Gå til innhold

Hva dekker trygdekontoret?

Anbefalte innlegg

Fikk time hos nevrolog den 25. november, fikk vite det idag.

Har tidligere fått høre at det er laaange ventelister, så jeg hadde ikke regnet med denne utgiften denne måneden!

Timen koster kr. 1000,- det sto i brevet jeg fikk idag.

Jeg har ingen mulighet til å spytte opp de pengene, og jeg har heller ingen kredittkort...

Kan jeg spørre på trygdekontoret? Og må det være trygdekontoret i byen jeg er folkeregistrert, eller kan jeg spørre her jeg bor (hybel)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81520-hva-dekker-trygdekontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nanna skrev (På 12.11.2002 den 19.20):

Jeg har vært hos nevrolog flere ganger, men har aldri betalt mer enn egenandel på et par hundre kroner. Det var på Ullevål sykehus.

Hvis nevrologen er privat, må du dekke alt selv, hvis han ikke har avtale med trygdeetaten om refusjon. det vet de, ellers spør du dem. Egenandelen er vel på 190 kr eller noe, og det får du sette i egenandelskortet ditt. Når du har betalt egenandeler for 1350 iløpet av et år (1.1 til 21.12) kan du få frikort.

spirito skrev (På 12.11.2002 den 19.46):

Mmmh, jeg skal på colosseumsklinikken, hvis det sier deg noe?

Colosseumklinikken er privat, og der kan muligens prisen ligge så høyt. Er vel tvilsomt om trygdekontoret dekker det når det er privat, men sjekk for sikkerhets skyld. Jeg har også vært hos nevrolog, men betalte egenandel på to hundre og noe. Men det var på Ullevål.

mariaflyfly skrev (På 12.11.2002 den 20.00):

Colosseumklinikken er privat, og der kan muligens prisen ligge så høyt. Er vel tvilsomt om trygdekontoret dekker det når det er privat, men sjekk for sikkerhets skyld. Jeg har også vært hos nevrolog, men betalte egenandel på to hundre og noe. Men det var på Ullevål.

Jeg ble anbefalt å få time hos denne nevrologen fordi han er spesialist på mine problemer (søvn). Jeg har heller ikke tid til å stå på venteliste hos en kommunal(?) nevrolog.

Kan jeg spørre på sosialkontoret? Jeg har faktisk ikke penger til mat engang denne måneden. Når alle regninger er betalt har jeg -1400 igjen...

Annonse

spirito skrev (På 12.11.2002 den 20.09):

Jeg ble anbefalt å få time hos denne nevrologen fordi han er spesialist på mine problemer (søvn). Jeg har heller ikke tid til å stå på venteliste hos en kommunal(?) nevrolog.

Kan jeg spørre på sosialkontoret? Jeg har faktisk ikke penger til mat engang denne måneden. Når alle regninger er betalt har jeg -1400 igjen...

Jeg aner dessverre ikke. Sjekk med både dem og trygdekontor. Ellers rekker du ennå å skaffe et kredittkort til den 25.... :o)

Dorthe skrev (På 12.11.2002 den 20.28):

På Coloseumklinikken kan du søke om å få det på avbetaling men det må nok ordnes på forhånd.

Tusen takk for tipset!

Ringer dem imorgen jeg, det hadde vært supert å få på avbetaling!

*takkerogbukkerogskraper*

spirito skrev (På 12.11.2002 den 20.28):

:o)

Når skal jeg betale ned den gjelda da? Med studielånet?

hvis du er student, sjekk med studentsamskipnaden på skolen du går og hør hvor mye de refunderer i slutten av hvert semester...de refunderer nemlig beløp over et viss beløp..

Annonse

Line skrev (På 12.11.2002 den 21.56):

Har du ikke vært hos legen tidligere i år da, slik at det overskrider fribeløpet på 1250 kroner?

Ta med alle regninger/kvitteringer samt bekreftelse på kjøring om du har det, og levér det på Trygdekontoret.

Ja, det skal jeg sannelig gjøre!

Hva er det som teller da? Nytter vel ikke med kvittering på p-piller og sånt?

spirito skrev (På 12.11.2002 den 22.05):

Ikke kvitteringer på medisiner, nei - bare egenandeler i forbindelse med lege- eller sykehusbesøk.

Og frikortbeløpet er 1350,- for 2002.

spirito skrev (På 12.11.2002 den 22.05):

Du må ha med bevis for legetimer du har hatt (regninger/giroer) eller kvittering for at du har betalt. Skal du ha dekket utgifter til kjøring også, må du ha kjørebekreftelse som er utskrevet av legen.

Det er bare det som ikke er eldre enn 6 måneder som blir registrert. Trygdekontoret er veldig firkantet sånn sett...

Det beløpet du evt. måtte ha betalt over de 1250 kronene, får du tilbakebetalt fra Trygdekontoret. Du får også frikort tilsendt i posten.

Line skrev (På 12.11.2002 den 22.19):

Du må ha med bevis for legetimer du har hatt (regninger/giroer) eller kvittering for at du har betalt. Skal du ha dekket utgifter til kjøring også, må du ha kjørebekreftelse som er utskrevet av legen.

Det er bare det som ikke er eldre enn 6 måneder som blir registrert. Trygdekontoret er veldig firkantet sånn sett...

Det beløpet du evt. måtte ha betalt over de 1250 kronene, får du tilbakebetalt fra Trygdekontoret. Du får også frikort tilsendt i posten.

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...