Gå til innhold

Trimapparat til hjemmebruk - noen tips?

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe enten ergometersykkel eller sånn "step-maskin" til hjemmebruk - kjeder meg sånn hjemme om kveldene mens mannen er på trening og barnet er i seng.

Sportsbutikken her har visst ganske stort utvalg. Men hva er mest anvendelig og varig - sykkel eller trappemaskin? Og hvor mye må jeg ut med for brukbar kvalitet?

Tips og erfaringer mottas med takk!

Hilsen rastløs

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81536-trimapparat-til-hjemmebruk-noen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

13

• birdie

8

• punkyB

5

• SierDuDet

4

Jeg har faktisk litt lyst på en steppemaskin selv.

Dette var ikke noe svar på spørsmålet ditt, bare en henvisning til at folk må svare på dette spørsmålet, da jeg også lurer på hva sånt koster.

Jeg så en steppemaskin på sportsputikken her til ca 1.900 kroner - men vet jo ikke om det er dyrt eller billig. Forhåpentligvis noen som kan svare her. Folk vet jo det utroligste.

Jeg så en steppemaskin på sportsputikken her til ca 1.900 kroner - men vet jo ikke om det er dyrt eller billig. Forhåpentligvis noen som kan svare her. Folk vet jo det utroligste.

Har du noe link til den? Må nesten se den for å kunne si noe om 1900 høres dyrt ut eller ikke...

Eller i det minste hva man kan forvente å få til rundt 2000 kroner.

Annonse

Det er litt mye, ja. Det var forøvrig bare fra de øverste linkene jeg fant da jeg søkte...

Jeg skulle gjerne hatt en av de sykla i den linken.

Men 35000 for den ene av dem var i overkant :)

Men her snakker vi nok om en god sykkel som kan gjøre underverker med formen når man sitter foran tv og tråkker!

jeg har valgt trimsykkel med magnetbrems. Magnetbrems gjør at du slipper støy og den gir jevn gange og belastning. kr 2000 i de store kjedene f eks XXL.

Magnetbrems, sier du? *noterer*

Så man får en god og brukbar sak for ca 2000 kroner? Høres bra ut. Og den støyer ikke så mye? Vil gjerne kunne se TV samtidig, hehe...

Har ingen tips - annet enn om hvordan skaffe seg - kanskje. Hva med å avertere etter en brukt ? Jeg garanterer at det er MANGE som sitter med et ubrukt apparat hjemme som de har betalt dyre penger for men ikke brukt. Nå ha de innsett at de ikke gidder mer og selger den ubrukt for halv pris.

Annonse

Selv har jeg en liten inne-trampoline, etter råd fra et par fysioterapeuter. Det blir mye mindre ensformig enn en sykkel o.l., og du får brukt flere muskler. Sett på din yndlingsmusikk, dans og hopp!!

Ellers har jeg også en erg.sykkel da, som jeg sykler mens jeg ser på TV, da får jeg gjort to ting på en gang...

Lykke til med trimmen!

Jeg kjøpte meg en trimsykkel for ca 1 1/2 år siden. Den kosta da 2000 kr på intersport.. Tror de koster rundt samme prisen nå oxo. Den er magnetisk ja, og funker veldig bra. Har den i stua slik at jeg får mer motivasjon til å trene. Har trent såppas lenge at nå går alt som en "lek". God vane er viktig. Da går ting lettere.

Jeg kjøpte meg en trimsykkel for ca 1 1/2 år siden. Den kosta da 2000 kr på intersport.. Tror de koster rundt samme prisen nå oxo. Den er magnetisk ja, og funker veldig bra. Har den i stua slik at jeg får mer motivasjon til å trene. Har trent såppas lenge at nå går alt som en "lek". God vane er viktig. Da går ting lettere.

Det er nok en sånn jeg har sett på G-sport - omtrent samme prisen, ihvertfall.

Jeg har også planer om å ha den foran TV-en i "arbeidsstua" vår. Mannen min trener (lagidrett) flere ganger i uka, og ettersom vi har barn, må jeg være hjemme de kveldene. Da kan jeg like gjerne benytte tiden til å trene, jeg også.

Godt å høre at det faktisk fungerer for noen! Hjemmetreningsapparater er liksom så mye utskjelt og ledd av...

Selv har jeg en liten inne-trampoline, etter råd fra et par fysioterapeuter. Det blir mye mindre ensformig enn en sykkel o.l., og du får brukt flere muskler. Sett på din yndlingsmusikk, dans og hopp!!

Ellers har jeg også en erg.sykkel da, som jeg sykler mens jeg ser på TV, da får jeg gjort to ting på en gang...

Lykke til med trimmen!

Trampoline er uaktuelt for meg. For det første er jeg ganske lang og vi har det ikke så høyt under taket - og for det andre har jeg kjempestor pupper, noe som gjør at jeg prøver å unngå å hoppe noe særlig. Svært ubehagelig!

Men det kan nok hende jeg ender opp med en trimsykkel. Er skikkelig klar for å kunne trene litt hjemme og slippe å dra ut når jeg skal gjøre det.

Har ingen tips - annet enn om hvordan skaffe seg - kanskje. Hva med å avertere etter en brukt ? Jeg garanterer at det er MANGE som sitter med et ubrukt apparat hjemme som de har betalt dyre penger for men ikke brukt. Nå ha de innsett at de ikke gidder mer og selger den ubrukt for halv pris.

Ja, det er nok sant. Men da vet man jo litt mindre om kvalitet og holdbarhet og sånn? Dumt å kjøpe billig hvis det blir ødelagt, tenker jeg....er nok litt feig sånn.

Ja, det er nok sant. Men da vet man jo litt mindre om kvalitet og holdbarhet og sånn? Dumt å kjøpe billig hvis det blir ødelagt, tenker jeg....er nok litt feig sånn.

Joa - men hvis du får et tilbud om å kjøpe brukt så må du selvfølgelig sjekke om det er bra. Men da har du jo en konkret modell så da finner du alltids noen spesifikasjoner , vurderinger o.l. på nett - så kan du evnt. slå til på kjøpet.

For jeg vil tro det lønner seg å gå litt opp i pris for å få noe bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...