangsflyttes fra bestemoren. Nesten uten grunn. Her er de igjen bekymret for fremtiden, og for at moren kan komme og hente ham. Kan de ikke se om det skjer da? Her har gutten hele sitt nettverk og er trygg.... Og de sier at de jobber for barnas beste? Det er en vits. Det har ikke vært omsorgssvikt, og da synes jeg ikke barnevernet har noe der å gjøre.

Befringutvalget har også konkludert med at barn bør bli i familien. Hvorfor legger de ikke vekt på det da? Ja, min tillit til barnevernet er tynnslitt og oppbrukt. Det er opp til dem å vise at gjør jobben sin og tar hensyn til alles beste.

Jeg er usikker på om de vil at jeg skal melde fra om omsorgssvikt, om jeg ser det. Les her:

Det verste er at de må søke om utsettelse av vedtaket. Dette burde være en selvfølge når saken er anket. Jeg synes det er på tide at slike saker flyttes fra fylkesnemda og til rettsvesenet. Det er åpenbart at foreldre er uten rettsvern i fylkesnemda. Det ser vi også i saken om jenta med leddgikt, som jeg har skrevet om tidligere. I rettsvesenet blir det også mer åpenhet, noe barnevernet tjent med.

Problemet er at vi ikke vet hva de gjør, og da blir vi usikre.

Hilsen

- Kritikeren

Annonse

Hei

Hilsen

Det går jo ikke an for oss "normale" mennesker å lese det du skriver...

Hva hjelper det om "beskjeden" din er viktig, hvis ingen leser den, nettopp fordi ingen gidder å de-kode alt det rotet.

Det er INGEN her som krever at du skal skrive feilfritt norsk, enten du er dyslektiker eller ei. Men bruk av paragrafer, punktum og store bokstaver er en forutsetning for at andre skal gidde å lese dine innlegg.

Det er godt mulig du har en god unnskyldning, men det hjelper jo ikke når alle bare "overser" slike innlegg. Selv om det du skriver kanskje er viktig. For det vet vi jo ikke - vi kan jo ikke lese innlegget!

Med vennlig hilsen

Gjest Kritikeren

Det går jo ikke an for oss "normale" mennesker å lese det du skriver...

Hva hjelper det om "beskjeden" din er viktig, hvis ingen leser den, nettopp fordi ingen gidder å de-kode alt det rotet.

Det er INGEN her som krever at du skal skrive feilfritt norsk, enten du er dyslektiker eller ei. Men bruk av paragrafer, punktum og store bokstaver er en forutsetning for at andre skal gidde å lese dine innlegg.

Det er godt mulig du har en god unnskyldning, men det hjelper jo ikke når alle bare "overser" slike innlegg. Selv om det du skriver kanskje er viktig. For det vet vi jo ikke - vi kan jo ikke lese innlegget!

Med vennlig hilsen

Hei

Jeg har jo rettet det og nå har noen annen gjort det også det må det vere ganske bra

Hilsen

Gjest kritikervenn

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1425935

Hei

dette her sa jeg

Hei Nå har det gått forlangt først saken i nordnorge og nå en gutt på tre som skal tvangsflyttes fra bestemoren nesten uten grunn. her er de igjen bekymret for fremtiden og for at moren kan komme til og hente ham kan de ikke se om det skjer da. Her har gutten hele sitt nettverk og er trygg og de sier at de jober for barns beste det er en vits, det har ikke vert omsorgssvikt og da syns jeg ikke barnevernet har noe der og gjøre,

befringutvalget har også konkludert med at barn bør bli i familien, vorfor legger de ikke vekt på det da?

ja min tilit til barnevernet er tynslitt og opbrukt det er opp til dem og vise at gjør jobben sin og tar hensyn til alles beste vis de vil at jeg skal melde om omsorgsvikt vis jeg ser det, det er jeg nemlig usikker på les her

Det verste er at de må søke om utsettelse av vedtaket, dette burde vere en selvfølge når saken er anket. Jeg syns det er på tide at slike saker flyttes fra fylkesnemda og til rettsvesenet det er åpenbar tat foreldre er uten rettsverni i fylkesnemda det ser vi også i saken om jenta med leddgikt som jeg har skrev om. i rettsvesenet blir det også mer åpenhet og det er og barnevernet tjent med, problemet er at vi ikke vet va de gjør og da blir vi usikre

Hilsen

Hilsen

- Kritik

Her er et kjapt forslag til hvordan det KUNNE vært skrevet:

Hei

Først saken i nord-Norge, og nå en gutt på tre som skal tvangsflyttes fra bestemoren, nesten uten grunn. Her er de igjen bekymret for fremtiden, og for at moren kan komme til og hente ham. Kan de ikke se om det skjer da?

