Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg liker å være jente. Jeg liker å kunne gå ut på byen og få alle drinkene gratis om jeg ønsker. Jeg liker å kunne spørre om veien om jeg har rotet meg bort. Jeg liker at jeg kan gråte når jeg er lei meg.

Men noen dager...

Jeg våknet for en time siden og det første jeg tenkte var at jeg trenger en røyk. Ligger der i halvmørket og slumrer, før trangen blir stor nok til at jeg reiser meg opp og går ut av senga. I det jeg gjør det husker jeg at jeg har mensen. Og jeg innser at jeg ikke kan gjøre noe som helst før jeg har skiftet fra bind til tampong. Jeg mumler noen banneord lavt for meg selv og lusker smågretten avgårde til badet.

På de få skrittene over dit, så presterer bindet med så utrolig god oppsugningsevne å slutte å fungere. Irritert sparker jeg av meg trusa, setter meg på do, får skylt av meg... og innser at jeg glemte å ta med meg tampongen. Banner nok en gang, litt høyere denne gangen, og lurer meg ut av badet i minimal bekledning. Får plukket fram en tampong fra den overfylte veska mi og vandrer tilbake.

Med tanke på hvor trøtt jeg er, så er ikke det å sette inn en tampong helt enkelt. Jeg sikter sånn circa, trykker til og skriker "faen" i det jeg innser at det var litt langt opp. Vondt. Finner omsider riktig hull og setter den inn, før jeg vasker hendene og tar på meg en ren truse.

Jeg står foran speilet og svaier litt, er utrolig svimmel. Lav blodprosent, konkluderer jeg, og setter meg ned på dolokket for en liten pustepause. Mens jeg sitter, innser jeg at jeg ikke har fått tampongen så langt inn som den skal være. Banner nok en gang. Jeg har da gjort dette tusen ganger! Reiser meg opp, ny runde med å dytte ting opp i meg når jeg slettes ikke er i humør for slikt og ny vask av hendene.

Jeg ser meg i speilet nok en gang og oppdager en liten kvise på haka. "Jævla p-piller" mumler jeg og kommer i samme øyeblikk på at jeg må ta en. Ut av badet, ny gjennomgang av veska... Og jeg finner de ikke. Men jeg vet de er der, jeg er helt sikker, det er ikke noe annet sted de kan være. Jeg plukker ut ting for ting. Sminkesaker, planlegger, genser, bøker og alt annet som jeg på et eller annet tidspunkt synes var lurt å putte oppi der blir strødd utover sofaen. Finner endelig pakken inne i en ren truse, helt på bunnen.

Jeg tar ut brettet jeg er på nå og stirrer litt perpleks på dagene. Tirsdagspillen er ikke der. Jeg prøver desperat å huske hvordan dette har gått til. Kanskje det er onsdag i dag? er eneste løsningen jeg finner og sjekker en kalender. Neida, det er tirsdag.

Jeg plukker opp telefonen og ringer kjæresten. Han kan fortelle meg at jeg tok pillen tidlig i dag morges, noe jeg ikke husker en gang. Men jeg føler en umiskjennelig kvalme presse på, så det var nok riktig, jeg har tatt den. Jeg er alltid kvalm i flere timer etter å svelgt ned hormonene. Og tenker, i et irrasjonelt øyeblikk, at jeg ikke hadde trengt å ta de forferdelige pillene om det ikke var for han. Han sier "jeg kan ikke snakke nå, elsker deg". Jeg banner lavt til han i telefonrøret og legger på. Han skjønner selvfølgelig ingenting, men det er jo også en fordel med å være jente... Man kan alltids skylde humørsvingninger på mensen eller p-piller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe god skrevet,selv om jeg kanskje ser meg selv i den situasjonen med en helvetes bakrus.......

Ha en fin dag!

=o)

Var våken halve natta, da, så jeg var uendelig trøtt. Heldigvis er de aller fleste morgener, selv med mensen, _mye_ bedre enn denne.

