SierDuDet Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 1) De stikker tydeligvis HVERANDRE ned.Og en av dem som ble angrepet ble ikke lagt inn på sykehus engang! 2) Jeg mener å huske det var ca 150 stk tilstede under en BootBoys demonstrasjon. Med vennlig hilsen "1) De stikker tydeligvis HVERANDRE ned.Og en av dem som ble angrepet ble ikke lagt inn på sykehus engang!" I dag var det ikke HVERANDRE de stakk ned. De stakk ned en person som hadde nektet dem et par av dem adgang til en fest i helgen. Det at ingen døde, ei heller ble alvorlig skadet er ingen unskyldning. "2) Jeg mener å huske det var ca 150 stk tilstede under en BootBoys demonstrasjon." Det stemmer sikkert, men da var det nok flere enn bare Boot Boys folka, og slike demonstrasjoner - som det heldigvis er ett skuddår mellom hver gang finner sted - tiltrekker jo også bermen bra andre land. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei, Hvor mange har B-gjengen drept? Jeg ville minne deg på at du selv skrev at man ikke tenker på en gruppe hvite nordmenn sammen som en gjeng, men at du assossierer 3-4 mørkhudete mennesker sammen som en "gjeng". Ikke rart du ser "utenlandske gjenger" overalt! Med vennlig hilsen "Hvor mange har B-gjengen drept?" Jeg aner ikke, men et par drap de siste årene har det vært. Nå skal det for øvrig sies at disse stort sett holder seg til å drepe folk fra rivaliserende gjenger, så egentlig synes jeg ikke så synd på dem. Dog drepte de en uskyldig taxisjåfør ved en feil, nå sist. Han var vel fetter til en i gjengen om jeg ikke husker feil, og drapsmennene ble heldigvis bura inn. "Jeg ville minne deg på at du selv skrev at man ikke tenker på en gruppe hvite nordmenn sammen som en gjeng, men at du assossierer 3-4 mørkhudete mennesker sammen som en "gjeng". Ikke rart du ser "utenlandske gjenger" overalt!" Jeg ser ikke utenlandske gjenger overalt, men hva kan man kalle dem når de er 15 stk som flyr på noen? Det er godt mulig de ikke var noe annet enn en vennegjeng. Hva vet jeg, og politiet kjente visst ikke til denne "gjengen", men en bøling på 15 stk går utvilsomt uten betegnelsen "gjeng". Det gjør for øvrig jeg og 10 venner om vi går på byen, dog er vi en annen type "gjeng". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei, Du skriver: "folk skal drepes og skades for bagateller, æresbegrepene er sinnsyke." Snakker vi om drapet på Benjamin Hermansen nå? "Bagatellen" var pigmentet i huden hans; "æresbegrepet" var "hvit overlegenhet". Med vennlig hilsen "Bagatellen" var pigmentet i huden hans; "æresbegrepet" var "hvit overlegenhet" Og noe 99.999 % av nordmenn ikke forstår seg på, og aldri vil forstå seg på. Ingen unskylder rasisme og drap på bakgrunn av hudfarge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 "1) De stikker tydeligvis HVERANDRE ned.Og en av dem som ble angrepet ble ikke lagt inn på sykehus engang!" I dag var det ikke HVERANDRE de stakk ned. De stakk ned en person som hadde nektet dem et par av dem adgang til en fest i helgen. Det at ingen døde, ei heller ble alvorlig skadet er ingen unskyldning. "2) Jeg mener å huske det var ca 150 stk tilstede under en BootBoys demonstrasjon." Det stemmer sikkert, men da var det nok flere enn bare Boot Boys folka, og slike demonstrasjoner - som det heldigvis er ett skuddår mellom hver gang finner sted - tiltrekker jo også bermen bra andre land. Hei, Ifølge politiet var det et gjeng-oppgjør. At ingen døde, og hvis ingen ble alvorlig skadet betyr vel at det hele er blåst opp ute av all proporsjon..??? === Så vi har altså gjenger på 150 hvite mennesker også. Takk. