molli Skrevet 8. november 2002 Skrevet 8. november 2002 ...den nye boken av Jan Guilliou? Kan den anbefales? Jeg synes den høres spennende og interessant ut. Dette er klippet fra http://www.haugenbok.no Heksenes forsvarere nr. 3005 en historisk reportasje Forfattere: Jan Guillou, Henning Kolstad, Henning Kolstad (oversetter) Pris: kr 349,- ISBN: 8202221099 Forlag: Cappelen Språk: Bokmål Format: Innbundet Trykket: 2002 Utgitt: 2002 Nivå: Voksen Status: Levering 2-6 dager Emner: Hekser, Historie, Inkvisisjonen Forlagsentralens omtale: I 1608 fattet Karl IX en skjebnesvanger beslutning som kom til å medføre et hundreårig blodbad. Det gamle testamentet ble gjeldende svensk lov, og med støtte i Andre Mosebok 22:18 "En trollkvinne skal du ikke la leve", ble veien banet for at mer enn 300 svenske kvinner ble brent på bålet som hekser, uskyldig dømt. I sin historiske reportasje følger forfatteren sporet fra heksenes og bødlenes bål, helt frem til dagens bestyrtelse rundt påstått masseofring av barn på svarte messer, fortrengte incestminner og barnehjem som sies å ha vært møteplasser for voldtektssekter. 0 Siter
Nyco Skrevet 8. november 2002 Skrevet 8. november 2002 Må anskaffes!!! Glimrende for bruk i faget mitt! 0 Siter
molli Skrevet 8. november 2002 Forfatter Skrevet 8. november 2002 Må anskaffes!!! Glimrende for bruk i faget mitt! Faget ditt? :-) Hva er så du? Som har så hekserelatert fag, mener jeg? :-) 0 Siter
Nyco Skrevet 8. november 2002 Skrevet 8. november 2002 Faget ditt? :-) Hva er så du? Som har så hekserelatert fag, mener jeg? :-) *LOL* hekserelatert...jeg studerer idehistorie. Kjempespennende, hvis man liker sånt :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.