Gå til innhold

Ville du ammet dyr?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• spirito

11

• Ulv I Faarikaal

8

• nanna

5

• leila

5

Mest aktive i denne tråden

Ok.

Men ordbruken... sannheten kan kanskje utsies sånn eller slik:

a) Hun ammet (!) hundene. B) Hun stakk puppene inn i kjeften på en håndfull rovdyr.

Begge er sanne, ikke sant?

For øvrig synes jeg det grenser til det groteske å bruke begrepet 'amme' i den sammenheng det blir gjort her. Sånn a propos ordbruk.

Hva skal man skrive da? At hun diet dem? Er vel samme det vel...

Og hundevalper kan knapt kalles rovdyr da de ikke har tenner engang.

ja, det ville jeg faktisk...

Hilsen planten (ifølge leila) skralle

Spørs om du ikke hadde smeltet om du så de små nurkene krype skjelvende og forsvarsløse rundt og klynke med ynkelige små pip..

Morsinstinktet våkner vanligvis da, selv om det kan være vanskelig å forestille seg situasjonen. :-)

Annonse

Spørs om du ikke hadde smeltet om du så de små nurkene krype skjelvende og forsvarsløse rundt og klynke med ynkelige små pip..

Morsinstinktet våkner vanligvis da, selv om det kan være vanskelig å forestille seg situasjonen. :-)

Joda,men en plass går grensen. Jeg hadde IKKE ammet. Jeg ville heller pumpet meg og gitt de flaske. Det ville nok ha ordnet seg på en eller annen måte.

Joda,men en plass går grensen. Jeg hadde IKKE ammet. Jeg ville heller pumpet meg og gitt de flaske. Det ville nok ha ordnet seg på en eller annen måte.

Jeg har ikke flasker med mikrotut liggende sånn helt tilfeldig. Så små valper greier ikke suge på vanlig tåteflaske, den er altfor stor!

De ville vært døde før man rakk å skaffe det nødvendige utstyret.

Jeg har vært "hunde-jordmor", jeg vet hva jeg snakker om. Man greier ikke å la nurkene dø.

Jeg har ikke flasker med mikrotut liggende sånn helt tilfeldig. Så små valper greier ikke suge på vanlig tåteflaske, den er altfor stor!

De ville vært døde før man rakk å skaffe det nødvendige utstyret.

Jeg har vært "hunde-jordmor", jeg vet hva jeg snakker om. Man greier ikke å la nurkene dø.

Ok.

Nix. En telefon til veterinærvakta med spørsmål om hva de kunne fores på inntil en surrogatmor av typen firbeint var tilgjengelig.

Eventuellt innkjøp av pipetter og morsmelkerstatning.

Dersom det ikke var mulig å få til noe sånt praktisk ville jeg avlivet kort og godt.

Annonse

Nix. En telefon til veterinærvakta med spørsmål om hva de kunne fores på inntil en surrogatmor av typen firbeint var tilgjengelig.

Eventuellt innkjøp av pipetter og morsmelkerstatning.

Dersom det ikke var mulig å få til noe sånt praktisk ville jeg avlivet kort og godt.

Endelig noen med samme oppfatning som meg!

Jeg er ikke så gæærn etter dyr, så jeg tror ikke jeg hadde gjort det.

Men jeg hadde nok pumpet meg og prøvd å gi dem av flaske.

Her var det dog bare snakk om nødhjelp inntil man fikk en fra naturens side mer egnet matmor, så hadde jeg vært hundevenn i den situasjonen KAN det jo hende...

Uansett - jeg syns det var flott av henne! En kul ting!

Hva skal man skrive da? At hun diet dem? Er vel samme det vel...

Og hundevalper kan knapt kalles rovdyr da de ikke har tenner engang.

Man AMMER sin hund /sitt barn.

Hunden/ barnet DIER sin mor /matmor

:-)

Jeg tror favn her mente at begrepet amming ikke passet helt - amming er liksom noe man gjør med egne barn, mens det her var mer... mating? *ler*

Man AMMER sin hund /sitt barn.

Hunden/ barnet DIER sin mor /matmor

:-)

Jeg tror favn her mente at begrepet amming ikke passet helt - amming er liksom noe man gjør med egne barn, mens det her var mer... mating? *ler*

Åh, jeg har visst misforstått noe vesentlig her *rødme*

Jaja, jeg er bare en liten jente som ikke vet så mye ;-)

Men jeg mener nå det er amming så lenge det er pupp-munn-prinsippet. Mating er mer når det benyttes pumpe og flaske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...