Gå til innhold

Negre som dobbeltgjengere

Anbefalte innlegg

Det har vært endel diskusjon her, hvor enkelte har uttrykt sin harme over at fargede stoppes oftere på gata av politiet enn andre.

Men hva skal man egentlig gjøre ?

http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3417004

Det er tydligvis både to og tre med samme navn og pass som svirrer rudt i oslo's gater..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80979-negre-som-dobbeltgjengere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det morsomste i aftenutgaven var formuleringen på forsiden - "utnytter likheten". *lol* herlig politisk ukorrekt! Det som er et faktum er jo at det er norsk politi etc. som har problemer med å se forskjell på somaliere - så det burde egentlig stått: "utnytter at VI ikke ser forskjell" eller noe sånt. Litt morsomt. Litt femtitalls egentlig.

Forøvrig syns jeg dette er fint lite å hisse seg opp over. Regner med mange av oss hadde gjort det samme om familie og venner sto fast i Somalia - det er et av de verste landene i verden å leve i. Stakkars mennesker.

(altså - ikke at det hadde hjulpet en somalier å låne mitt pass. Surre surre, nå stikker jeg og legger meg!:-))

Gjest mislykket

I visse tilfeller tror jeg ingen vil ha noe imot at en stoppes pga. visse kjennetegn. Etterlyses en "kvinne" i forbindelse med et ran, forstår jeg at ingen menn blir stoppet...

Men det er meget nedverdigende å bli stoppet på gaten bare fordi man ser ut på en gitt måte og har eks. en "ny, flott sykkel som ser dyr ut". Tanken om at "en slik en" ikke kan ha hatt råd til å kjøpe en slik sykkel er temmelig rasistisk.

Altså: det må være tillatt å bruke sunn fornuft, men det er tragisk når dette utarter...

Jeg kjenner afroaeuropeere som aldri kan avtale et møte på et gitt utested... de vet nemlig ikke om de selv kommer inn. Og jeg har selv observert at passkontroll har brukt en halvtime på å kontrollere en norskfødt afroaeuropeer med helt korrekt pass... mens jeg med mitt foreldede pass bare ble vinket forbi. Jeg tok dette opp med passkontrolløren, og resultatet var at j e g allikevel ble holdt igjen. Heldigvis unnskyldte passkontrolløren seg efterpå. Og jeg tror ikke hun begår denne type opplagt forskjellsbehandling igjen.

Det er lett å begå feil...

M.

Gjest mislykket

I visse tilfeller tror jeg ingen vil ha noe imot at en stoppes pga. visse kjennetegn. Etterlyses en "kvinne" i forbindelse med et ran, forstår jeg at ingen menn blir stoppet...

Men det er meget nedverdigende å bli stoppet på gaten bare fordi man ser ut på en gitt måte og har eks. en "ny, flott sykkel som ser dyr ut". Tanken om at "en slik en" ikke kan ha hatt råd til å kjøpe en slik sykkel er temmelig rasistisk.

Altså: det må være tillatt å bruke sunn fornuft, men det er tragisk når dette utarter...

Jeg kjenner afroaeuropeere som aldri kan avtale et møte på et gitt utested... de vet nemlig ikke om de selv kommer inn. Og jeg har selv observert at passkontroll har brukt en halvtime på å kontrollere en norskfødt afroaeuropeer med helt korrekt pass... mens jeg med mitt foreldede pass bare ble vinket forbi. Jeg tok dette opp med passkontrolløren, og resultatet var at j e g allikevel ble holdt igjen. Heldigvis unnskyldte passkontrolløren seg efterpå. Og jeg tror ikke hun begår denne type opplagt forskjellsbehandling igjen.

M.

Gjest mislykket

M.

Annonse

Gjest mislykket

M.

Man skal "selvfølgelig" stoppe alle nordmenn gjennom en helt tilfeldig utvelgelse for å komme et slikt problem "politisk korrekt" til livs....

Det vil bare ta noen få tiår å få gjennomført det....

Slik går det når det er vesentlig viktigere å være "politisk korrekt" enn å få løst problemene....

Mvh

Taj Mahal skrev (På 11.11.2002 den 7.46):

Det teiteste jeg har hørt! At man ikke kan se forskjell på dem!

Hvor mange dumme unskyldninger skal man bite på?

*rister på hue*

*Hvor mange dumme unskyldninger skal man bite på?*

Det er da sannerlig ikke så lett...

Morsk skrev (På 11.11.2002 den 8.30):

*Hvor mange dumme unskyldninger skal man bite på?*

Det er da sannerlig ikke så lett...

Hvorfor skulle det være vanskligere å se forskjell på de med mørk hud?

Det får da være grenser for hvilke metoder man skal bruke for å sette alle "dem" under samme kam! samtidig som noen må bruke DET som unskyldning for det dårlig arbeide de gjør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...