Gjest undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Avspasering ! PFØY ! Jeg jobber myyyyye mer enn 37,5 timers uke uten å kunne avspasere noe som helst. Ikke får jeg overtidsbet. heller. De burde prøve et annet yrke, så tenker jeg de hadde holdt kjeft ! PS ! Dårlige arbeidsforhold og inneklima er det jaggu meg ikke bare skolene som har ! Ærlig talt, at du er så teit at du har dårlige arbeidsavtaler gir deg vel ikke grunn til å se ned på andre yrkesgrupper? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-428274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Avspasering ! PFØY ! Jeg jobber myyyyye mer enn 37,5 timers uke uten å kunne avspasere noe som helst. Ikke får jeg overtidsbet. heller. De burde prøve et annet yrke, så tenker jeg de hadde holdt kjeft ! PS ! Dårlige arbeidsforhold og inneklima er det jaggu meg ikke bare skolene som har ! Ærlig talt, at du er så teit at du har dårlige arbeidsavtaler gir deg vel ikke grunn til å se ned på andre yrkesgrupper? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-429657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Avspasering ! PFØY ! Jeg jobber myyyyye mer enn 37,5 timers uke uten å kunne avspasere noe som helst. Ikke får jeg overtidsbet. heller. De burde prøve et annet yrke, så tenker jeg de hadde holdt kjeft ! PS ! Dårlige arbeidsforhold og inneklima er det jaggu meg ikke bare skolene som har ! Ærlig talt, at du er så teit at du har dårlige arbeidsavtaler gir deg vel ikke grunn til å se ned på andre yrkesgrupper? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-431040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Avspasering ! PFØY ! Jeg jobber myyyyye mer enn 37,5 timers uke uten å kunne avspasere noe som helst. Ikke får jeg overtidsbet. heller. De burde prøve et annet yrke, så tenker jeg de hadde holdt kjeft ! PS ! Dårlige arbeidsforhold og inneklima er det jaggu meg ikke bare skolene som har ! Ærlig talt, at du er så teit at du har dårlige arbeidsavtaler gir deg vel ikke grunn til å se ned på andre yrkesgrupper? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-432423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har møtt èn (1) lærer som har sagt at han har det som plommen i egget. (Og jeg har møtt et par ja) Han syns arbeidstiden er helt topp, fleksitid, lite timer, god lønn (ja, tenk det sa han :-o ), og best av alt laaaang sommerferie i tillegg til lang juleferie, høsferie, vinterferie, påskeferie... Mens _alle_ andre syter og syter og syter. Feriene er jo ikke ferie, det er _avspasering_ må vite. Ja, hvor mange timer i uka jobber du da? Spør jeg. For jeg vet at hvis jeg skal klare å jobbe inn såpass mange uker i løpet av et år, så må jeg jobbe _mye_ og _lenge_, _hver_ dag. Men neiiida, de drar nå litt på det, tjaaa vet egentlig ikke jeg... Gikk nå hjem i 14-15 tida både på mandag og tirsdag, og torsdag begynte jeg jo ikke før 11..hmmm... Ja, men vi var jo på overnattingstur for to uker siden da, åhnei den avspaserte jeg jo for i forrige uke ja... Og lønna, ikke snakk om lønna. 280.000 i begynnerlønn har en kompis av meg. Og jeg syns ikke det er så verst jeg! Selv tjener jeg mindre, men klarer meg likevel bra og er rimelig godt fornøyd. Det er helt greit at noen andre enn meg får et ekstra lønnshopp i år. Det er mange som fortjener det, det er helt sikkert. Men neiiida, her sammenlignes det med leger, og ingeniører og siviløkonomer og gud vet hva, DE tjener jo _mye_ mer - skrekk og gru! Jeg blir så lei av den mye vil ha mer mentaliteten det kan virke som om gjelder blant 98% av de lærerne jeg har møtt. (Og ja, det gjelder _mange_ andre i samfunnet også) I tillegg er jobben tung, og det er et stooort ansvar, (viktigste jobben man kan ha, det er vi som oppdrar norges kommende ledere...) osv. osv. osv. JA, det er slitsomt og viktig og alt der - men faller det dem inn at det fins andre som også har slitsomme og tunge og viktige og ansvarsfulle jobber? Tror ikke det nei! Nå skal jeg ikke dra hjemmehjelpere og omsorgsarbeidere inn i det her, men det fins MANGE som hadde fortjent et løft mye mer enn lærere. Mener jeg. Og hvis det er så forferdelig å være lærer, så finn deg noe annet å drive med for svarte! Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-428298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har møtt èn (1) lærer som har sagt at han har det som plommen i egget. (Og jeg har møtt et par ja) Han syns arbeidstiden er helt topp, fleksitid, lite timer, god lønn (ja, tenk det sa han :-o ), og best av alt laaaang sommerferie i tillegg til lang juleferie, høsferie, vinterferie, påskeferie... Mens _alle_ andre syter og syter og syter. Feriene er jo ikke ferie, det er _avspasering_ må vite. Ja, hvor mange timer i uka jobber du da? Spør jeg. For jeg vet at hvis jeg skal klare å jobbe inn såpass mange uker i løpet av et år, så må jeg jobbe _mye_ og _lenge_, _hver_ dag. Men neiiida, de drar nå litt på det, tjaaa vet egentlig ikke jeg... Gikk nå hjem i 14-15 tida både på mandag og tirsdag, og torsdag begynte jeg jo ikke før 11..hmmm... Ja, men vi var jo på overnattingstur for to uker siden da, åhnei den avspaserte jeg jo for i forrige uke ja... Og lønna, ikke snakk om lønna. 280.000 i begynnerlønn har en kompis av meg. Og jeg syns ikke det er så verst jeg! Selv tjener jeg mindre, men klarer meg likevel bra og er rimelig godt fornøyd. Det er helt greit at noen andre enn meg får et ekstra lønnshopp i år. Det er mange som fortjener det, det er helt sikkert. Men neiiida, her sammenlignes det med leger, og ingeniører og siviløkonomer og gud vet hva, DE tjener jo _mye_ mer - skrekk og gru! Jeg blir så lei av den mye vil ha mer mentaliteten det kan virke som om gjelder blant 98% av de lærerne jeg har møtt. (Og ja, det gjelder _mange_ andre i samfunnet også) I tillegg er jobben tung, og det er et stooort ansvar, (viktigste jobben man kan ha, det er vi som oppdrar norges kommende ledere...) osv. osv. osv. JA, det er slitsomt og viktig og alt der - men faller det dem inn at det fins andre som også har slitsomme og tunge og viktige og ansvarsfulle jobber? Tror ikke det nei! Nå skal jeg ikke dra hjemmehjelpere og omsorgsarbeidere inn i det her, men det fins MANGE som hadde fortjent et løft mye mer enn lærere. Mener jeg. Og hvis det er så forferdelig å være lærer, så finn deg noe annet å drive med for svarte! Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-429681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har møtt èn (1) lærer som har sagt at han har det som plommen i egget. (Og jeg har møtt et par ja) Han syns arbeidstiden er helt topp, fleksitid, lite timer, god lønn (ja, tenk det sa han :-o ), og best av alt laaaang sommerferie i tillegg til lang juleferie, høsferie, vinterferie, påskeferie... Mens _alle_ andre syter og syter og syter. Feriene er jo ikke ferie, det er _avspasering_ må vite. Ja, hvor mange timer i uka jobber du da? Spør jeg. For jeg vet at hvis jeg skal klare å jobbe inn såpass mange uker i løpet av et år, så må jeg jobbe _mye_ og _lenge_, _hver_ dag. Men neiiida, de drar nå litt på det, tjaaa vet egentlig ikke jeg... Gikk nå hjem i 14-15 tida både på mandag og tirsdag, og torsdag begynte jeg jo ikke før 11..hmmm... Ja, men vi var jo på overnattingstur for to uker siden da, åhnei den avspaserte jeg jo for i forrige uke ja... Og lønna, ikke snakk om lønna. 