Gå til innhold

Delivery Status Notification på mail jeg ikke har sendt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klez-viruset tenkte jeg på med en gang nå..

Det tar en hvilkensomhels (langt ord?) navn fra adresseboka og bruker det på avsender..

Det er ikke sikkert du har virus, da vil jeg heller tro det er en eller annen som har deg i sin adresseliste som har viruset.

Klez-viruset tenkte jeg på med en gang nå..

Det tar en hvilkensomhels (langt ord?) navn fra adresseboka og bruker det på avsender..

Det er ikke sikkert du har virus, da vil jeg heller tro det er en eller annen som har deg i sin adresseliste som har viruset.

Hmmm hvordan kan jeg finne ut det da?

Gjest metronom

Det er ikke sikkert det er du som har virus. I et innlegg under her ble Klez-ormen nevnt.

En annen årsak kan være at din adresse figurerer på maillister som brukes av firmaer som sender spam. Enkelte av disse setter opp en falsk avsender når de sender ut store mengder søppelpost. De av mailene som ikke kommer frem til mottaker, kommer derfor i retur til deg.

Annonse

Har ikke antivirusprogram på denne maskinen. Sambo mente det var unødvendig.

Mente samboeren din at det var UNØDVENDIG med et antivirusprogram på en PC!??

*himler med øya*

Det var, unnskyld at jeg sier det Solsikke, noe av det minst smarte jeg har hørt:-)

Gjest metronom

Har ikke antivirusprogram på denne maskinen. Sambo mente det var unødvendig.

Jeg synes det er direkte uansvarlig av dere å surfe på nettet uten antivirusprogram!

Virus kommer ikke kun som mailvedlegg, du kan også få virus ved å laste ned en side og det behøver slett ikke være noen luguber hjemmeside som gir deg virus. Det kan du få nær sagt hvor som helst fra. F.eks. for et år siden ble P4 sine nettsider rammet av et slikt virus som rakk å bli spredd til en del før nettsiden ble tatt ned.

Regner med at du har en del mailadresser på maskinen? Om det ikke ligger så mange i adresseboka, ligger det også mailadresser i cache (som legges der hver gang du besøker en nettside hvor det står en mailadresse).

Hvis du så får virus på maskinen, sprer det seg ofte ikke bare til de du har i adresseboka, men også til de adressene du har liggende i cachen. Jeg kan love deg en ting; det er jævlig irriterende å motta hauger med virusinfisert mail!! Og det bare fordi slike som dere ikke gidder ha (og vedlikeholde) antivirusprogram på maskinen!

Det er altså ikke bare _deres_ maskin det går utover når dere får virus på den. Det finnes virus som sender ut infisert mail i hopetall, jeg har selv opplevd å bli dynget ned av mange hundre mailer med svære vedlegg i løpet av ett døgn, kun fra en(!) avsender! Maskinen min holdt på å knele fullstendig! Kan du tenke deg hvilke tanker jeg tenkte om vedkommende...? Ikke særlig pene tanker, nei!

Om dere ikke vil ha antivirusprogram for å beskytte deres egen maskin, ha det ihvertfall av respekt for andre nettbrukere som ikke vil ha mailboksene fulle av dritt!

Mente samboeren din at det var UNØDVENDIG med et antivirusprogram på en PC!??

*himler med øya*

Det var, unnskyld at jeg sier det Solsikke, noe av det minst smarte jeg har hørt:-)

Jeg vet ikke hva han mente med det. Kan det ha noe med at vi er oppkoblet i nettverk og har noen bokser her. Hva heter de bredbåndsruter? ehh aner ikke.

Vet at ny maskin har antivirusprogram. Denne maskinen jobber så tregt når antivirus programmet står i bakgrunnen. Ehh snakker jeg om noe annet nå tro?

Annonse

En ting til...har ikke du ADSL da?? Telenor??

Les her: http://www.online.no/guide/veiledninger/sikkerhet/nis/nis-installasjon.html

Skal laste det ned, men tror jeg burde formatere harddisken først. Jeg vet at maskinen min er delt opp i to disker. Kan jeg formatere bare den ene? Eller en og en for å ikke miste informasjon?

Skal laste det ned, men tror jeg burde formatere harddisken først. Jeg vet at maskinen min er delt opp i to disker. Kan jeg formatere bare den ene? Eller en og en for å ikke miste informasjon?

Ugg, formateringer har jeg ikke peiling på...

Du kan formatere bare den ene harddisken, eller du kan formatere begge to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...