Dorthe Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Pga kronisk sykdom (det er MANGE som meg) som gjør at jeg orker utrolig lite, MÅ jeg starte to måneder før for å få gjørt det lille jeg gjør til jul. ELLERS blir jeg stresset og utslitt den siste uka. Juleforberedelsene tok jeg på strak arm da jeg var frisk. Ingenting er noen sak da. Men vi 'kroniske' har også barn vi ikke vil skuffe. Nettopp derfor gjør jeg minst mulig. Synes ikke jeg skuffer ungene heller, det er jo skikkelig jul her også da ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-428331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Pga kronisk sykdom (det er MANGE som meg) som gjør at jeg orker utrolig lite, MÅ jeg starte to måneder før for å få gjørt det lille jeg gjør til jul. ELLERS blir jeg stresset og utslitt den siste uka. Juleforberedelsene tok jeg på strak arm da jeg var frisk. Ingenting er noen sak da. Men vi 'kroniske' har også barn vi ikke vil skuffe. Nettopp derfor gjør jeg minst mulig. Synes ikke jeg skuffer ungene heller, det er jo skikkelig jul her også da ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-429714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Pga kronisk sykdom (det er MANGE som meg) som gjør at jeg orker utrolig lite, MÅ jeg starte to måneder før for å få gjørt det lille jeg gjør til jul. ELLERS blir jeg stresset og utslitt den siste uka. Juleforberedelsene tok jeg på strak arm da jeg var frisk. Ingenting er noen sak da. Men vi 'kroniske' har også barn vi ikke vil skuffe. Nettopp derfor gjør jeg minst mulig. Synes ikke jeg skuffer ungene heller, det er jo skikkelig jul her også da ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-431097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Pga kronisk sykdom (det er MANGE som meg) som gjør at jeg orker utrolig lite, MÅ jeg starte to måneder før for å få gjørt det lille jeg gjør til jul. ELLERS blir jeg stresset og utslitt den siste uka. Juleforberedelsene tok jeg på strak arm da jeg var frisk. Ingenting er noen sak da. Men vi 'kroniske' har også barn vi ikke vil skuffe. Nettopp derfor gjør jeg minst mulig. Synes ikke jeg skuffer ungene heller, det er jo skikkelig jul her også da ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-432480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauri Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Nettopp derfor gjør jeg minst mulig. Synes ikke jeg skuffer ungene heller, det er jo skikkelig jul her også da ) Tror ikke du har skjønt poenget! Jeg gjør ikke mer (heller mindre) ennd et du gjør, men JEG må begynne i slutten av oktober for å få gjort noe som helst i tillegg til det vanlige daglige som trengs å gjøre i et hus. Saken er at jeg orker ikke engang det. Alt for sjelden er det rent her, sengetøyet ligger på for lenge, alt for sjelden varm mat, orker nesten aldri ha gjester osv osv. Så jeg har ikke høye krav til hvordanjula skal feires. Det er vel ofte det som fører til stress. Det er aldri så lite rent hos oss som til jul, for da må jeg konsentrere meg om de andre tingene som hører jul til, og rengjøringa (som ikke blir ordentlig gjort ellers i året heller) blir enda mer nedprioritert. Vi snakker ikke om samme sak tydeligvis. Om folk som orker det vil bruke halvparten av nettene i desember for å få en overdådig jul, så er jo det deres sak hvis de har krefter til det. De har valgt det selv. Jeg ville gjerne KUNNE velge å ha en litt mer overdådig julefeiring enn jeg har. Men jeg er for syk til å greie det. DU har tydeligvis valget, og har valgt IKKE å gjøre så mye. Du skjønner tydeligvis ikke at ikke alle har det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-428359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauri Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Nettopp derfor gjør jeg minst mulig. Synes ikke jeg skuffer ungene heller, det er jo skikkelig jul her også da ) Tror ikke du har skjønt poenget! Jeg gjør ikke mer (heller mindre) ennd et du gjør, men JEG må begynne i slutten av oktober for å få gjort noe som helst i tillegg til det vanlige daglige som trengs å gjøre i et hus. Saken er at jeg orker ikke engang det. Alt for sjelden er det rent her, sengetøyet ligger på for lenge, alt for sjelden varm mat, orker nesten aldri ha gjester osv osv. Så jeg har ikke høye krav til hvordanjula skal feires. Det er vel ofte det som fører til stress. Det er aldri så lite rent hos oss som til jul, for da må jeg konsentrere meg om de andre tingene som hører jul til, og rengjøringa (som ikke blir ordentlig gjort ellers i året heller) blir enda mer nedprioritert. Vi snakker ikke om samme sak tydeligvis. Om folk som orker det vil bruke halvparten av nettene i desember for å få en overdådig jul, så er jo det deres sak hvis de har krefter til det. De har valgt det selv. Jeg ville gjerne KUNNE velge å ha en litt mer overdådig julefeiring enn jeg har. Men jeg er for syk til å greie det. DU har tydeligvis valget, og har valgt IKKE å gjøre så mye. Du skjønner tydeligvis ikke at ikke alle har