Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Et heller stort selvmål fra deg... Du skriver: "Vi kan kalle det 35 enekeltpersoner på samme alder's handlinger samtidig. Er de ikke merkelig ensrettet og sammensveiset ? Kan vi ikke kalle det gjenger ?" Jo, på samme måte som man kan kalle BootBoys for en gjeng, bare at de er ca 150 stykker, og knivstikkingen deres (eller var det en sympatisør) drepte et helt uskyldig barn på Holmlien... Men her bestod gjengen av hvite, og den drepte var et tilfeldig mørkhudet barn, så det var åpenbart ikke så "farlig".... Den saken du nevner her, derimot, blir betegnet av politiet som et "gjengoppgjør" - altså begge sider var i gjenger. === Du skriver: "Har vi ikke sett nok fra våre nye landsmenn til å skjønne at de og vi har et problem ?" Selvsagt. Du skaper et problem ved å nekte dem integrering, og gjør alt du kan for å opprettholde "oss" og "dem" skillet. === Du skriver: "Jeg tror noen av dere kan finne linker om dette opptrinnet, saå vi kan lese om det." Ja, VG rapporterer det, for eksempel: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1979291 Med vennlig hilsen Du snakker hele tida om begrepet "oss" og "dem", men skal jeg omtale en ondskapfull og aggressiv gjengleder som min gamle venn ? Skal jeg liksom føle meg som en av dem ? Tror du de vil LA meg bli en av dem ? Tror du de VIL være en av oss ? Neppe. Du er nok for naiv og tror på julenissen, jeg skal komme tilbake og minne deg på utviklingen. Jeg var en gang positiv, men ga opp på grunn av en kombinasjon av noen onskapsfulle, mange likeglade og enda fler redde mennesker. Flytta hit jeg er nå. Her er det så fredelig og rolig. Sykkelen min kan stå ulåst utenfor i årevis. Stuevinduet mitt forblir like helt, og ingen tagger inngangsdøra mi. Men folk blir drept her en gang i mellom, men da kommer de langveis fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Du snakker hele tida om begrepet "oss" og "dem", men skal jeg omtale en ondskapfull og aggressiv gjengleder som min gamle venn ? Skal jeg liksom føle meg som en av dem ? Tror du de vil LA meg bli en av dem ? Tror du de VIL være en av oss ? Neppe. Du er nok for naiv og tror på julenissen, jeg skal komme tilbake og minne deg på utviklingen. Jeg var en gang positiv, men ga opp på grunn av en kombinasjon av noen onskapsfulle, mange likeglade og enda fler redde mennesker. Flytta hit jeg er nå. Her er det så fredelig og rolig. Sykkelen min kan stå ulåst utenfor i årevis. Stuevinduet mitt forblir like helt, og ingen tagger inngangsdøra mi. Men folk blir drept her en gang i mellom, men da kommer de langveis fra. Hei, Du skriver: "Men folk blir drept her en gang i mellom, men da kommer de langveis fra." Meg bekjent skjer det flest mord (per innbygger) i de små kystkommunene (Meløy drapet, osv.) Det er kanskje ikke "så mange" i absolutte tall, men det er jo fordi det er så få som bor der. === Du skriver: "men skal jeg omtale en ondskapfull og aggressiv gjengleder som min gamle venn ?" Nei, og det har jeg selvsagt aldri hevdet. Jeg har til og med påpekt at i Brasil er det fengselstraff bare for å være med i en gjeng! Jeg kritiserer deg for å lage klasser i samfunnet ("oss" og "dem") basert på egenskaper som ingen kan "gjøre noe for" (slik som "hudfarge", "hvor foreldrene er født", "folkegrupper") osv. Å mislike kriminelle er noe vi alle gjør, men du sverter de ærlige "innvandrerene" også, og er derfor medansvarlig for å lage det problemet du så kritiserer. