Gjest Balis Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg er totalt utslitt (vet ikke hvorfor, ikke legene heller) og orker ikke jobbe. Heller ikke daglige gjøremål i hjemmet. Jeg har nå etter 1 års sykmelding vært gjennom 2 år på attføring (hospitering og skole). Er nå dårligere enn noengang, og er satt over på rehabilitering. Vet at dette attføringsspøkelset lurer der framme. Blir dårlig bare på tanken. De kommer til å kjøre meg i 'arbeidstrening' til jeg ligger rett ut. Virker ikke som de vil se hvor dårlig jeg er. Da er mitt spørsmål. Etter denne attførings/rehab.-historikken, gjelder fortsatt regelen om at jeg må jobbe fullt et halvt år for å opparbeide nye sykepengerettigheter? Eller får jeg ikke sykemelding, men går rett på attføring/rehab. igjen etter et halvt års arbeide? Er det med andre ord andre regler for sykmelding for den som har vært gjennom et attføringsløp rett før dette halve året med jobb? Grunnen til at jeg lurer er at jeg har anledning til å jobbe i et familiefirma (forståelsesfull arbeidsgiver som gjør at jeg ikke behøver slite meg ut). Har rett og slett lurt på om jeg skal melde meg som arbeidstaker der og så satse på at jeg kan få et nytt år med sykmelding etter et halvt år. Det er et økonomisk spørsmål og det er for meg en mulighet for å få 'fred' fra dette attføringskjøret som bare kjører syken min i bånn. Noen som kan svare meg på om dette kunne være en mulighet? Er jo en omgåelse i forhold til slik det skal gjøres, men når en ikke kan oppnå forståelse må en forsøke de muligheter som finnes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81259-sykmeldingsrettigheter-etter-attf%C3%B8ringrehab/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balis Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Kom til å tenke på at det kanskje ikke blir bedre økonomisk. Sykepengene blir kanskje regnet ut fra attføringsytelsen, eller? Eller regner de ut ifra siste ordinære arbeidsforhold? Ellers vil vel sykmelding bli det samme som attføringen? Blir helt skrullete av alle regler. Må nevne at denne familiebedriften er inneforstått med min sterkt nedsatt arbeidsevne. De har fulgt min 'kamp' disse årene og har selv foreslått dette for å hjelpe meg, siden de mener jeg har fått dårlig behandling i systemet. De kjenner meg jo som en ansvarsfull person (når jeg var frisk). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81259-sykmeldingsrettigheter-etter-attf%C3%B8ringrehab/#findComment-432872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.