280.000 i begynnerlønn har en kompis av meg. Og jeg syns ikke det er så verst jeg! Selv tjener jeg mindre, men klarer meg likevel bra og er rimelig godt fornøyd. Det er helt greit at noen andre enn meg får et ekstra lønnshopp i år. Det er mange som fortjener det, det er helt sikkert. Men neiiida, her sammenlignes det med leger, og ingeniører og siviløkonomer og gud vet hva, DE tjener jo _mye_ mer - skrekk og gru! Jeg blir så lei av den mye vil ha mer mentaliteten det kan virke som om gjelder blant 98% av de lærerne jeg har møtt. (Og ja, det gjelder _mange_ andre i samfunnet også) I tillegg er jobben tung, og det er et stooort ansvar, (viktigste jobben man kan ha, det er vi som oppdrar norges kommende ledere...) osv. osv. osv. JA, det er slitsomt og viktig og alt der - men faller det dem inn at det fins andre som også har slitsomme og tunge og viktige og ansvarsfulle jobber? Tror ikke det nei! Nå skal jeg ikke dra hjemmehjelpere og omsorgsarbeidere inn i det her, men det fins MANGE som hadde fortjent et løft mye mer enn lærere. Mener jeg. Og hvis det er så forferdelig å være lærer, så finn deg noe annet å drive med for svarte! Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-431064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har møtt èn (1) lærer som har sagt at han har det som plommen i egget. (Og jeg har møtt et par ja) Han syns arbeidstiden er helt topp, fleksitid, lite timer, god lønn (ja, tenk det sa han :-o ), og best av alt laaaang sommerferie i tillegg til lang juleferie, høsferie, vinterferie, påskeferie... Mens _alle_ andre syter og syter og syter. Feriene er jo ikke ferie, det er _avspasering_ må vite. Ja, hvor mange timer i uka jobber du da? Spør jeg. For jeg vet at hvis jeg skal klare å jobbe inn såpass mange uker i løpet av et år, så må jeg jobbe _mye_ og _lenge_, _hver_ dag. Men neiiida, de drar nå litt på det, tjaaa vet egentlig ikke jeg... Gikk nå hjem i 14-15 tida både på mandag og tirsdag, og torsdag begynte jeg jo ikke før 11..hmmm... Ja, men vi var jo på overnattingstur for to uker siden da, åhnei den avspaserte jeg jo for i forrige uke ja... Og lønna, ikke snakk om lønna. 280.000 i begynnerlønn har en kompis av meg. Og jeg syns ikke det er så verst jeg! Selv tjener jeg mindre, men klarer meg likevel bra og er rimelig godt fornøyd. Det er helt greit at noen andre enn meg får et ekstra lønnshopp i år. Det er mange som fortjener det, det er helt sikkert. Men neiiida, her sammenlignes det med leger, og ingeniører og siviløkonomer og gud vet hva, DE tjener jo _mye_ mer - skrekk og gru! Jeg blir så lei av den mye vil ha mer mentaliteten det kan virke som om gjelder blant 98% av de lærerne jeg har møtt. (Og ja, det gjelder _mange_ andre i samfunnet også) I tillegg er jobben tung, og det er et stooort ansvar, (viktigste jobben man kan ha, det er vi som oppdrar norges kommende ledere...) osv. osv. osv. JA, det er slitsomt og viktig og alt der - men faller det dem inn at det fins andre som også har slitsomme og tunge og viktige og ansvarsfulle jobber? Tror ikke det nei! Nå skal jeg ikke dra hjemmehjelpere og omsorgsarbeidere inn i det her, men det fins MANGE som hadde fortjent et løft mye mer enn lærere. Mener jeg. Og hvis det er så forferdelig å være lærer, så finn deg noe annet å drive med for svarte! Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-432447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heller ikke lærer Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Gud, så fælt at lærerne har så lang ferie da og attpåtil helt ok lønn. Grøss....Og hvis de pytons lærerne nevner lønn en gang til nå, så skal jeg skrive sytepave midt i panna på`rem. Alle andre sutrer og syter, det er bare meg og meg og meg som argumenterer og er saklig. Nei, nå er jeg så godt betalt at jeg begynner å bli litt kvalm. ahhhhhh...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-433287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raglan Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Alle sliter vel i sine yrker i blandt, og særlig de som jobber med mennesker. Det er nemlig slitsomt det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81137-l%C3%A6reryrket-og-syting/page/4/#findComment-433300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.