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Noenn Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Et heller stort selvmål fra deg... Du skriver: "Vi kan kalle det 35 enekeltpersoner på samme alder's handlinger samtidig. Er de ikke merkelig ensrettet og sammensveiset ? Kan vi ikke kalle det gjenger ?" Jo, på samme måte som man kan kalle BootBoys for en gjeng, bare at de er ca 150 stykker, og knivstikkingen deres (eller var det en sympatisør) drepte et helt uskyldig barn på Holmlien... Men her bestod gjengen av hvite, og den drepte var et tilfeldig mørkhudet barn, så det var åpenbart ikke så "farlig".... Den saken du nevner her, derimot, blir betegnet av politiet som et "gjengoppgjør" - altså begge sider var i gjenger. === Du skriver: "Har vi ikke sett nok fra våre nye landsmenn til å skjønne at de og vi har et problem ?" Selvsagt. Du skaper et problem ved å nekte dem integrering, og gjør alt du kan for å opprettholde "oss" og "dem" skillet. === Du skriver: "Jeg tror noen av dere kan finne linker om dette opptrinnet, saå vi kan lese om det." Ja, VG rapporterer det, for eksempel: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1979291 Med vennlig hilsen Skjønner ikke hva du bråker for jeg, Sør. Du driver og forsvarer disse "nye landsmenn" i tide og utide når du utmerket godt vet at det bare er røvere og fantepakk blant dem. Er de ikke ute og voldtar sine koner eller banker dem sønder og sammen så driver de med narkohandel eller menneskesmugling hele gjengen. Jeg har til gode å se en hederlig neger her i Norge. For ikke å snakke om dem fra Midt-Østen. Muslimer! Bare vent til de går løs på deg eller dine nærmeste. Da skal du se at pipa får en annen lyd. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Hei, Du skriver: "Men folk blir drept her en gang i mellom, men da kommer de langveis fra." Meg bekjent skjer det flest mord (per innbygger) i de små kystkommunene (Meløy drapet, osv.) Det er kanskje ikke "så mange" i absolutte tall, men det er jo fordi det er så få som bor der. === Du skriver: "men skal jeg omtale en ondskapfull og aggressiv gjengleder som min gamle venn ?" Nei, og det har jeg selvsagt aldri hevdet. Jeg har til og med påpekt at i Brasil er det fengselstraff bare for å være med i en gjeng! Jeg kritiserer deg for å lage klasser i samfunnet ("oss" og "dem") basert på egenskaper som ingen kan "gjøre noe for" (slik som "hudfarge", "hvor foreldrene er født", "folkegrupper") osv. Å mislike kriminelle er noe vi alle gjør, men du sverter de ærlige "innvandrerene" også, og er derfor medansvarlig for å lage det problemet du så kritiserer. Med vennlig hilsen Jeg gjorde hva jeg kunne, er ikke rasist og vil aldri bli det. Noen vil si jeg har grunn til å være rassist, men jeg forstår ikke grunnene. Noen skulle jeg ville banke, men de er av både hvit og nyanser av brunt, de er bare drittsekker, ikke noe annet. Tilfeldigvis er alle menn. Hun som kom med drapstrusler til småbarn som festa hoppestrikken til gjerdet får psykiatrien ta seg av, selv om hun var fra Chile. Hun som fekta med kniv og sa hun skulle drepe alle svartinger var blond og fra Hemsedal, jeg skulle vel ikke sagt hun var fra Hemsedal, for nå blir alle blonde kvinnelige Hemsedølinger stigmatisert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg har gitt opp og skjønner vi klarer ikke stoppe denne utviklingen, våre myndigheter lukker øya og øra. Det eneste de kan klare er å åpne en kulturkafe som ingen besøker og åpne basketballbane som straks blir stengt på grunn av bråk og trusler. Kommunen har nok folk, men jeg har aldri sett så mange gjøre så lite. De som vil gjøre noe får ikke lov, alt skal godkjennes og akkederes i hue og ræva. Tida går og situasjonen blir verre. Det eneste vi kan gjøre etterhvert er å plukke opp lik. Ungdomssenteret får ikke nok bevilgninger til å sysselsette alle som har behov for å hevde seg, og mange blir nektet adgang fordi det ikke er nok voksne ansatte til å holde orden inne. Mange gjenger er blitt dannet av smågutter og jenter som ikke får komme inn på senteret, men blir stående utenfor veggen og henge. Det er mangel på folk som får lov å trå til. For å få lov må du ha universitetsutdannelse og være ansatt i kommunen. De spenner altså bein på de som virkelig får til noe, som så gir opp. Nå begynner folk for alvor å flytte for å slippe unna elendigheteten. Å bo der Benjamin ble drept eller en gravid kvinne ble drept på grunn av sin families ære, er det ikke så mye prestisje i liksom. Du skriver: "Jeg har gitt opp og skjønner vi klarer ikke stoppe denne utviklingen, våre myndigheter lukker øya og øra." Hvem har stemt for disse påståtte udugelige myndighetene? Vi lever da i et demokrati... === Du skriver: "Nå begynner folk for alvor å flytte for å slippe unna elendigheteten." Du er vel den som i høy grad er med på å fostre opp denne "elendigheten" ved å gjøre det du kan for å forhindre integrasjonen, og å overfokusere på "opprinnelsesland", slik at man derved aldri kan diskutere de virkelige problemstillingene (kriminaliteten). Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg gjorde hva jeg kunne, er ikke rasist og vil aldri bli det. Noen vil si jeg har grunn til å være rassist, men jeg forstår ikke grunnene. Noen skulle jeg ville banke, men de er av både hvit og nyanser av brunt, de er bare drittsekker, ikke noe annet. Tilfeldigvis er alle menn. Hun som kom med drapstrusler til småbarn som festa hoppestrikken til gjerdet får psykiatrien ta seg av, selv om hun var fra Chile. Hun som fekta med kniv og sa hun skulle drepe alle svartinger var blond og fra Hemsedal, jeg skulle vel ikke sagt hun var fra Hemsedal, for nå blir alle blonde kvinnelige Hemsedølinger stigmatisert. Men hvorfor all denne fokuseringen på "hvor de kommer fra" da? Ingen kan gjøre noe med "hvor foreldrene er født".... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Du skriver: "Jeg har gitt opp og skjønner vi klarer ikke stoppe denne utviklingen, våre myndigheter lukker øya og øra." Hvem har stemt for disse påståtte udugelige myndighetene? Vi lever da i et demokrati... === Du skriver: "Nå begynner folk for alvor å flytte for å slippe unna elendigheteten." Du er vel den som i høy grad er med på å fostre opp denne "elendigheten" ved å gjøre det du kan for å forhindre integrasjonen, og å overfokusere på "opprinnelsesland", slik at man derved aldri kan diskutere de virkelige problemstillingene (kriminaliteten). Med vennlig hilsen Du kjatter om hudfarge, jeg driter i hudfargen. Gjeng er gjeng og kriminelle er kriminelle, slappe foreldere er slappe foreldre osv. Når vi har diskutert ferdig hudfargen om 20 år, er våre sønner og døtre døde av overdoser, narkodrap, æresdrap og rasedrap. Og så skal vi skrive på gravsteiene hvem det var som ikke gjorde noe, men hindra arbeidet med sinnsyke mengder pjatt om hudfarge og likhet. Døde er de åkkesom. Finn effektive -løsninger- er du snill, ellers prater du for døve ører og opptar viktig tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Men hvorfor all denne fokuseringen på "hvor de kommer fra" da? Ingen kan gjøre noe med "hvor foreldrene er født".... Med vennlig hilsen DU er opptatt av hvor de kommer fra, og ikke løsninger. Ikke en eneste løsning. Typisk for venstreradiakle fredsduer av noen kommunale sosinomer med fullstendig manglende bakkekontakt og et uuttømmlig lager av pjatt som ingen gidder høre på. "Kulturkafè" my ass. "Beboermøte" my ass. "Tiltak" my ass. "Fakkeltog" my ass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Du skriver: "det dannes gjenger av de som føler de trenger beskyttelse og tilhørighet. Det er prestisje for noen å være i gjeng, og samholdet sees som positivt." Ja, det er likt for alle. Likevel skriver du " [...] at våre nye landsmenn har mer å by på av ondskap og samfunnsproblemer [...]"... Først er du med på å forhindre "våre nye landsmenn" i å bli integrert, så fordømmer du dem for å skape "samfunnsproblemer"??? Med vennlig hilsen Vil de bli intergrert da? Her jeg bor vil ikke barn av våre nye landsmenn leke med de andre barna og de snakker svært lite sammen. Nå snakker jeg om kulturer det er mange av. Det er vel også en kjent sak at de bruker norske jenter men vil ikke gifte seg med "horer" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Du kjatter om hudfarge, jeg driter i hudfargen. Gjeng er gjeng og kriminelle er kriminelle, slappe foreldere er slappe foreldre osv. Når vi har diskutert ferdig hudfargen om 20 år, er våre