Gå til innhold

Hva er en voldtekt?


Gjest uten nick denne gang

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick denne gang

Hva er en voldtekt?

Den siste tiden har jeg vært arbeidsløs og dette har gitt meg økonomiske problemer. Dette har igjen ført til at jeg har vært litt deprimert og har hatt vanskelig for å sove skikkelig på natta. Har derfor av og til tatt noe å sove på.

Jeg har hatt en kjæreste på besøk i helgen og jeg følte trøst i han. Vi har hatt det godt sammen ikke minst seksuelt.

Søndag kveld var jeg ekstra deppa og han spurte om jeg ville stå over sex og bare legge meg og sove. Jeg sa ja til dette og følte det godt at han forsto meg. Hadde da og tatt noe å sove på. I tillegg hadde jeg drukket 2 glass Martini. Jeg sovnet mens han strøk meg på ryggen og det føltes trygt hos ham.

Mandag morgen da jeg gikk på toalettet skjønte jeg at jeg hadde hatt samleie,(fordi jeg hadde sperm i skjeden).Jeg ringte han og han kunne bekrefte at så var tilfelle, han hadde gjennomført samleie med meg. Jeg mener og føler at dette var en voldtekt.

Men i mitt leksikon står det at definisjonen på voldtekt er som følger:

Den som ved vold eller ved å fremkalle frykt for noens liv eller helbred tvinger noen til utuktig omgang…….

Er det da ikke voldtekt å tvinge seg til samleie med en person som sover eller ikke er bevisst, eller på annen måte ikke er i stand til å protestere på handlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette høres helt vanvittig ut! Kjærester skal ikke oppføre seg slik! Hva i all verden sa du til ham da han innrømmet hva han hadde gjort mot deg???

Det har akkurat blitt vedtatt en lovendring i sedelighetskapittelet i Norges Lover, det nye er bl.a. det vi kaller "grov uaktsom voldtekt": Det vil si voldtekt av en som er bevisstløs, eller at voldtektsmannen viser særlig truende atferd. Det kan da tas ut tiltale der gjerningsmannen sterkt kan bebreides (han burde ha forstått at det han gjorde var straffbart, selv om offeret ikke gjorde motstand - av åpenbare årsaker). Typetilfelle: Når offeret pga. frykt eller beruselse er ute av stand til å motsette seg (selv om det ikke er sterk bruk av vold).

Jeg vet ikke hva du ønsker å gjøre med dette? Kan du ikke fortelle litt mer om hvordan du har det nå?

Vennlig hilsen Grete i DIXI

www.dixi.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten nick denne gang

Hei!

Dette høres helt vanvittig ut! Kjærester skal ikke oppføre seg slik! Hva i all verden sa du til ham da han innrømmet hva han hadde gjort mot deg???

Det har akkurat blitt vedtatt en lovendring i sedelighetskapittelet i Norges Lover, det nye er bl.a. det vi kaller "grov uaktsom voldtekt": Det vil si voldtekt av en som er bevisstløs, eller at voldtektsmannen viser særlig truende atferd. Det kan da tas ut tiltale der gjerningsmannen sterkt kan bebreides (han burde ha forstått at det han gjorde var straffbart, selv om offeret ikke gjorde motstand - av åpenbare årsaker). Typetilfelle: Når offeret pga. frykt eller beruselse er ute av stand til å motsette seg (selv om det ikke er sterk bruk av vold).

Jeg vet ikke hva du ønsker å gjøre med dette? Kan du ikke fortelle litt mer om hvordan du har det nå?

Vennlig hilsen Grete i DIXI

www.dixi.no

Godt å høre at det ikke bare er meg som føler at det var en voldtekt, men at loven også sier det. Fattig trøst, men dog.

Hva jeg sa?

Jeg sa til han at jeg følte det som et overgrep. At vi jo var enige om å ikke ha sex før jeg sovnet.

Han sa da at han følte at han fikk reaksjoner fra meg som tydet på at jeg var våken. Og han trodde derfor at han hadde klart å overtale meg, sa han. Men man skal da ikke overtale sin kjære til å ha sex. Dessuten så har jeg ikke vært den som har vært vanskelig i så måte, vi hadde ofte sex.

Vi har hatt et fint forhold seksuelt helt frem til lørdag kveld.Vi brukte å snakke sammen, både når vi hadde sex og ikke minst etterpå. Så at han trodde jeg var våken er ren løgn.

Jeg har pakket hans koffert og lagt et brev inni, før jeg satte den på utsiden og ba han om å hente den der. Det har han gjort.

I brevet fortalte jeg hvordan jeg følte det og sa også at jeg mente han visste at det var voldtekt.

Jeg føler meg såret og ydmyket fordi jeg trodde at han respekterte meg mer enn som så. Prøver å hente frem litt mere sinne, men det er ikke lett for jeg er litt for glad i han til det.

Hva jeg ønsker å gjøre med dette? spør du.

Prøve å glemme at det har skjedd. Og med tiden prøve å fortrenge at jeg er glad i han.