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Hei, Du skriver: "folk skal drepes og skades for bagateller, æresbegrepene er sinnsyke." Snakker vi om drapet på Benjamin Hermansen nå? "Bagatellen" var pigmentet i huden hans; "æresbegrepet" var "hvit overlegenhet". Med vennlig hilsen Bagatellen var en defekt mobiltelefon og æresbegrepet gikk på at lillebroren ble spytta på. Rasistene og innvandrergjengene er av samme ulla, de skader oss alle, men ingen stopper dem, vi venter til folk dør. Vi finner at årsaken liggger bakover i tid og at vi skulle ha gjort noe for 20 år siden. Fremdeles gjøres det ikke noe. Om 20 år får vi mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Bagatellen var en defekt mobiltelefon og æresbegrepet gikk på at lillebroren ble spytta på. Rasistene og innvandrergjengene er av samme ulla, de skader oss alle, men ingen stopper dem, vi venter til folk dør. Vi finner at årsaken liggger bakover i tid og at vi skulle ha gjort noe for 20 år siden. Fremdeles gjøres det ikke noe. Om 20 år får vi mer. Ja, vi ser konsekvensene av den sure gallen du spyr frem her. Så lenge du og dine insisterer på å forhindre integrasjon, men insisterer på "oss" og "dem" kaster, så vil dette fortsette. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei, Ifølge politiet var det et gjeng-oppgjør. At ingen døde, og hvis ingen ble alvorlig skadet betyr vel at det hele er blåst opp ute av all proporsjon..??? === Så vi har altså gjenger på 150 hvite mennesker også. Takk. Med vennlig hilsen "At ingen døde, og hvis ingen ble alvorlig skadet betyr vel at det hele er blåst opp ute av all proporsjon..???" Når 15 mennesker flyr på 2 stk, og bruker kniv på minst en av dem, er det da blåst opp? Ærlig talt. Det er faen ikke blåst opp! Det er godt mulig at dette ikke engang ville fått en liten spalteplass engang i Harlem, men vi befinner oss i Norge. Nei, jeg sa ikke at det finnes gjenger med 150 folk i Norge, med mindre du regner alle nazister i en gjeng. Hells Angels er vel over 150 stk på verdensbasis, men... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Ja, vi ser konsekvensene av den sure gallen du spyr frem her. Så lenge du og dine insisterer på å forhindre integrasjon, men insisterer på "oss" og "dem" kaster, så vil dette fortsette. Med vennlig hilsen Hvis du tar en ukvalifisert gjetting, hvem tror du jeg og mine er ? Nazier ? Rasister ? FrP'er ? Eller verre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 "At ingen døde, og hvis ingen ble alvorlig skadet betyr vel at det hele er blåst opp ute av all proporsjon..???" Når 15 mennesker flyr på 2 stk, og bruker kniv på minst en av dem, er det da blåst opp? Ærlig talt. Det er faen ikke blåst opp! Det er godt mulig at dette ikke engang ville fått en liten spalteplass engang i Harlem, men vi befinner oss i Norge. Nei, jeg sa ikke at det finnes gjenger med 150 folk i Norge, med mindre du regner alle nazister i en gjeng. Hells Angels er vel over 150 stk på verdensbasis, men... Hei, Det var faktisk *du* som skrev at ingen "ble alvorlig skadet". Jeg skrev "hvis" foran, nettopp fordi jeg ikke visste hvordan det gikk med ham som ble stukket. === Jeg regner folk som kommer til f. eks. en BootBoys demonstrasjon som en "gjeng", like mye/lite som denne gjengen på 30 personer. Poenget er at gjenger finnes i alle "farger. === Forøvrig er denne tråden litt "kortsluttet". Vi er enige om at knivstikking er uakseptabelt, og at gjenger finnes. Hvis vi skal "gjøre noe med det" må folkene integreres i samfunnet, og det skjer IKKE hvis vi fortsetter å forskjellsbehandle alle "dem" (enten de er i gjenger eller ei). Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei, Det var faktisk *du* som skrev at ingen "ble alvorlig skadet". Jeg skrev "hvis" foran, nettopp fordi jeg ikke visste hvordan det gikk med ham som ble stukket. === Jeg regner folk som kommer til f. eks. en BootBoys demonstrasjon som en "gjeng", like mye/lite som denne gjengen på 30 personer. Poenget er at gjenger finnes i alle "farger. === Forøvrig er denne tråden litt "kortsluttet". Vi er enige om at knivstikking er uakseptabelt, og at gjenger finnes. Hvis vi skal "gjøre noe med det" må folkene integreres i samfunnet, og det skjer IKKE hvis vi fortsetter å forskjellsbehandle alle "dem" (enten de er i gjenger eller ei). Med vennlig hilsen Overskriften din taler vel for