Gå til innhold

Enkel og god rett med kjøttdeig? Haster litt.. : )

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Har du et forslag på en enkel og god rett med kjøttdeig? Ikke kjøttkaker.. Eller kjøttdeig og spagetti - er så lei, og kjøttdeig var det eneste jeg fant i frysern i dag.. : ( Prøve å gjøre noe spennende ut av det da! ; ) Forslag? ja takk - nå med en gang!

Fortsetter under...

En slags Cottage Pie. Stek kjøttdeig sammen med løk. gulrøtter, selleri og hvitløk. Ha i laurbærblad, salt, pepper, worcestershiresaus og 1-2 glass rødvin og 4-5 dl kraft/buljong. La koke ca 1 1/2 time, ha gjerne i mer buljong hvis det blir for tørt. Kok skrellede poteter i biter og mos dem med litt smør, melk, salt, pepper og muskat. Spre kjøttgryta utover en ildfast form og bre potetmosen over. Strø over revet ost og stek i ovnen ca 200 grader i 20 minutter. Dette tar jo litt tid da, men er veldig godt.

Eller hva med å lage lasagne, det går ganske raskt, eller moussaka. Om du ikke vil ha kjøttkaker vil du kanskje ha hjemmelagede hamburgere?

400 gram kjøttdeig stekes opp.

Legg så kjøttdeigen i en kjele, og hell over 2 dl meld.

Rør, tilsett diverse krydder, og la retten stå å småkoke i ca 10 minutter.

Så tilsetter du kokt ris (prøv deg fram i forhold til hvor mye du skal ha oppi).

Gjest Pricilla

En slags Cottage Pie. Stek kjøttdeig sammen med løk. gulrøtter, selleri og hvitløk. Ha i laurbærblad, salt, pepper, worcestershiresaus og 1-2 glass rødvin og 4-5 dl kraft/buljong. La koke ca 1 1/2 time, ha gjerne i mer buljong hvis det blir for tørt. Kok skrellede poteter i biter og mos dem med litt smør, melk, salt, pepper og muskat. Spre kjøttgryta utover en ildfast form og bre potetmosen over. Strø over revet ost og stek i ovnen ca 200 grader i 20 minutter. Dette tar jo litt tid da, men er veldig godt.

Eller hva med å lage lasagne, det går ganske raskt, eller moussaka. Om du ikke vil ha kjøttkaker vil du kanskje ha hjemmelagede hamburgere?

Det hørtes godt ut, men tar nok for lang tid + at jeg ikke har halvparten av det som jeg trenger i hus.. : ) men takk allikevel! tror det blir fylte paprikar jeg.. Godt det og!

God middag! ; )

Det hørtes godt ut, men tar nok for lang tid + at jeg ikke har halvparten av det som jeg trenger i hus.. : ) men takk allikevel! tror det blir fylte paprikar jeg.. Godt det og!

God middag! ; )

Prøv med fylt løk istedet, det er nam nam det. Den løken du skraper ut steker du selvsagt sammen med kjøttdeigen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...