Gå til innhold

Hvor dumme er folk egentlig?

Anbefalte innlegg

Det katastrofale og mest sjokkerende i norges historien har skjedd. Det er snø i November!!!

Dette kan for mange virke som n utenkelig greie siden 95% av Norges bilister ikke har klargjordt bilene sine. Nå står de i grøftekanter over det ganske land og stanser trafikken " for det hadde vist jammen blitt litt glatt gitt!"

Er det ikke på tide å skjønne at når vi nærmer oss midten av November så kan det hende det blir litt glatt? Litt snø kanskje? Det virker som om kriteriene for å legge om dekk og generellt ta en vinterklargjøring først skal skje etter 5 morgener med død bil og en 2-3 turer ut på jordet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81436-hvor-dumme-er-folk-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant som det er sagt!

Reagerte på det samme selv, når jeg leste dagens nettaviser om kaoset på veiene.

Det må jo kunne gå an å ha såpass omløp i hodet at man har byttet til vinterdekk når vi skriver 12 november.

De fleste som er eldre enn 5 år, skjønner at på denne tiden av året er sjangsen stor for at det kan være glatt, komme snø mm....

Annonse

Ulv I Faarikaal

Snøen kommer som julenissen på kjerringa, men det er de samme hvert år som ikke bytter dekk. En kompis venter alltid til snøen kommer og står alltid i snøstorm og bytter dekk. Jeg spør om det ikke var bedre å gjøre det en dag det er sol litt før snøen kom ? Han kommer for sent på jobben hvert år og sier han måtte bytte dekk først.

Eller vi HÅPER det ikke skal komme snø i år.

Jeg er enig, men at bilene står i grøfta med sommerdekk "over det ganske land" er nok litt hardt tatt i. Her nordpå er vi vant til glatte veier fra midten av oktober, og skor oss deretter.

Jeg måtte legge om til piggdekk allerede for en måned siden. Den speilglatte ishinnen på asfalten som gjerne kommer før snøen er livsfarlig.

Forundrer meg ikke....jeg fikk en sommerdag pongtert et dekk. Det var på parkeringsplassen utenfor skolen. Jeg gikk på skole der 98% var menn/gutter. Ingen av dem kunne skifte dekk!

Det var ganske artig og se hvor imponerte de var av meg etter at jeg hadde skiftet dekket på null komma nix :-D

Slakke mannfolk assa! Hvor blir det av de staute kara som kan det meste om bil da? '.'

Annonse

Nå føler jeg meg bittelittegranne truffet gitt ;-)

Samma sommelet med meg - HVER gang ... så i går fikk jeg endelig rota meg til å bestille tid til ommlegging... det var jo på høy tid. Fikk time til i dag kl 16. Og hva ser jeg når jeg står opp - joda - massse snøfiller som ramler ned fra himmelen.

Sånn sett, så rakk jeg det jo nesten - og jeg har ikke kjørt utfor veien enda *bank i bordet*

Men det aner meg at det kan bli en spennende kjøretur til bensinstasjonen om et par timer. :-)

Og sikkert også "noen" irriterte bilister bak meg der jeg lunter avgårde i første gir!

Takk og lov at det ikke er mer enn en kilometer jeg skal kjøre, sier jeg!

Flau hilsen fra

Nå føler jeg meg bittelittegranne truffet gitt ;-)

Samma sommelet med meg - HVER gang ... så i går fikk jeg endelig rota meg til å bestille tid til ommlegging... det var jo på høy tid. Fikk time til i dag kl 16. Og hva ser jeg når jeg står opp - joda - massse snøfiller som ramler ned fra himmelen.

Sånn sett, så rakk jeg det jo nesten - og jeg har ikke kjørt utfor veien enda *bank i bordet*

Men det aner meg at det kan bli en spennende kjøretur til bensinstasjonen om et par timer. :-)

Og sikkert også "noen" irriterte bilister bak meg der jeg lunter avgårde i første gir!

Takk og lov at det ikke er mer enn en kilometer jeg skal kjøre, sier jeg!

Flau hilsen fra

Du må ikke finne på å kjøre nå, det er altfor glatt. De med piggfritt sliter opp bakkene, kun pigger som hjelper i dag. Har akkurat vært ute - med pigger.

Du må ikke finne på å kjøre nå, det er altfor glatt. De med piggfritt sliter opp bakkene, kun pigger som hjelper i dag. Har akkurat vært ute - med pigger.

Den ene kilometeren er helt flat - heldigvis.

Ett stort risikomoment er det imidlertid - en rundkjøring! :-O

*løper ut og sjekker*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...