seg selv: "Ble ikke lagt inn på sykehus engang". "Jeg regner folk som kommer til f. eks. en BootBoys demonstrasjon som en "gjeng", like mye/lite som denne gjengen på 30 personer." Det er som å kalle alle som kommer for å høre på Carl I Hagen en gang for en gjeng. Bare fordi de er enige med politikken hans. Ja, jeg er enig i at nynazistene i utgangspunktet er en stor gjeng, men så vidt meg bekjent er denne lille gruppen med mennesker, preget av så store uoverenstemmelser at de vel slåss mer med hverandre enn mot uskyldige. Og de kan vel knapt kalles EN gjeng, men enn A og B gjengen kan kalles for EN gjeng. Men det er for øvrig samme om de er en gjeng eller hva de er. Poenget var at det er langt flere innvandrere i gjenger enn det er nordmenn, og når man i tillegg vet at disse utgjør så liten del av befolkningen så er det ikke rart man stiller seg spørsmål om det er noe med deres kultur og væremåte som er årsaken. "Poenget er at gjenger finnes i alle "farger." Det er sant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Overskriften din taler vel for seg selv: "Ble ikke lagt inn på sykehus engang". "Jeg regner folk som kommer til f. eks. en BootBoys demonstrasjon som en "gjeng", like mye/lite som denne gjengen på 30 personer." Det er som å kalle alle som kommer for å høre på Carl I Hagen en gang for en gjeng. Bare fordi de er enige med politikken hans. Ja, jeg er enig i at nynazistene i utgangspunktet er en stor gjeng, men så vidt meg bekjent er denne lille gruppen med mennesker, preget av så store uoverenstemmelser at de vel slåss mer med hverandre enn mot uskyldige. Og de kan vel knapt kalles EN gjeng, men enn A og B gjengen kan kalles for EN gjeng. Men det er for øvrig samme om de er en gjeng eller hva de er. Poenget var at det er langt flere innvandrere i gjenger enn det er nordmenn, og når man i tillegg vet at disse utgjør så liten del av befolkningen så er det ikke rart man stiller seg spørsmål om det er noe med deres kultur og væremåte som er årsaken. "Poenget er at gjenger finnes i alle "farger." Det er sant. Hei, Overskriften er, som vanlig, løftet fra selve innlegget, hvor det står at én av dem ble ikke innlagt. Men det er ikke vesentlig. === Du skriver: "så er det ikke rart man stiller seg spørsmål om det er noe med deres kultur og væremåte som er årsaken." Men har du vurdert om det ikke kan være slik at når en gruppe alltid blir "svertet" og lider under en masse fordommer som "kriminelle", så blir NYE folk i den gruppen ofte kriminelle.... ??? Når det *aldri* blir betegnet som noe annet enn "innvandrere" uansett om de spiste "norske fiskeboller med gjeitost, iført kofte" 367 dager i året? Da er det jo "vi" (storsamfunnet) som gjør dem til en isolert gruppe, og så kaller vi dem gjeng. Og det er en minst like god "forklaring" som den som ble presentert for Joe Erling Jahr for noen dager siden. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-433995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei, Overskriften er, som vanlig, løftet fra selve innlegget, hvor det står at én av dem ble ikke innlagt. Men det er ikke vesentlig. === Du skriver: "så er det ikke rart man stiller seg spørsmål om det er noe med deres kultur og væremåte som er årsaken." Men har du vurdert om det ikke kan være slik at når en gruppe alltid blir "svertet" og lider under en masse fordommer som "kriminelle", så blir NYE folk i den gruppen ofte kriminelle.... ??? Når det *aldri* blir betegnet som noe annet enn "innvandrere" uansett om de spiste "norske fiskeboller med gjeitost, iført kofte" 367 dager i året? Da er det jo "vi" (storsamfunnet) som gjør dem til en isolert gruppe, og så kaller vi dem gjeng. Og det er en minst like god "forklaring" som den som ble presentert for Joe Erling Jahr for noen dager siden. Med vennlig hilsen "Men har du vurdert om det ikke kan være slik at når en gruppe alltid blir "svertet" og lider under en masse fordommer som "kriminelle", så blir NYE folk i den gruppen ofte