det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-429742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauri Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Nettopp derfor gjør jeg minst mulig. Synes ikke jeg skuffer ungene heller, det er jo skikkelig jul her også da ) Tror ikke du har skjønt poenget! Jeg gjør ikke mer (heller mindre) ennd et du gjør, men JEG må begynne i slutten av oktober for å få gjort noe som helst i tillegg til det vanlige daglige som trengs å gjøre i et hus. Saken er at jeg orker ikke engang det. Alt for sjelden er det rent her, sengetøyet ligger på for lenge, alt for sjelden varm mat, orker nesten aldri ha gjester osv osv. Så jeg har ikke høye krav til hvordanjula skal feires. Det er vel ofte det som fører til stress. Det er aldri så lite rent hos oss som til jul, for da må jeg konsentrere meg om de andre tingene som hører jul til, og rengjøringa (som ikke blir ordentlig gjort ellers i året heller) blir enda mer nedprioritert. Vi snakker ikke om samme sak tydeligvis. Om folk som orker det vil bruke halvparten av nettene i desember for å få en overdådig jul, så er jo det deres sak hvis de har krefter til det. De har valgt det selv. Jeg ville gjerne KUNNE velge å ha en litt mer overdådig julefeiring enn jeg har. Men jeg er for syk til å greie det. DU har tydeligvis valget, og har valgt IKKE å gjøre så mye. Du skjønner tydeligvis ikke at ikke alle har det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-431125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauri Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Nettopp derfor gjør jeg minst mulig. Synes ikke jeg skuffer ungene heller, det er jo skikkelig jul her også da ) Tror ikke du har skjønt poenget! Jeg gjør ikke mer (heller mindre) ennd et du gjør, men JEG må begynne i slutten av oktober for å få gjort noe som helst i tillegg til det vanlige daglige som trengs å gjøre i et hus. Saken er at jeg orker ikke engang det. Alt for sjelden er det rent her, sengetøyet ligger på for lenge, alt for sjelden varm mat, orker nesten aldri ha gjester osv osv. Så jeg har ikke høye krav til hvordanjula skal feires. Det er vel ofte det som fører til stress. Det er aldri så lite rent hos oss som til jul, for da må jeg konsentrere meg om de andre tingene som hører jul til, og rengjøringa (som ikke blir ordentlig gjort ellers i året heller) blir enda mer nedprioritert. Vi snakker ikke om samme sak tydeligvis. Om folk som orker det vil bruke halvparten av nettene i desember for å få en overdådig jul, så er jo det deres sak hvis de har krefter til det. De har valgt det selv. Jeg ville gjerne KUNNE velge å ha en litt mer overdådig julefeiring enn jeg har. Men jeg er for syk til å greie det. DU har tydeligvis valget, og har valgt IKKE å gjøre så mye. Du skjønner tydeligvis ikke at ikke alle har det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-432508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Tror ikke du har skjønt poenget! Jeg gjør ikke mer (heller mindre) ennd et du gjør, men JEG må begynne i slutten av oktober for å få gjort noe som helst i tillegg til det vanlige daglige som trengs å gjøre i et hus. Saken er at jeg orker ikke engang det. Alt for sjelden er det rent her, sengetøyet ligger på for lenge, alt for sjelden varm mat, orker nesten aldri ha gjester osv osv. Så jeg har ikke høye krav til hvordanjula skal feires. Det er vel ofte det som fører til stress. Det er aldri så lite rent hos oss som til jul, for da må jeg konsentrere meg om de andre tingene som hører jul til, og rengjøringa (som ikke blir ordentlig gjort ellers i året heller) blir enda mer nedprioritert. Vi snakker ikke om samme sak tydeligvis. Om folk som orker det vil bruke halvparten av nettene i desember for å få en overdådig jul, så er jo det deres sak hvis de har krefter til det. De har valgt det selv. Jeg ville gjerne KUNNE velge å ha en litt mer overdådig julefeiring enn jeg har. Men jeg er for syk til å greie det. DU har tydeligvis valget, og har valgt IKKE å gjøre så mye. Du skjønner tydeligvis ikke at ikke alle har det. Hvis du er så dårlig burde du søke om personlig assistent gjennom kommunen eller hjemmehjelp. Jeg har fått innvilget 5 timer assistent pr uke til hjelp til det jeg ikke greier selv. Hvis jeg skulle startet med julestresset nå hadde jeg vært helt utslitt på julaften ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-428361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Tror ikke du har skjønt poenget! Jeg gjør ikke mer (heller mindre) ennd et du gjør, men JEG må begynne i slutten av oktober for å få gjort noe som helst i tillegg til det vanlige daglige som trengs å gjøre i et hus. Saken er at jeg orker ikke engang det. Alt for sjelden er det rent her, sengetøyet ligger på for lenge, alt for sjelden varm mat, orker nesten aldri ha gjester osv osv. Så jeg har ikke høye krav til hvordanjula skal feires. Det er vel ofte det som fører til stress. Det er aldri så lite rent hos oss som til jul, for da må jeg konsentrere meg om de andre tingene som hører jul til, og rengjøringa (som ikke blir ordentlig gjort ellers i året heller) blir enda mer nedprioritert. Vi snakker ikke om samme sak tydeligvis. Om