Selv om det nå syntes vanskelig, dumme meg, savner han allerede jeg.

Men ikke missforstå, jeg vil ikke ha han tilbake etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg som føler at det var en voldtekt, men at loven også sier det. Fattig trøst, men dog.

Hva jeg sa?

Jeg sa til han at jeg følte det som et overgrep. At vi jo var enige om å ikke ha sex før jeg sovnet.

Han sa da at han følte at han fikk reaksjoner fra meg som tydet på at jeg var våken. Og han trodde derfor at han hadde klart å overtale meg, sa han. Men man skal da ikke overtale sin kjære til å ha sex. Dessuten så har jeg ikke vært den som har vært vanskelig i så måte, vi hadde ofte sex.

Vi har hatt et fint forhold seksuelt helt frem til lørdag kveld.Vi brukte å snakke sammen, både når vi hadde sex og ikke minst etterpå. Så at han trodde jeg var våken er ren løgn.

Jeg har pakket hans koffert og lagt et brev inni, før jeg satte den på utsiden og ba han om å hente den der. Det har han gjort.

I brevet fortalte jeg hvordan jeg følte det og sa også at jeg mente han visste at det var voldtekt.

Jeg føler meg såret og ydmyket fordi jeg trodde at han respekterte meg mer enn som så. Prøver å hente frem litt mere sinne, men det er ikke lett for jeg er litt for glad i han til det.

Hva jeg ønsker å gjøre med dette? spør du.

Prøve å glemme at det har skjedd. Og med tiden prøve å fortrenge at jeg er glad i han.

Selv om det nå syntes vanskelig, dumme meg, savner han allerede jeg.

Men ikke missforstå, jeg vil ikke ha han tilbake etter dette.

Jeg pleier nesten alltid å anbefale jenter å anmelde seksuelt misbruk og voldtekt. Men i denne saken er jeg sannelig ikke sikker på om det er rette løsningen. Kanskje er det fornuftig å ha en liten pause, og det blir det jo også, nå som du har pakket kufferten hans og hevet ham ut.

Men jeg tror at du egentlig er veldig glad i ham - og sikkert han i deg. Kan det være en mulighet for at han forstår hvor dum han har vært? Kan det være en sjanse for at du tør å stole på ham, at han ikke gjør noe slikt igjen? Eller er det totalt utenkelig?

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjære vene

Har også opplevd å våkne og skjønne at kjæresten min har hatt samleie med meg mens jeg sov. Har aldri syntens det har vært hverken voldtekt eller overgrep... herregud ... han er jo kjæresten min. Synes dette grenser opp til hysteri å kalle det for voldtekt...

Synes nesten synd på menn slik det er blitt nå, de tør snart ikke ta på oss kvinner uten å bli beskyldt for både det ene og det andre. Unnskylder ikke på noen måter voldtekt, det er en avskyelig handling, men dette er da ikke voldtekt eller overgrep, ikke så lenge en er kjærester og deler seng. En del av en forelskelse er jo nettopp det å tenne på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uten nick denne gang

Jeg pleier nesten alltid å anbefale jenter å anmelde seksuelt misbruk og voldtekt. Men i denne saken er jeg sannelig ikke sikker på om det er rette løsningen. Kanskje er det fornuftig å ha en liten pause, og det blir det jo også, nå som du har pakket kufferten hans og hevet ham ut.

Men jeg tror at du egentlig er veldig glad i ham - og sikkert han i deg. Kan det være en mulighet for at han forstår hvor dum han har vært? Kan det være en sjanse for at du tør å stole på ham, at han ikke gjør noe slikt igjen? Eller er det totalt utenkelig?

Vennlig hilsen Grete :-)

Jeg vet at jeg elsker han, men jeg tror ikke han elsker meg.

At han har gjort noe dumt skjønner han nok, det er helt sikkert.

Jeg tror nok den pausen kommer til å bli lang i så fall. Og det gidder ikke han vente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyyyyyyy

Har også opplevd å våkne og skjønne at kjæresten min har hatt samleie med meg mens jeg sov. Har aldri syntens det har vært hverken voldtekt eller overgrep... herregud ... han er jo kjæresten min. Synes dette grenser opp til hysteri å kalle det for voldtekt...

Synes nesten synd på menn slik det er blitt nå, de tør snart ikke ta på oss kvinner uten å bli beskyldt for både det ene og det andre. Unnskylder ikke på noen måter voldtekt, det er en avskyelig handling, men dette er da ikke voldtekt eller overgrep, ikke så lenge en er kjærester og deler seng. En del av en forelskelse er jo nettopp det å tenne på hverandre!

Du sier det selv, tenner på hverandre!!!!!!!!!! Hun sov jo var sikkert ikke så tent da vel??? Du er kanskje av den typen som mener at så lenge kjæresten vil ha, så må du stille opp, men det er ikke riktig!!!! Å benytte seg av sin sovende kjæreste som allerede har sagt NEI er et grovt overgrep spør du meg!!!

Det er bare en ting å si til deg, og det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...