kriminelle.... ???" Det har du selvsagt rett i, og det har jeg aldri nektet for. Men har du tenkt på at disse, eller i det minste deres foreldre og besteforeldre, blir lært opp på en helt annet måte enn oss. Deres syn på f.eks. det med ære er rimelig ulikt våres, og er du ikke enig i at dette kan være en grobunn i forhold til at integrasjonen er så godt som umulig i utgangspunktet? "Når det *aldri* blir betegnet som noe annet enn "innvandrere" uansett om de spiste "norske fiskeboller med gjeitost, iført kofte" 367 dager i året?" Hva skal man kalle dem? Nordmenn? Hva blir nordmenn i pakistan kalt for. "En av oss"? "Da er det jo "vi" (storsamfunnet) som gjør dem til en isolert gruppe, og så kaller vi dem gjeng." Kaller da overhodet ikke alle en gjeng. Med gjeng snakker vi om kriminelle elementer som går sammen i en gjeng - ofte med et eller annet navn - og livnærer seg på kriminalitet. Jeg regner ikke 10 pakistanere på fest for en gjeng. "Og det er en minst like god "forklaring" som den som ble presentert for Joe Erling Jahr for noen dager siden." Med mindre du regner pakistanere i gjenger for nærmest tilbakestående (så du intervjuet med Jahr? Litt mindre IQ på denne fyren og han hadde aldri blitt dratt inni noen rettsal), så er jeg vel ikke helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 "Men har du vurdert om det ikke kan være slik at når en gruppe alltid blir "svertet" og lider under en masse fordommer som "kriminelle", så blir NYE folk i den gruppen ofte kriminelle.... ???" Det har du selvsagt rett i, og det har jeg aldri nektet for. Men har du tenkt på at disse, eller i det minste deres foreldre og besteforeldre, blir lært opp på en helt annet måte enn oss. Deres syn på f.eks. det med ære er rimelig ulikt våres, og er du ikke enig i at dette kan være en grobunn i forhold til at integrasjonen er så godt som umulig i utgangspunktet? "Når det *aldri* blir betegnet som noe annet enn "innvandrere" uansett om de spiste "norske fiskeboller med gjeitost, iført kofte" 367 dager i året?" Hva skal man kalle dem? Nordmenn? Hva blir nordmenn i pakistan kalt for. "En av oss"? "Da er det jo "vi" (storsamfunnet) som gjør dem til en isolert gruppe, og så kaller vi dem gjeng." Kaller da overhodet ikke alle en gjeng. Med gjeng snakker vi om kriminelle elementer som går sammen i en gjeng - ofte med et eller annet navn - og livnærer seg på kriminalitet. Jeg regner ikke 10 pakistanere på fest for en gjeng. "Og det er en minst like god "forklaring" som den som ble presentert for Joe Erling Jahr for noen dager siden." Med mindre du regner pakistanere i gjenger for nærmest tilbakestående (så du intervjuet med Jahr? Litt mindre IQ på denne fyren og han hadde aldri blitt dratt inni noen rettsal), så er jeg vel ikke helt enig. Hei, Takk for seriøste svar, forresten. Du skriver: "Men har du tenkt på at disse, eller i det minste deres foreldre og besteforeldre, blir lært opp på en helt annet måte enn oss. Deres syn på f.eks. det med ære er rimelig ulikt våres, og er du ikke enig i at dette kan være en grobunn i forhold til at integrasjonen er så godt som umulig i utgangspunktet?" Husker du drapet på Meløy (en mann knivstakk og drepte sin unge kjæreste, som ville forlate ham)? Er ikke det også et slags æresdrap? Bare at det er kjæresten som dreper istedet for broren. Joda, det er forskjellig, men så forskjellig er det da ikke. Men saken er jo at uansett hvor "norske de blir", så vil jo ikke svært mange nordmenn akseptere dem som "en av oss". IKKE fordi "de oppfører seg annerledes" (for det ser man ikke på en jobbsøknad), men fordi de har mørk hud. Selvsagt skal man "forskjellsbehandle" dem som utfører kriminelle handlinger (send dem i fengsel). Men problemet er jo at de som aldri har feilparkert blir jo heller ikke akseptert. Og da nytter det IKKE å skylde på at "så mange av dem er kriminelle", for det er ikke de kriminelle som nekter de ærlige en plass i storsamfunnet - det er det vi som gjør. === Du skriver: "Hva blir nordmenn i pakistan kalt for. "En av oss"?" Jeg har aldri påstått at "det pakistanske samfunn" var noen rettesnor for hvordan vi skal ha vårt samfunn. ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei, Takk for seriøste svar, forresten. Du skriver: "Men har du tenkt på at disse, eller i det minste deres foreldre og besteforeldre, blir lært opp på en helt annet måte enn oss. Deres syn på f.eks. det med ære er rimelig ulikt våres, og er du ikke enig i at dette kan være en grobunn i forhold til at integrasjonen er så godt som umulig i utgangspunktet?" Husker du drapet på Meløy (en mann knivstakk og drepte sin unge kjæreste, som ville forlate ham)? Er ikke det også et slags æresdrap? Bare at det er kjæresten som dreper istedet for broren. Joda, det er forskjellig, men så forskjellig er det da ikke. Men saken er jo at uansett hvor "norske de blir", så vil jo ikke svært mange nordmenn akseptere dem som "en av oss". IKKE fordi "de oppfører seg annerledes" (for det ser man ikke på en jobbsøknad), men fordi de har mørk hud. Selvsagt skal man "forskjellsbehandle" dem som utfører kriminelle handlinger (send dem i fengsel). Men problemet er jo at de som aldri har feilparkert blir jo heller ikke akseptert. Og da nytter det IKKE å skylde på at "så mange av dem er kriminelle", for det er ikke de kriminelle som nekter de ærlige en plass i storsamfunnet - det er det vi som gjør. === Du skriver: "Hva blir nordmenn i pakistan kalt for. "En av oss"?" Jeg har aldri påstått at "det pakistanske samfunn" var noen rettesnor for hvordan vi skal ha vårt samfunn. ;-) Med vennlig hilsen "Husker du drapet på Meløy (en mann knivstakk og drepte sin unge kjæreste, som ville forlate ham)? Er ikke det også et slags æresdrap? Bare at det er kjæresten som dreper istedet for broren. Joda, det er forskjellig, men så forskjellig er det da ikke." Ja, det husker jeg. Han fyren på nesten 30 som drepte sin 16 år gamle eks? Jo, dette kan utvilsomt kalles æresdrap. "Men saken er jo at uansett hvor "norske de blir", så vil jo ikke svært mange nordmenn akseptere dem som "en av oss". IKKE fordi "de oppfører seg annerledes" (for det ser man ikke på en jobbsøknad), men fordi de har mørk hud." Jeg tror mange er redd for at de skal oppføre seg annerledes, og jeg vet at det er et problem i forhold til f.eks. jobbsøknader om man heter Muhammed ettellerannet. Jeg tror også mange er redd for språkproblemer om de har slike navn. Personlig ville jeg heller ansatt en fyr som heter Mohammed ettellerannet enn en Hansen, dersom de stilte helt likt og Mohammed kunne godt norsk, da jeg har sett hvilke arbeidsjern mange av disse er. "Selvsagt skal man "forskjellsbehandle" dem som utfører kriminelle handlinger (send dem i fengsel). Men problemet er jo at de som aldri har feilparkert blir jo heller ikke akseptert." Jeg tror nordmenn flest aksepterer dem, men det er nå sånn at mange er skeptiske til dem pga at enkelte gjør jævla mye galt. MEN det er jo nettopp grunnen til at disse bør sendes på hue og ræva ut av landet, for det er ingen andre enn sine egne de virkelig ødelegger for. "Og da nytter det IKKE å skylde på at "så mange av dem er kriminelle", for det er ikke de kriminelle som nekter de ærlige en plass i storsamfunnet - det er det vi som gjør." Men det er de kriminelle sin skyld at de får dårlig rykte. Og disse fuckings Imanene som mange av de ser på som deres veilledere, som hver gang de er på tv virker sååå sympatiske, helt til TV2 dukker opp med skjult kamere og viser hva de egentlig står for. Det finnes ikke den nordmann, ei heller blant nynazistene, som ødelegger mer for våre nye landsmenn enn disse Imanene. "Jeg har aldri påstått at "det pakistanske samfunn" var noen rettesnor for hvordan vi skal ha vårt samfunn. ;-)" Hehe, nei, men det er vel sånn overalt. Jeg mener at de bør tilpasse seg oss, så mye det lar seg gjøre, for å gjøre det enklere for seg selv. Nå ser man jo for øvrig at de gjør det, da de jo har en voldsom