folk som orker det vil bruke halvparten av nettene i desember for å få en overdådig jul, så er jo det deres sak hvis de har krefter til det. De har valgt det selv. Jeg ville gjerne KUNNE velge å ha en litt mer overdådig julefeiring enn jeg har. Men jeg er for syk til å greie det. DU har tydeligvis valget, og har valgt IKKE å gjøre så mye. Du skjønner tydeligvis ikke at ikke alle har det. Hvis du er så dårlig burde du søke om personlig assistent gjennom kommunen eller hjemmehjelp. Jeg har fått innvilget 5 timer assistent pr uke til hjelp til det jeg ikke greier selv. Hvis jeg skulle startet med julestresset nå hadde jeg vært helt utslitt på julaften ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-429744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Tror ikke du har skjønt poenget! Jeg gjør ikke mer (heller mindre) ennd et du gjør, men JEG må begynne i slutten av oktober for å få gjort noe som helst i tillegg til det vanlige daglige som trengs å gjøre i et hus. Saken er at jeg orker ikke engang det. Alt for sjelden er det rent her, sengetøyet ligger på for lenge, alt for sjelden varm mat, orker nesten aldri ha gjester osv osv. Så jeg har ikke høye krav til hvordanjula skal feires. Det er vel ofte det som fører til stress. Det er aldri så lite rent hos oss som til jul, for da må jeg konsentrere meg om de andre tingene som hører jul til, og rengjøringa (som ikke blir ordentlig gjort ellers i året heller) blir enda mer nedprioritert. Vi snakker ikke om samme sak tydeligvis. Om folk som orker det vil bruke halvparten av nettene i desember for å få en overdådig jul, så er jo det deres sak hvis de har krefter til det. De har valgt det selv. Jeg ville gjerne KUNNE velge å ha en litt mer overdådig julefeiring enn jeg har. Men jeg er for syk til å greie det. DU har tydeligvis valget, og har valgt IKKE å gjøre så mye. Du skjønner tydeligvis ikke at ikke alle har det. Hvis du er så dårlig burde du søke om personlig assistent gjennom kommunen eller hjemmehjelp. Jeg har fått innvilget 5 timer assistent pr uke til hjelp til det jeg ikke greier selv. Hvis jeg skulle startet med julestresset nå hadde jeg vært helt utslitt på julaften ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-431127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Tror ikke du har skjønt poenget! Jeg gjør ikke mer (heller mindre) ennd et du gjør, men JEG må begynne i slutten av oktober for å få gjort noe som helst i tillegg til det vanlige daglige som trengs å gjøre i et hus. Saken er at jeg orker ikke engang det. Alt for sjelden er det rent her, sengetøyet ligger på for lenge, alt for sjelden varm mat, orker nesten aldri ha gjester osv osv. Så jeg har ikke høye krav til hvordanjula skal feires. Det er vel ofte det som fører til stress. Det er aldri så lite rent hos oss som til jul, for da må jeg konsentrere meg om de andre tingene som hører jul til, og rengjøringa (som ikke blir ordentlig gjort ellers i året heller) blir enda mer nedprioritert. Vi snakker ikke om samme sak tydeligvis. Om folk som orker det vil bruke halvparten av nettene i desember for å få en overdådig jul, så er jo det deres sak hvis de har krefter til det. De har valgt det selv. Jeg ville gjerne KUNNE velge å ha en litt mer overdådig julefeiring enn jeg har. Men jeg er for syk til å greie det. DU har tydeligvis valget, og har valgt IKKE å gjøre så mye. Du skjønner tydeligvis ikke at ikke alle har det. Hvis du er så dårlig burde du søke om personlig assistent gjennom kommunen eller hjemmehjelp. Jeg har fått innvilget 5 timer assistent pr uke til hjelp til det jeg ikke greier selv. Hvis jeg skulle startet med julestresset nå hadde jeg vært helt utslitt på julaften ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-432510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg stresser ikke - det gjør jeg før jul, gjør jeg fordi jeg har lyst til det. ) Elsker julen jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-428369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg stresser ikke - det gjør jeg før jul, gjør jeg fordi jeg har lyst til det. ) Elsker julen jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-429752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg stresser ikke - det gjør jeg før jul, gjør jeg fordi jeg har lyst til det. ) Elsker julen jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-431135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg stresser ikke - det gjør jeg før jul, gjør jeg fordi jeg har lyst til det. ) Elsker julen jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-432518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raglan Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Helt enig i al folk stresser, og når jula er der, er nesten alle kisteferdige. Helt utslitt av førjuls stress som begynner i sep. - okt. Folk er helt gale mange mnd. før jul, og tenker lite på at det er en tid for å roe ned og for å kose seg med hverandre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81151-som-dere-stresser-til-jul/page/3/#findComment-433225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.