Her har gutten hele sitt nettverk og er trygg, og de sier at de jober for barns beste!? Det er en vits. Det har ikke vert omsorgssvikt, og da syns jeg ikke barnevernet har noe der og gjøre!

Befring-utvalget har også konkludert med at barn bør bli i familien. Hvorfor legger de ikke vekt på det da?

Ja, min tilit til barnevernet er tynnslitt og oppbrukt! Det er opp til dem og vise at gjør jobben sin og tar hensyn til alles beste, hvis de vil at jeg skal melde om omsorgsvikt hvis (når) jeg ser det. Det er jeg nemlig usikker på! Les her:

Det verste er at de må søke om utsettelse av vedtaket. Dette burde være en selvfølge når saken er anket! Jeg synes det er på tide at slike saker flyttes fra fylkesnemda og til rettsvesenet. Det er åpenbart at foreldre er uten rettsvern i i fylkesnemda. Det ser vi også i saken om jenta med leddgikt som jeg har skrev om.

I rettsvesenet blir det også mer åpenhet, og det er og barnevernet tjent med. Problemet er at vi ikke vet hva de gjør, og da blir vi usikre.

Gjest Kritikeren

Her er et kjapt forslag til hvordan det KUNNE vært skrevet:

Hei

Først saken i nord-Norge, og nå en gutt på tre som skal tvangsflyttes fra bestemoren, nesten uten grunn. Her er de igjen bekymret for fremtiden, og for at moren kan komme til og hente ham. Kan de ikke se om det skjer da?

Her har gutten hele sitt nettverk og er trygg, og de sier at de jober for barns beste!? Det er en vits. Det har ikke vert omsorgssvikt, og da syns jeg ikke barnevernet har noe der og gjøre!

Befring-utvalget har også konkludert med at barn bør bli i familien. Hvorfor legger de ikke vekt på det da?

Ja, min tilit til barnevernet er tynnslitt og oppbrukt! Det er opp til dem og vise at gjør jobben sin og tar hensyn til alles beste, hvis de vil at jeg skal melde om omsorgsvikt hvis (når) jeg ser det. Det er jeg nemlig usikker på! Les her:

Det verste er at de må søke om utsettelse av vedtaket. Dette burde være en selvfølge når saken er anket! Jeg synes det er på tide at slike saker flyttes fra fylkesnemda og til rettsvesenet. Det er åpenbart at foreldre er uten rettsvern i i fylkesnemda. Det ser vi også i saken om jenta med leddgikt som jeg har skrev om.

I rettsvesenet blir det også mer åpenhet, og det er og barnevernet tjent med. Problemet er at vi ikke vet hva de gjør, og da blir vi usikre.

Hei

Jeg har jo rettet det jo, kan du ikke kommentere det

Hilsen

Hei

Jeg har jo rettet det og nå har noen annen gjort det også det må det vere ganske bra

Hilsen

Hei,

Ja, selvsagt ser det ille ut, men vi får jo kun presentert den ene siden av saken i avisen.... Vi aner ikke hva "mer" som eksisterer i denne historien.

En hvilken som helst organisasjon på størrelse med BV vil gjøre feil. Det er ikke til å unngå. Sykehus, trygdeverket, forsvaret og selvsagt samtlige større private selskaper gjør også feil.

Så lenge BV er så underbetalte og underbemannede at erfarne folk "flykter" vil det være enda flere feil.

Det som ihvertfall ikke hjelper er en heksejakt mot BV, for problemet med BV generelt er vel heller at de venter alt for LENGE før de griper inn.

Med vennlig hilsen

Gjest Krititkeren

Hei,

Ja, selvsagt ser det ille ut, men vi får jo kun presentert den ene siden av saken i avisen.... Vi aner ikke hva "mer" som eksisterer i denne historien.

En hvilken som helst organisasjon på størrelse med BV vil gjøre feil. Det er ikke til å unngå. Sykehus, trygdeverket, forsvaret og selvsagt samtlige større private selskaper gjør også feil.

Så lenge BV er så underbetalte og underbemannede at erfarne folk "flykter" vil det være enda flere feil.

Det som ihvertfall ikke hjelper er en heksejakt mot BV, for problemet med BV generelt er vel heller at de venter alt for LENGE før de griper inn.

Med vennlig hilsen

Hei

Det er også riktig men di bør vel konsentrere seg om skanen der de bør gripe inn og ha strengere kriterier for og gripe inn da kan virke mer

Hilsen

Annonse

Det var fært så mye pes du fikk for skrivinga da... om man anstrenger seg litt går det fint å skjønne hva du mener. *glad ingen her ber meg om å regne...*

Angående saken, vel jeg kan ikke uttale meg om den. Men på generellt grunnlag er jeg enig i at sånt som dette ikke hjelper på tilliten.