tendens til f.eks. å konvertere til kristendom i noen mnd, før de kommer hit 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg har ikke opplevd nordmenn som ryker på personer i flokk. Men det skjer sikkert. Gjengmentaliteten er vel i det minste ikke til stede, og det nærmeste vi kommer nordmenn i gjeng er vel HA og Banditos. Som sagt, jeg er ikke uenig i saken. Men dette med å ikke ha æresfølelse, bl.a ved at 4-5 stykker sloss mot 1, er et fenomen som har kommet i de senere årene (10-20), også blandt nordmenn. Men selfølgelig - det er ikke helt det samme som med gjengene i byen. ".............." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 "Husker du drapet på Meløy (en mann knivstakk og drepte sin unge kjæreste, som ville forlate ham)? Er ikke det også et slags æresdrap? Bare at det er kjæresten som dreper istedet for broren. Joda, det er forskjellig, men så forskjellig er det da ikke." Ja, det husker jeg. Han fyren på nesten 30 som drepte sin 16 år gamle eks? Jo, dette kan utvilsomt kalles æresdrap. "Men saken er jo at uansett hvor "norske de blir", så vil jo ikke svært mange nordmenn akseptere dem som "en av oss". IKKE fordi "de oppfører seg annerledes" (for det ser man ikke på en jobbsøknad), men fordi de har mørk hud." Jeg tror mange er redd for at de skal oppføre seg annerledes, og jeg vet at det er et problem i forhold til f.eks. jobbsøknader om man heter Muhammed ettellerannet. Jeg tror også mange er redd for språkproblemer om de har slike navn. Personlig ville jeg heller ansatt en fyr som heter Mohammed ettellerannet enn en Hansen, dersom de stilte helt likt og Mohammed kunne godt norsk, da jeg har sett hvilke arbeidsjern mange av disse er. "Selvsagt skal man "forskjellsbehandle" dem som utfører kriminelle handlinger (send dem i fengsel). Men problemet er jo at de som aldri har feilparkert blir jo heller ikke akseptert." Jeg tror nordmenn flest aksepterer dem, men det er nå sånn at mange er skeptiske til dem pga at enkelte gjør jævla mye galt. MEN det er jo nettopp grunnen til at disse bør sendes på hue og ræva ut av landet, for det er ingen andre enn sine egne de virkelig ødelegger for. "Og da nytter det IKKE å skylde på at "så mange av dem er kriminelle", for det er ikke de kriminelle som nekter de ærlige en plass i storsamfunnet - det er det vi som gjør." Men det er de kriminelle sin skyld at de får dårlig rykte. Og disse fuckings Imanene som mange av de ser på som deres veilledere, som hver gang de er på tv virker sååå sympatiske, helt til TV2 dukker opp med skjult kamere og viser hva de egentlig står for. Det finnes ikke den nordmann, ei heller blant nynazistene, som ødelegger mer for våre nye landsmenn enn disse Imanene. "Jeg har aldri påstått at "det pakistanske samfunn" var noen rettesnor for hvordan vi skal ha vårt samfunn. ;-)" Hehe, nei, men det er vel sånn overalt. Jeg mener at de bør tilpasse seg oss, så mye det lar seg gjøre, for å gjøre det enklere for seg selv. Nå ser man jo for øvrig at de gjør det, da de jo har en voldsom tendens til f.eks. å konvertere til kristendom i noen mnd, før de kommer hit Hei SDD, Du skriver: "da jeg har sett hvilke arbeidsjern mange av disse er." Men det er jo også feil hvis vi skal tillegge dem "positive" egenskaper også. For meg er de bare "mennesker" eller "individer". === Du skriver: "Jeg tror nordmenn flest aksepterer dem, men det er nå sånn at mange er skeptiske til dem pga at enkelte gjør jævla mye galt." Men akkurat det du skriver er jo nettopp problemet. Folk som er skeptiske til "dem" ("alle dem") selv om det bare er "enkelte" som "gjør jævla mye galt". Det er dette jeg mener med å "straffe" Ahmed for det Ali har gjort... Ahmed blir møtt med skepsis, fordi Ali (som har foreldre som er født i samme land som Ahmeds foreldre) har gjort "mye galt". Ahmed kan ikke gjøre noe med Ali (som han aldri har truffet), og kan heller ikke "gjøre noe med" all den skepsisen han møter... === Du skriver: " helt til TV2 dukker opp med skjult kamere og viser hva de [imamene] egentlig står for." Aftenposten har avslørt TV2s "avsløringer".... http://www.aftenposten.no/kul_und/article.jhtml?articleID=432750 Les hele artikkelen. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei, Her er en lenke til et annet "opptrinn": http://www.adressa.no/nyheter/article.jhtml?articleID=393501 Bemerk oppførselen til resten av gjengen.... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Hei, Her er en lenke til et annet "opptrinn": http://www.adressa.no/nyheter/article.jhtml?articleID=393501 Bemerk oppførselen til resten av gjengen.... Med vennlig hilsen Javisst, det er slik det blir, det dannes gjenger av de som føler de trenger beskyttelse og tilhørighet. Det er prestisje for noen å være i gjeng, og samholdet sees som positivt. Psykologien er enkel og grei. Det dannes gjenger som et slags svar på andre gjenger, og rivalisering oppstår som følge av ulik tilhørighet. Legevakta fikk inn tre jenter med samme skade: et kraftig avlangt brennemerke midt på brystet helt inn til beinhinna, dette viste seg å være et opptaksrituale i en jentegjeng. Vi skal høre mer fra dem også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Javisst, det er slik det blir, det dannes gjenger av de som føler de trenger beskyttelse og tilhørighet. Det er prestisje for noen å være i gjeng, og samholdet sees som positivt. Psykologien er enkel og grei. Det dannes gjenger som et slags svar på andre gjenger, og rivalisering oppstår som følge av ulik tilhørighet. Legevakta fikk inn tre jenter med samme skade: et kraftig avlangt brennemerke midt på brystet helt inn til beinhinna, dette viste seg å være et opptaksrituale i en jentegjeng. Vi skal høre mer fra dem også. Du skriver: "det dannes gjenger av de som føler de trenger beskyttelse og tilhørighet. Det er prestisje for noen å være i gjeng, og samholdet sees som positivt." Ja, det er likt for alle. Likevel skriver du " [...] at våre nye landsmenn har mer å by på av ondskap og samfunnsproblemer [...]"... Først er du med på å forhindre "våre nye landsmenn" i å bli integrert, så fordømmer du dem for å skape "samfunnsproblemer"??? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Du skriver: "det dannes gjenger av de som føler de trenger beskyttelse og tilhørighet. Det er prestisje for noen å være i gjeng, og samholdet sees som positivt." Ja, det er likt for alle. Likevel skriver du " [...] at våre nye landsmenn har mer å by på av ondskap og samfunnsproblemer [...]"... Først er du med på å forhindre "våre nye landsmenn" i å bli integrert, så fordømmer du dem for å skape "samfunnsproblemer"??? Med vennlig hilsen Jeg har gitt opp og skjønner vi klarer ikke stoppe denne utviklingen, våre myndigheter lukker øya og øra. Det eneste de kan klare er å åpne en kulturkafe som ingen besøker og åpne basketballbane som straks blir stengt på grunn av bråk og trusler. Kommunen har nok folk, men jeg har aldri sett så mange gjøre så lite. De som vil gjøre noe får ikke lov, alt skal godkjennes og akkederes i hue og ræva. Tida går og situasjonen blir verre. Det eneste vi kan gjøre etterhvert er å plukke opp lik. Ungdomssenteret får ikke nok bevilgninger til å sysselsette alle som har behov for å hevde seg, og mange blir nektet adgang fordi det ikke er nok voksne ansatte til å holde orden inne. Mange gjenger er blitt dannet av smågutter og jenter som ikke får komme inn på senteret, men blir stående utenfor veggen og henge. Det er mangel på folk som får lov å trå til. For å få lov må du ha universitetsutdannelse og være ansatt i kommunen. De spenner altså bein på de som virkelig får til noe, som så gir opp. Nå begynner folk for alvor å flytte for å slippe unna elendigheteten. Å bo der Benjamin ble drept eller en gravid kvinne ble drept på grunn av sin families ære, er det ikke så mye prestisje i liksom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/2/#findComment-434315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.