Gjest Rusle Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 ...til å mobbe Fra et innleg i Bergensavisen: "Når det har gått så lang at barn blir mobbet pga foreldrenes inntekt ( hvorav mobberne har fått informasjonen gjennom skattelisten) så bør det selvsagt ikke være lov, Hva er det egentlig vi oppnår ved å ha skattelisten tilgjengelig for allmenheten? å holde oversikte over hvordan "makten" er fordelt må være noe av det dummeste jeg har hørt, det er ingen som sjekker opp naboene eller vennene sine for å se hvor mye "makt" dem har,( som om det skulle vert av politisk interrese) de sjekker opp av nysjerrighet,(trang til å snoke i andres saker) og oppnår overhode ingen ting av de opplysningene dem får." Huff, sier jeg. 0 Siter
Gjest ova Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 Hvis det er slik at barn mobber barn på grunn av foreldres inntekt, ja, da begynner jeg å tro at det er voksne som er innblandet. Barn går vel ikke inn i skattelistene, gjør seg opp meninger, og i neste omgang mobber på grunn av dette ????? 0 Siter
jacob Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 Jeg synes dette iherdige fokuset på mobbing begynner å bli en smule overdrevet. For det først mister man perspektivet på mobbing som fenomen. For det andre har slikt oppstyr alltid utilsiktede virkninger. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 Hvis det er slik at barn mobber barn på grunn av foreldres inntekt, ja, da begynner jeg å tro at det er voksne som er innblandet. Barn går vel ikke inn i skattelistene, gjør seg opp meninger, og i neste omgang mobber på grunn av dette ????? Nei, neppe barn. Men ungdommer har nok ikke vanskeligheter med å finne fram. En som mobber gjør ikke det kun ut i fra skattelister, men det kommer vel i tillegg til andre saker, skulle jeg tro. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.