Om media er et problem (i fremstillingen av saker), så bør barnevernet finne på noe for å komme dem i møte. Slik at ikke den allmene oppfatning forblir at barnevernet ikke kan jobben sin.

Hei

Det er også riktig men di bør vel konsentrere seg om skanen der de bør gripe inn og ha strengere kriterier for og gripe inn da kan virke mer

Hilsen

Hei,

Jo, men feil (hvis denne saken er en slik) vil alltid forekomme.

La oss si (for vi vet ikke) at moren er "psykisk syk" på en slik måte at hun viser truende adferd ovenfor barnet. Kanskje hun vil bryte seg inn og stjele sitt eget barn? (Dette er spekulasjoner, for ingen av oss vet hva som er sannheten.)

Selvsagt skal ikke BV være "hevet over kritikk", men vi må ikke lage noen heksejakt ut av de sakene hvor de gjør feil. For hvis vi skal ha et BV, så MÅ vi akseptere at de vil gjøre feil noen ganger, og istedet forsøke å minimere antallet.

For tenk deg hva avisene ville skrevet hvis BV hadde latt barnet bo hos bestemoren, og moren hadde brutt seg inn og drept barnet. Da ville BV også få skylden. De kan ikke vinne uansett....

Med vennlig hilsen

Gjest Kritikeren

Det var fært så mye pes du fikk for skrivinga da... om man anstrenger seg litt går det fint å skjønne hva du mener. *glad ingen her ber meg om å regne...*

Angående saken, vel jeg kan ikke uttale meg om den. Men på generellt grunnlag er jeg enig i at sånt som dette ikke hjelper på tilliten.

Om media er et problem (i fremstillingen av saker), så bør barnevernet finne på noe for å komme dem i møte. Slik at ikke den allmene oppfatning forblir at barnevernet ikke kan jobben sin.

Hei

er helt enig med deg takk for støtten det gjør de altfor skjelden i saken om jenta med leddgikt for eksempel har de ikke taushetsplikt det var en grei og trygg ska de kunne ha gått ut med men det gjorde det ikke bare ingen kommentar det er stygt vi har liten tilit til dem og det er sikkert mange som kunne ha vert som ikke har blitt det fordi vi ikke har tilit det bør de ta alvorlig og gjøre noe med

Hilsen

Hei,

Jo, men feil (hvis denne saken er en slik) vil alltid forekomme.

La oss si (for vi vet ikke) at moren er "psykisk syk" på en slik måte at hun viser truende adferd ovenfor barnet. Kanskje hun vil bryte seg inn og stjele sitt eget barn? (Dette er spekulasjoner, for ingen av oss vet hva som er sannheten.)

Selvsagt skal ikke BV være "hevet over kritikk", men vi må ikke lage noen heksejakt ut av de sakene hvor de gjør feil. For hvis vi skal ha et BV, så MÅ vi akseptere at de vil gjøre feil noen ganger, og istedet forsøke å minimere antallet.

For tenk deg hva avisene ville skrevet hvis BV hadde latt barnet bo hos bestemoren, og moren hadde brutt seg inn og drept barnet. Da ville BV også få skylden. De kan ikke vinne uansett....

Med vennlig hilsen

Hei

likevel bør de prioritere og la barnet blir i det nettverket det er jeg tror bestemoren vil kunne forsvare seg mot sin egen datter hubn er ung og energisk de kan vel heller følge med det er jo for barnets beste det er i allefal sykt at de må søke om utsettlese på vedtaket når saken er anket bør det vere ikke rettskraftig det hadde det vert i rettsvesenet det er slik det bør vere det vil vere feil og ta gutten ut i fosterhjem og så til bestemoren igjen det vil vere tungt jeg syns sakene burde vert i rettsvesenet, de sier moren ikke er et tema her da burde de bare vurdere omsorgsevnen til bestemoren

Hilsen

Har lest flere lignende saker de siste årene. Som regel kjenner vi ikke alle sider av saken, og det er derfor vanskelig for oss å uttale oss. Jeg synes det er rart at en så ung mormor ikke får lov å ha barnebarnet boende hos seg, men man i andre tilfelle lar en 60-70 år gammel bestemor ta hand om småbarn.

Hei

dette her sa jeg

Hilsen

Hilsen

- Kritik

Fint at du prøver å rette opp en del av innlegget. Hvis du har en eller annen plage som gjør at du skriver feil, så bør folk være litt mer overbærende, synes jeg.

Hva med å skrive innlegg i Word og få programmet til å rette en del av feilene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...