Gjest Pricilla Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 Har du et forslag på en enkel og god rett med kjøttdeig? Ikke kjøttkaker.. Eller kjøttdeig og spagetti - er så lei, og kjøttdeig var det eneste jeg fant i frysern i dag.. : ( Prøve å gjøre noe spennende ut av det da! ; ) Forslag? ja takk - nå med en gang! 0 Siter
Tornerose Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 En slags Cottage Pie. Stek kjøttdeig sammen med løk. gulrøtter, selleri og hvitløk. Ha i laurbærblad, salt, pepper, worcestershiresaus og 1-2 glass rødvin og 4-5 dl kraft/buljong. La koke ca 1 1/2 time, ha gjerne i mer buljong hvis det blir for tørt. Kok skrellede poteter i biter og mos dem med litt smør, melk, salt, pepper og muskat. Spre kjøttgryta utover en ildfast form og bre potetmosen over. Strø over revet ost og stek i ovnen ca 200 grader i 20 minutter. Dette tar jo litt tid da, men er veldig godt. Eller hva med å lage lasagne, det går ganske raskt, eller moussaka. Om du ikke vil ha kjøttkaker vil du kanskje ha hjemmelagede hamburgere? 0 Siter
SierDuDet Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 400 gram kjøttdeig stekes opp. Legg så kjøttdeigen i en kjele, og hell over 2 dl meld. Rør, tilsett diverse krydder, og la retten stå å småkoke i ca 10 minutter. Så tilsetter du kokt ris (prøv deg fram i forhold til hvor mye du skal ha oppi). 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 En slags Cottage Pie. Stek kjøttdeig sammen med løk. gulrøtter, selleri og hvitløk. Ha i laurbærblad, salt, pepper, worcestershiresaus og 1-2 glass rødvin og 4-5 dl kraft/buljong. La koke ca 1 1/2 time, ha gjerne i mer buljong hvis det blir for tørt. Kok skrellede poteter i biter og mos dem med litt smør, melk, salt, pepper og muskat. Spre kjøttgryta utover en ildfast form og bre potetmosen over. Strø over revet ost og stek i ovnen ca 200 grader i 20 minutter. Dette tar jo litt tid da, men er veldig godt. Eller hva med å lage lasagne, det går ganske raskt, eller moussaka. Om du ikke vil ha kjøttkaker vil du kanskje ha hjemmelagede hamburgere? Det hørtes godt ut, men tar nok for lang tid + at jeg ikke har halvparten av det som jeg trenger i hus.. : ) men takk allikevel! tror det blir fylte paprikar jeg.. Godt det og! God middag! ; ) 0 Siter
Tornerose Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 Det hørtes godt ut, men tar nok for lang tid + at jeg ikke har halvparten av det som jeg trenger i hus.. : ) men takk allikevel! tror det blir fylte paprikar jeg.. Godt det og! God middag! ; ) Prøv med fylt løk istedet, det er nam nam det. Den løken du skraper ut steker du selvsagt sammen med kjøttdeigen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.