sønner og døtre døde av overdoser, narkodrap, æresdrap og rasedrap. Og så skal vi skrive på gravsteiene hvem det var som ikke gjorde noe, men hindra arbeidet med sinnsyke mengder pjatt om hudfarge og likhet. Døde er de åkkesom. Finn effektive -løsninger- er du snill, ellers prater du for døve ører og opptar viktig tid. Du skriver: "Finn effektive -løsninger- er du snill, ellers prater du for døve ører og opptar viktig tid." Det ville hjulpet mye hvis du sluttet å overfokusere på folkegruppen, slik at vi faktisk kunne gjøre noe effektivt. Så lenge du legger hele diskusjonen over på "våre nye landsmenn" så blir det bare verre. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Vil de bli intergrert da? Her jeg bor vil ikke barn av våre nye landsmenn leke med de andre barna og de snakker svært lite sammen. Nå snakker jeg om kulturer det er mange av. Det er vel også en kjent sak at de bruker norske jenter men vil ikke gifte seg med "horer" Hei, Nei, selvsagt er det alltid noen som ikke vil, akkurat som det er noen nordmenn som ikke vil ha dem her. Men det store, store flertall (dem du ikke leser om på 1. side av VG), men som bare lever "vanlige, ærlige liv", vil svært gjerne bare bli behandlet akkurat som "alle andre borgere". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 DU er opptatt av hvor de kommer fra, og ikke løsninger. Ikke en eneste løsning. Typisk for venstreradiakle fredsduer av noen kommunale sosinomer med fullstendig manglende bakkekontakt og et uuttømmlig lager av pjatt som ingen gidder høre på. "Kulturkafè" my ass. "Beboermøte" my ass. "Tiltak" my ass. "Fakkeltog" my ass. ...eh.... Jeg arbeider ikke i kommunen, men er sivil ingeniør, og leder for en del ansatte i et norsk industriselskap. Det er dog irrelevant her. === Du skriver: "DU er opptatt av hvor de kommer fra" Nei - jeg er opptatt av hva individer har gjort - helt uavhengig av hvor de kommer fra. Det er du som startet en tråd om "våre nye landsmenn". Igjen. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei, Nei, selvsagt er det alltid noen som ikke vil, akkurat som det er noen nordmenn som ikke vil ha dem her. Men det store, store flertall (dem du ikke leser om på 1. side av VG), men som bare lever "vanlige, ærlige liv", vil svært gjerne bare bli behandlet akkurat som "alle andre borgere". Med vennlig hilsen Min erfaring blandt litt større barn er at de ikke får lov/vil venner med nordmenn. Som voksen har man ikke de problemene. Har flere utenlandske venner og det har ungene mine også men noen grupper er rett og slett ikke interessert men da har man allerede etablert en vennekrets. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Du skriver: "Finn effektive -løsninger- er du snill, ellers prater du for døve ører og opptar viktig tid." Det ville hjulpet mye hvis du sluttet å overfokusere på folkegruppen, slik at vi faktisk kunne gjøre noe effektivt. Så lenge du legger hele diskusjonen over på "våre nye landsmenn" så blir det bare verre. Med vennlig hilsen Jeg prøver å få fram løsninger, og du er ikke den første til å komme med det liksom, og da blir det bare pjatt. Jeg har gjort mitt, vet mye om dette og har rett til å uttale meg så lenge det er sannhet. Det rasepjattet har jeg fått nok av, det samme gjelder de som står for det: de som ikke løfter en finger, kun kritiserer og diskuterer prinsipper til alle ressurser er brukt opp og de aktive gir opp. Hu som skulle prate en gutt til rette, og var såre fornøyd med det til hun oppdaga at gutten etterpå hadde rappa lommeboka hennes, da begynte det å demre litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Min erfaring blandt litt større barn er at de ikke får lov/vil venner med nordmenn. Som voksen har man ikke de problemene. Har flere utenlandske venner og det har ungene mine også men noen grupper er rett og slett ikke interessert men da har man allerede etablert en vennekrets. Ja, det er jo nettopp denne problemstillingen jeg kritiserer her - "oss" og "dem", og jeg har aldri påstått at "vi" er de eneste som driver på slikt. Men så lenge "vi" gjør det, kan vi ikke kritisere "dem" for å gjøre det samme. Og at "de" gjør det, er selvsagt ingen unnskyldning for at vi skal bedrive det samme. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Ja, det er jo nettopp denne problemstillingen jeg kritiserer her - "oss" og "dem", og jeg har aldri påstått at "vi" er de eneste som driver på slikt. Men så lenge "vi" gjør det, kan vi ikke kritisere "dem" for å gjøre det samme. Og at "de" gjør det, er selvsagt ingen unnskyldning for at vi skal bedrive det samme. Med vennlig hilsen Nei, jeg gjør det ikke. Her slipper alle inn uansett farge eller folkeslag så lenge de er interessert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg prøver å få fram løsninger, og du er ikke den første til å komme med det liksom, og da blir det bare pjatt. Jeg har gjort mitt, vet mye om dette og har rett til å uttale meg så lenge det er sannhet. Det rasepjattet har jeg fått nok av, det samme gjelder de som står for det: de som ikke løfter en finger, kun kritiserer og diskuterer prinsipper til alle ressurser er brukt opp og de aktive gir opp. Hu som skulle prate en gutt til rette, og var såre fornøyd med det til hun oppdaga at gutten etterpå hadde rappa lommeboka hennes, da begynte det å demre litt. Det var, som jeg har påpekt, *DU* som begynte denne tråden med å trekke inn "folkegrupper". Det er jo nettopp det jeg kritiserer. (Les overskriften i det originale innlegget!) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 ...eh.... Jeg arbeider ikke i kommunen, men er sivil ingeniør, og leder for en del ansatte i et norsk industriselskap. Det er dog irrelevant her. === Du skriver: "DU er opptatt av hvor de kommer fra" Nei - jeg er opptatt av hva individer har gjort - helt uavhengig av hvor de kommer fra. Det er du som startet en tråd om "våre nye landsmenn". Igjen. Med vennlig hilsen Hvor du arbeider er uinterressant , enig i det, men det var ikke deg jeg snakka om da, men en hel gruppe. Du forfekter det samme pjattet og prinsippene mens gjenlederne ler og får flere beundrere, verver flere småunger som narkokurerer og går bak ryggen på alle mens de er opptatt med pjattet sitt. Sosionomene tør ikke snakke med gjengledere, de er forskremte høns som gjemmer seg bak skrivebordet sitt og driver Kulturkafè. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Det var, som jeg har påpekt, *DU* som begynte denne tråden med å trekke inn "folkegrupper". Det er jo nettopp det jeg kritiserer. (Les overskriften i det originale innlegget!) Med vennlig hilsen Du griper tak i "raseproblemet" jeg griper tak i samfunnsproblemet. Du mener det bare er å "vedta" at man ikke skal fokusere på rase og så er hele problemet løst liksom. Det er ikke bare å vedta noe, og det er ikke bare å kneble folk og aviser, problemet er der, gå løs på det. Vi kan begynne med å vekke foreldrene og få dem til å følge med hva unga gjør. Få dem til å reagere og samarbeide stille opp og trå til. Ingen gidder nemlig, de har gitt opp, hvor mange har jeg ikke sett som trekker på skuldra ? Skulle tro at det å trekke på skuldra er en sykdom blant foreldre, eller ser det bare slik ut ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Nei, jeg gjør det ikke. Her slipper alle inn uansett farge eller folkeslag så lenge de er interessert. Et par artige saker: nabolaget arrangrer juletrefest og alle er ivitert, ca halvparten av ungene men ingen av våre nye landsmenn dukker opp, enda 35% av husstandene er opprinnelig fra andre land. Dugnad på tunet er det 95% norske som tar seg av. På generalforsamling er det 95% norske. På beboermøte er det 95% norske. På foreldremøte er det 100% norske. I styrene i borettslagene var det 100% norsk helt til år 2000. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81365-35-av-v%C3%A5re-nye-landsmenn-angrep-to-personer/page/3/#findComment-434454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.