Gå til innhold

Hvilket øye skal man se på....

Anbefalte innlegg

... når noen skjeler?

Jeg hadde akkurat en dame innom på kontoret mitt - og hun skjelte.

Jeg blir alltid i stuss i sånne situasjoner... Hvilket øye skal man egentlig se på når man har blikk-kontakt? Er det noe triks for å vite hvilket øye som er det dominante?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81424-hvilket-%C3%B8ye-skal-man-se-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fest blikket midt mellom øynene hennes, det er umulig å se at noen ikke ser deg inn i øynene når blikket er festet akkurat der.

Jo, men da har jeg jo ikke blikk-kontakt???? Hmmmm - jeg skal sitte på møte med dama etterpå. Får teste!

;-)

He he he...skjønner hva du mener. Jeg prøver å ikke stirre folk som skjeler inn i øya...og hvis jeg må se dem i øya ser jeg på det øyet som ser på meg...om du skjønner.

Eller så ser jeg på neserota og prøver å ikke miste maska...

Forferdelig ekkelt. Man vil jo ikke være uhøflig.

He he he...skjønner hva du mener. Jeg prøver å ikke stirre folk som skjeler inn i øya...og hvis jeg må se dem i øya ser jeg på det øyet som ser på meg...om du skjønner.

Eller så ser jeg på neserota og prøver å ikke miste maska...

Forferdelig ekkelt. Man vil jo ikke være uhøflig.

Og så kan man for all del ikke spørre...

Jo, men da har jeg jo ikke blikk-kontakt???? Hmmmm - jeg skal sitte på møte med dama etterpå. Får teste!

;-)

Blikkontakt har du vel ikke uansett? :-P Hvis du ikke finner det øyet som ikke sjeler, da. Prøv å lokalisere det som ser på deg, og hold det fast.

Det hender jeg bruker det der "neserottrikset" dersom jeg sitter veldig tett oppi et menneske som snakker veldig intenst. Ellers syns jeg at jeg blir sittende å flytte blikket fra øye til øye, og da mister jeg ofte tråden i samtalen hvis den ikke er interessant nok. Hehe.

Annonse

Vet av en som skjeler.. De ene øyet hans trekker seg mot lys.. Så vi har ikke på talglys når han er tilstede.. Han vet det oxo selv og sier ifra om det..

Men var på en fest en gang, da den ene mannen reiste seg og tok den ene handa si over bordet flere ganger.. Han fikk så spørsmål om hva han gjorde.. Ser meg omkring sa han og reiste seg.. Da hadde han tatt ut glassøyet på seg selv, og liksom så over bordet med det.. Trodde faktisk det var ett hull bak slike glssøyer, men var ikke det.. Var bare en rød hinne..

Vet det er en vits om dette, men jeg har opplevd det i RL..

;-)))

Man skal ikke se på øynene, men midt i mellom dem. Det er ikke ubehagelig, dessuten merker ikke den andre personen at du ser rett over nesen på ham... :o)

Det lærte jeg på kurs, og det fungerer faktisk veldig godt! Man unngår en del ekle situasjoner, slik som den du forteller om her.

Man skal ikke se på øynene, men midt i mellom dem. Det er ikke ubehagelig, dessuten merker ikke den andre personen at du ser rett over nesen på ham... :o)

Det lærte jeg på kurs, og det fungerer faktisk veldig godt! Man unngår en del ekle situasjoner, slik som den du forteller om her.

Ok - da prøver jeg det!

*går til møte med friskt mot*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...