Og nå må jeg gjøre husarbeid *mer sint mumling*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/#findComment-434314
Del på andre sider

Gjest turbolator

Jeg fikk mensen for et par dager siden. Jeg måtte ta 2 Ledox og 3 Paracetamol for å overleve smertene. Før pillene virket, satt jeg en time på do og bæsjet små klumper. Får som regel litt forstoppelse når jeg har mensen. Svetten rant, og både magen og ryggen verket noe forferdelig. Jeg bare skreik og gråt, og var samtidig kjempekvalm, føltes som om jeg holdt på å kaste opp. Men det kom bare sikkel. Ikke hadde jeg igjen noe dopapir heller, så da de smertestillende pillene endelig virket og jeg hadde fått ut litt bæsj, måtte jeg tørke meg med noen truseinnlegg og en t-skjorte...

Det var en jævlig dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/#findComment-434322
Del på andre sider

Jeg fikk mensen for et par dager siden. Jeg måtte ta 2 Ledox og 3 Paracetamol for å overleve smertene. Før pillene virket, satt jeg en time på do og bæsjet små klumper. Får som regel litt forstoppelse når jeg har mensen. Svetten rant, og både magen og ryggen verket noe forferdelig. Jeg bare skreik og gråt, og var samtidig kjempekvalm, føltes som om jeg holdt på å kaste opp. Men det kom bare sikkel. Ikke hadde jeg igjen noe dopapir heller, så da de smertestillende pillene endelig virket og jeg hadde fått ut litt bæsj, måtte jeg tørke meg med noen truseinnlegg og en t-skjorte...

Det var en jævlig dag.

grafiske skildringer fra hverdagshelter er alltid en sikker vinner :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/#findComment-434329
Del på andre sider

Det var en jævlig dag.

Okay, du vinner! *ler*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/#findComment-434332
Del på andre sider

Annonse

Var våken halve natta, da, så jeg var uendelig trøtt. Heldigvis er de aller fleste morgener, selv med mensen, _mye_ bedre enn denne.

Og nå må jeg gjøre husarbeid *mer sint mumling*

Uff - det hørtes da fælt ut !

Kanskje mens-morgenene dine kan være LITT bedre hvis du oppbevarer p-piller og tamponger på badet (så slipper du ut og inn så mange ganger iallefall) ?

Håper reten av dagen din blir mye bedre - du fortjener å ligge på sofaen med pledd, en pose bamsemums og en spennende bok !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/#findComment-434555
Del på andre sider

Uff - det hørtes da fælt ut !

Kanskje mens-morgenene dine kan være LITT bedre hvis du oppbevarer p-piller og tamponger på badet (så slipper du ut og inn så mange ganger iallefall) ?

Håper reten av dagen din blir mye bedre - du fortjener å ligge på sofaen med pledd, en pose bamsemums og en spennende bok !

Tusen takk for sympati, det var akkurat det jeg trengte :)

Jeg skal nok organisere både hvor p-piller, tamponger og rent undertøy oppbevares etterhvert, men akkurat nå er jeg midt i flytting.

Husarbeid kommer til å ta de neste timene, men så snart kjæresten min kommer hjem, så har han lovt å lage middag og stelle riktig pent med meg. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/#findComment-434561
Del på andre sider

"Jeg sikter sånn circa, trykker til og skriker "faen" i det jeg innser at det var litt langt opp. Vondt."

Hvordan i alle dager klarer du å bomme? *Impregnert*

Jeg blir også veldig kvalm av p-pillene, men etter å ha begynt å ta dem før jeg legger meg isteden for på morgenen, så slipper jeg unna kvalmen. Anbefales!

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/#findComment-434791
Del på andre sider

Annonse

"Jeg sikter sånn circa, trykker til og skriker "faen" i det jeg innser at det var litt langt opp. Vondt."

Hvordan i alle dager klarer du å bomme? *Impregnert*

Jeg blir også veldig kvalm av p-pillene, men etter å ha begynt å ta dem før jeg legger meg isteden for på morgenen, så slipper jeg unna kvalmen. Anbefales!

:o)

Du har ingen anelse om hvor trøtt jeg var. Og for å være helt ærlig, så vet jeg ikke selv hvordan jeg klarte det *ler*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81435-%C3%A5-v%C3%A6re-jente/#findComment-435272
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...