Gå til innhold

Sykemeldt i 50% - mulig å endre dette?

Anbefalte innlegg

For snart tre år siden valgte jeg selv å gå ned i 50% stilling, etter en lengre periode med smerter i hele kroppen. Legen min tok meg ikke på alvor og jeg så ingen annen løsning.

Etter en tid i 50% stilling ble jeg verre og legen sykemeldte meg. Nå tre å etter er jeg fortsatt sykemeldt, har vært hos mange spesialister, men ingen gir meg noen skikkelig diagnose.

Legen mener jeg har en blanding av osteoporose, skiveforskyvning i ryggen, høyt blodtrykk, søvnmangel.....

som følge av et tungt yrkesaktivt liv (jeg er hjelpepleier)

Nå kommer spørsmålet mitt!!

Legen har i ettertid sagt at jeg burde vært 100% sykemeldt fra den gang jeg gikk ned i stilling frivillig. Han innrømmer at dette er en feil fra han. Jeg har vært i kontakt med trygdekontoret og de mener at man ikke kan gå tilbake på dette. Så min situasjon er nå at jeg kun får sykepenger for de 50% jeg hadde når legen sykemeldte meg.

Er det mulig å rette dette opp igjen!

Jeg ser jo at det var dumt av meg å velge den løsningen for tre år siden, men jeg så ingen annen utvei da.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81335-sykemeldt-i-50-mulig-%C3%A5-endre-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom du hadde fått feil opplysninger fra trygdekontorets side hadde det vert mulig å gå tre år tilbake i tid. Legen er imidlertid ikke en del av trygdeetaten så jeg tviler på at du får gjennomslag for dette etter så lang tid via folketrygdloven. Det kan selvsagt vere vert et forsøk, du må selv vurdere om du ønsker å bruke tid på å forsøke.

Du kan kanskje ha noe mer å hente gjennom legens ansvarsforsikring, men det bør du få en advokat med peiling på erstatningsrett til å vurdere.

Gjest ikke undertegnet

Jeg holdt nesten på å gjøre det samme i fortvilelse over ikke å bli tatt alvorlig.

Følte nesten at legen prøvde å presse meg til å si opp halve jobben. Men jeg sto imot. De 'tar aldri den' når det er enmannsom plundrer. Men vi kvinner som er gift mener de visst kan leve på mannens inntekt. Fortsatt ikke likestilling på det området!

Men jeg har jobbet 100% bestandig. Har hatt to menn, men ingen av de har forsørget meg, vi har forsørget hverandre. Derfor nektet jeg å gå ned i stilling frivillig.

Vet det er mange som gir opp og sier opp jobben. Det er galt!

Har ALDRI hørt at noen lege har foreslått for en mann å gå fast ned 50% sien han jo har en kone som er i jobb.

Irriterer meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...